2020-11-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Inte nödvändigtvis. Det kan exponera korruption också. Som i Georgia.

Har du konkreta bevis på denna korruption? Är någon åtalad som sig bör? Hur många utredningar har man startat, länka gärna, till dessa anklagelser?

Och nej, jag tänker inte vänta 2 veckor på detta
2020-11-22, 11:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Och nej, jag tänker inte vänta 2 veckor på detta

Det är isåfall ditt problem. Men jag förstår att du upplever situationen som stressande, det är många i Sverige som verkar ta väldigt illa vid sig av vad som utspelas i USA. Så jävla mycket att man går all-in på att försvara ett genomkorrupt system. Det säger i sig, mer om situationen, än dina hundratals panikslagna skitinlägg.
2020-11-22, 11:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Och du som lägger extremt stor vikt vid bevis kan förstås bevisa dina egna slutsatser? Eller kör vi med gissningar åt ett håll och bevis åt ett håll?
Som vi alla, även jag gissar.
Men när domstolarna vägrar ta sig an fallen pga brist på bevis, har du någon gissning varför?
2020-11-22, 11:51
Medlem
Citat:
Det är isåfall ditt problem. Men jag förstår att du upplever situationen som stressande, det är många i Sverige som verkar ta väldigt illa vid sig av vad som utspelas i USA. Så jävla mycket att man går all-in på att försvara ett genomkorrupt system. Det säger i sig, mer om situationen än hundratals skitinlägg.

Svara istället på det du påstår ha bevis för..

Har du konkreta bevis på denna korruption? Är någon åtalad som sig bör? Hur många utredningar har man startat, länka gärna, till dessa anklagelser?
2020-11-22, 11:52
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du har både rätt och fel. Rätt i att det är ett politiskt rävspel, fel i att bevisningen är urusel.

Se mitt inlägg om varför bevisningen ogillades.
Är din huvudtes att domarna är mutade?
Även de republikanska?

Och beviset är att de avfärdar åtalen.
2020-11-22, 11:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad är det för käbbel du kommer dragandes med då? Massor av värde har kommit fram.

Sök på "Lauder with Crowder" på youtube, där sammanställer dom vad som kommit fram hittills i princip varje dag.

Om resultatet har påverkats såpass mycket att utgången skulle bli annorlunda är en annan fråga, men att det inte skulle finnas belägg för oegentligheter i valet är bara helt fel.

Det finns samlade listor med döda som har röstat.
Det finns personer som skulle rösta men inte kunde det då någon redan hade röstat åt dom, genom poströstning.
Det finns exempel på platser där fler har röstat än vad det finns röstberättigade.
Det finns en hel hög med vittnen som under ed vittnar om olika skumraskaffärer, att alla dom skulle hitta på och riskera kännbara straff känns inte rimligt.
Maskinerna som används i många delstater har bevisats "glitcha", vilket vare sig det har gjorts medvetet eller bara är ett misstag ändå måste utredas och åtgärdas.

Kom ihåg att både politiker och media lobbar för att lista medborgare, företag, anställda republikaner osv för att alla som på något sätt visat stöd för Trump eller sammarbetat med honom osv ska straffas för det.

Det är alltså extra riskabelt att lämna in affidavits och alltså under ed vittna om korruptionen och fusket som skett under valet.

Att det inte skulle finnas något av substans är alltså helt fel och oavsett valets resultat så är det inte ok att det går till på det sättet.

Kan du ge exempel på hur republikanerna har gjort Usa till en bananrepublik?

För övrigt så är det komiskt hur annorlunda du skulle ha skrivit dina inlägg om det hade sett ut precis som det gör i dagsläget med den enda skillnaden att det hade varit Trump som hade sett ut att vinna valet.

Då hade inte ens ett korn av alla vittnesmål och bevisning som idag finns behövts överhuvudtaget och att kriga så mycket det bara går, så fult det bara går hade varit självklart för dig.

