2020-11-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
DJT kan vara med på samma presskonferens och förklara varför han inte stoppade Dominion då det är en sedan länge känd fuskmaskin. Det hade varit bättre att sätta stopp innan valet, nu verkar det vara lite uppförbacke. Och Krebs varför inte fota honom innan valet, varför vänta? OK DJT är rejält gammal och trött men rådgivarna?

Mike Pence

Och du tror alltså att DJT är inblandad i varje detalj som sker i alla delstater eller att han ens får reda på det?

Eller att det är DJt som styr delstaterna och sköter inköp där
2020-11-22, 14:57
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det är själv klart att om man tilldelar med en ratio 1:2 till exempel så kommer man att ha ett antal röster på Biden i systemet som inte täcks upp av fysiska röstsedlar så därför måste man få in fler fysiska röstsedlar antar jag

Om fusket inte är så stort och "alla" är med på det så kanske man struntar i att tillföra fysiska röstsedlarna. Nu blev fusket så stort att frågan om valfusk uppstod och man var tvungen att plocka fram fejkade röstsedlar en masse, men uppriktigt sagt så vet jag inte. Jag är inte insatt i hur det fungerar och vilka kontrollmekanismer som finns. Jag refererar till sådant som jag hört från den oerhörda mängd klipp och länkar vi fått i tråden.
2020-11-22, 14:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag tror inte du ska vara så säker på Georgia. Inte Pennsylvania heller.

I en av kommentarerna på klippet står det att Georgia nu frivilligt ska göra en ny omräkning och med en audit. Antagligen inser de att om de certifierar Georgia och man sedan upptäcker valfusk så ryker man på långa långa fängelsestraff. Jag har inte följt upp det så det kanske är någon som sitter och ljuger. Det spelar ingen roll. Sidney Powell verkar enligt flera intervjuer säga att i slutet av nästa vecka så går man till federal court. Det är Thanksgiving då så vi får väl se måndag, om 8 dagar.

Sindney Powell It will be BIBLICAL
https://www.youtube.com/watch?v=Y68pEknYyCM
Det sade hon sist också om valfusk, och nu kör man en ny runda av inget?
2020-11-22, 15:05
Medlem
Citat:
Jag tror inte du ska vara så säker på Georgia. Inte Pennsylvania heller.

I en av kommentarerna på klippet står det att Georgia nu frivilligt ska göra en ny omräkning och med en audit. Antagligen inser de att om de certifierar Georgia och man sedan upptäcker valfusk så ryker man på långa långa fängelsestraff. Jag har inte följt upp det så det kanske är någon som sitter och ljuger. Det spelar ingen roll. Sidney Powell verkar enligt flera intervjuer säga att i slutet av nästa vecka så går man till federal court. Det är Thanksgiving då så vi får väl se måndag, om 8 dagar.

Sindney Powell It will be BIBLICAL
https://www.youtube.com/watch?v=Y68pEknYyCM
Trump kommer fortsätta kasta in rättsprocesser såklart, men när ni säger att "vi" inte välkomnar utredningar är det falskt - det är ki som vägrar acceptera resultaten av dessa utredningar. Det blir bara en till instans som av oförklarliga anledningsr är med i konspirationen. Georgia är certifierade. Pennsylvania åkte team Trump med Rudy i spetsen på så mycket pisk imorse att domarens uttalande blev viralt och hittills har de inte lyckats få någon stat att skriva under på "valfusk" teorin. De förlorar, stenhårt. Ingen säger att de inte ska få utreda, eller få skicka in skräp i rättssystemet, men när resultatet blir exakt det vi väntat oss så kan inte vi spela förvånade.
2020-11-22, 15:06
Medlem
Citat:
Om fusket inte är så stort och "alla" är med på det så kanske man struntar i att tillföra fysiska röstsedlarna. Nu blev fusket så stort att frågan om valfusk uppstod och man var tvungen att plocka fram fejkade röstsedlar en masse, men uppriktigt sagt så vet jag inte. Jag är inte insatt i hur det fungerar och vilka kontrollmekanismer som finns. Jag refererar till sådant som jag hört från den oerhörda mängd klipp och länkar vi fått i tråden.
om man hade tillgång till fuskröster så behöver man ju inte skicka in fejkade siffror i systemet. Ni slår ju knut på er själva för att få ihop det här.
2020-11-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
om man hade tillgång till fuskröster så behöver man ju inte skicka in fejkade siffror i systemet. Ni slår ju knut på er själva för att få ihop det här.

