2020-11-22, 14:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketer
Vänsterpartiets partiledare Dadgostar har gått ut med att dåvarande andra vice talman Björn Söder (SD) ska ha anmärkt på att hennes kjol var för kort efter en riksdagsdebatt 2014.

https://www.expressen.se/nyheter/dadgostar-bjorn-soder-sa-att-jag-hade-for-kort-kjol/

Frågor:
Var kjolen för kort enligt er?
Bör det vara en talmans roll att patrullera kvinnors klädsel på detta vis?
Bör riksdagen kännas som en medeltida marknad?

Du glömmer den viktigaste frågan: Fick hon hugg?
Citera
2020-11-22, 14:20
Medlem
Skönt att höra att ett migrationsparti hänger på hanen vid sådana här tillbud.
Citera
2020-11-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Syftet är väl att smutsa ner SD över en skitgrej, utan att någon kan faktachecka om det ägt rum ens en gång.

Fast är det en skitgrej, att en del män med vissa värderingar tar sig rätten att bestämma över "våra" kvinnor och hur dom ska vara klädda?
Citera
2020-11-22, 14:24
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Har hon någon hylla att visa är det fan i mig dags att lufta dekolletaget nu - hellre det än att dra upp en sju (!) år gammal händelse.
Bifogar länken på Dadgostars hylla igen, då tidigare skribent tycks ha tagit bort länken. Tuttarna ser riktigt präktiga ut, enligt min bedömning. Frågan är om dekolletaget passar i riksdagen? Inte med kompletterande kort kjol i alla fall.

https://twitter.com/dalmasv2/status/1322897054155350016?s=20
Citera
2020-11-22, 14:41
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så dumt. Och det stämmer absolut inte, att män kan dyka upp i Riksdagens talarstol klädda hur som helst. T.ex. i korta shorts (eller shorts överhuvudtaget), eller uppknäppt skjorta. Det verkar tyvärr som att de kvinnliga företrädarna för "vissa" partier, tar möjligheten att tala i Riksdagen - och därmed bli fotograferad och filmad - som en chans att få visa upp intima delar av kroppen för en större publik.
Dock hade hon ju strumpbyxor under kjolen så man kan inte jämföra det med om en man gick i kortbyxor... Personligen skiter jag i om hon använder lång eller kort kjol i riksdagen.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-11-22 kl. 14:44.
Citera
2020-11-22, 14:47
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Bifogar länken på Dadgostars hylla igen, då tidigare skribent tycks ha tagit bort länken. Tuttarna ser riktigt präktiga ut, enligt min bedömning. Frågan är om dekolletaget passar i riksdagen? Inte med kompletterande kort kjol i alla fall.

Jo, det blir kanske lite väl porrigt med både kort kjol och stora tuttar... Dock inget jag retar mig
på...
Citera
2020-11-22, 14:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

Jeeeesus... 10 av 10. Notera hur vårtorna avtecknar sig genom blusen. Det som hindrar henne från att vara tiopoängare overall är de grova anletsdragen samt att aktern är obesiktigad. Annars väldigt fin västpersisk lantras!

On-topic; i någon mening hade B Söder rätt, även om kort-kort (på rätt person, som här) är mindre opassande än virkad Mp-kofta.
Citera
2020-11-22, 14:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jeeeesus... 10 av 10. Notera hur vårtorna avtecknar sig genom blusen. Det som hindrar henne från att vara tiopoängare overall är de grova anletsdragen samt att aktern är obesiktigad. Annars väldigt fin västpersisk lantras!

On-topic; i någon mening hade B Söder rätt, även om kort-kort (på rätt person, som här) är mindre opassande än virkad Mp-kofta.

Jomen det är ju just det. Karlar går igång på att se hennes kropp, i stället för att lyssna på vad hon SÄGER... (I och för sig kanske det är lika bra, med tanke på vilket parti hon företräder... )
Citera
2020-11-22, 14:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:

Ja, det är nog många kukar som står i Riksdagen vissa dagar...

Dock tycker jag det hela är ok...
Citera
2020-11-22, 14:50
Medlem
Kan nån länka en bild där hon har på sig kjolen? Finns ingen bild i den länkade artikeln.
Citera
2020-11-22, 14:53
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Kan nån länka en bild där hon har på sig kjolen? Finns ingen bild i den länkade artikeln.
https://d.cdn-expressen.se/images/dc/7a/dc7ac1cbf29445aebed3523bfa25d121/16x9/623@60.jpg
Citera
2020-11-22, 14:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hade Söder kastat kommunistfittan från en balkong hade hon "ramlat".

Jävla fjanterier detta och de som blir galna är feministkräk och Conny från Rotebro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in