Låt oss säga att du har 10 000 fuskröster men att du förstår att dessa inte kommer att räcka att du upptäcker att du kanske behöver 100 000 fuskröster?

Du vet, det kan handla om fusk på olika nivåer.
2020-11-22, 15:14
Medlem
Citat:
Fusket behöver inte ha varit välplanerat och kompetent utfört ...

Vidare så gestaltar sig eventuellt fusk olika i olika stater beroende på lokala lagar och system. Dominionmaskiner behöver inte varit manipulerade överallt utan kanske bara i vissa valkretsar. Osv.
2020-11-22, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
MI och PA väntas certifiera i morgon - GA har redan certifierat - de ger Biden segern och därefter är det kört för Trump.

Fantasierna från somliga här om att "Trumps domare" lydigt skulle hjälpa till med en statskupp som öppet sparkar på den amerikanska demokratin och på den valprocess som upprätthålls av konstitutionen och av elektorskollegiet, utifrån några lösliga konspirationsteorier och rykten, kryddade med rasism och presenterade av Giuliani, Powell och deras hantlangare, är just fria QAnon-fantasier. Aint gonna happen!

#BidenJanuary20 #TrumpToJail

Det är alldeles för tidigt att ens bry sig om certifieringar av stater. Om omfattande valfusk kan bevisas så spelar det ingen som helst roll.

Det fungerar inte riktigt så i en rättstat att om det fuskas till en vinst så gäller det så länge man fastslår resultatet.

Kan ett omfattande fusk bevisas efter att en stat blivit certifierad kommer resultatet såklart inte att gälla.
2020-11-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Låt oss säga att du har 10 000 fuskröster men att du förstår att dessa inte kommer att räcka att du upptäcker att du kanske behöver 100 000 fuskröster?

Du vet, det kan handla om fusk på olika nivåer.
Om man genomför ett fusk på den här skalan så har du lager av röster. Du gör inte 500 röster i taget "det här räcker nog!". Och återigen, rösterna FINNS - så då finns det ingen anledning att hacka systemet, fortfarande. Er teori har en extremt mycket mer krävande komplexitet och tillför noll nytta - det man får om man bara köper vad "sin sida" säger utan minsta kritiska tänkande.
2020-11-22, 15:21
Medlem
Citat:
Sidan 456, 457 och 458 vill jag minnas att jag hörde. Det är faktiskt sant och inget "trams och off topic". Där står hur man ställer om maskinen att vikta rösterna.
Vilken manual är det? Den jag har, och som länkats tidigare i tråden, har bara 118 sidor.
2020-11-22, 15:22
Medlem
Citat:
Om man genomför ett fusk på den här skalan så har du lager av röster. Du gör inte 500 röster i taget "det här räcker nog!". Och återigen, rösterna FINNS - så då finns det ingen anledning att hacka systemet, fortfarande. Er teori har en extremt mycket mer krävande komplexitet och tillför noll nytta - det man får om man bara köper vad "sin sida" säger utan minsta kritiska tänkande.

Vem har skrivit något av vad du påstår?
2020-11-22, 15:23
Medlem
Citat:
Team Trump har varit tydliga med att korruptionen och valfuskandet spänner över partigränserna. Just nu verkar det som valfusket (enbart?) skett till Bidens favör men korruptionen finns på båda sidor.

Varför vill många här inte utreda och få bort korruption och framtida valfusk? Det är obegripligt. Förstår ni verkligen inte vad det innebär om man accepterar valfusk? Då lever vi inte i en demokrati, utan i en diktatur.
Har någon överhuvudtaget hävdat att man inte ska utreda faktiska, verkliga, misstankar om valfusk? Självklart ska man det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in