Orkar inte bläddra bakåt nu för att kolla men jag är helt övertygad om att dina inlägg från valet 2016 ser lite annorlunda ut än från detta valet.

Det är otroligt (tragi)komiskt hur liten betydelse demokrati har och hur det verkligen inte spelar någon roll om någon fuskat samt är korrupt och kriminell, så länge det gynnar dina åsikter.

Orange man bad, eller hur lilla vän?
Nope, jag står alltid bakom demokratiska val oavsett vem som vinner, tycker inte ens om biden.
Dock har trumpen gjort USA till en bananrepublik, och att du låtsas ändrar inte detta.
Och snart får vi se om trumpen gör USA till en diktatur.

Undra varför du tror inläggen skulle vara de samma 2016, detaljerna var andra.
Och vad inbillar du dig poängen är.

Saken är klar även i Pennsylvania så kastade domaren ut stämningen genom fönstret då den var substanslös.
Som du ser, vi har ett mönster av dåliga förlorare.

Och man ställer sig VERKLIGEN frågan när bevisen ska komma, man slog ju på bongotrumman rejält och att på fredag(201120) kommer allt ändra sig.
Och precis ingenting hände som vanligt.
Så när är nästa breaking news och nya datum för nya valfuskbevis och sen visar sig vara precis ingenting igen?
För det är just det mönstret vi ser här med trumpen, man har inget att visa upp.
Och Joe Biden har samtidigt vunnit valet och är nu President Elect.
Och vad gör make america great agian, jo, trumpen han förstör så mycket som möjligt.
För att folket är av totalt ointressant för trumpen.

Vart är det systematiska valfusket undrar vi alla, vet du?
Och varför fick vi inte det i fredags och när man slog så på bongotrumman.
Hur kan det vara så enkelt och förutspå såna här saker valfusk bevisen inte kommer(Förutom att vi redan vet att inget systemtisk valfusk skulle existera och med tidigare erfarenheter).
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du har både rätt och fel. Rätt i att det är ett politiskt rävspel, fel i att bevisningen är urusel.

Se mitt inlägg om varför bevisningen ogillades.
Bevisning funkar så att man bevisar, detta genom vittnesmål och annat.
Har man bara dessa photoshoppade bilder och annat irrelevant, så blir ju det så att det inte ens är en bevisning de ger.
Men försök förklara detta till människor som inte ens deltar i verkligheten.

Det finns en orsak att domaren öppnar fönstret och kastar ut stämningarna där.
Och det är för att det är så extremt undermåligt material att en del domare har skällt ut dom.

Dock är jag mäktigt förvånad att de inte redan förberett sig och fabricerat bevisning som man fick kolla på två ggr på att avslöja.
Detta är riktiga stolpskott, det kan man lugnt säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Dessa är inte de stora case som Trumps juridiska stab förbereder. Vilket klargjorts för vänsterblivna upprepade gånger i tråden.
Så igen ska vi vänta, som du vet skulle ju detta komma 201120 och man sade att det kommer ändra allt.
Och nu står vi här med inget alls.

SÅ vart är denna bevisning, och hur lång tid tar det att fabricera dessa?
Och vilket är nästa datum och påstå bevisning kommer??????
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Svara istället på det du påstår ha bevis för..

Du är inte läskunnig verkar det som. Läs igen vad jag skrev. Bara svarar med en oändlig mängd stressade skitinlägg. Igen.
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Vilka massiva stämningar syftar du på? Jag tror att MSM har fått panik, för det rör sig om några stycken där två fortfarande är aktuella. Den tredje var en taktisk stämning för att snabbt kunna dra den i högsta domstolen.

Var skrev jag ”massiva”?

Det har gjorts ganska många stämningar nu varav 1 utan någon betydelse för valresultat gått Trumps väg.
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Nej, det kan den inte. Den ger operatören möjlighet att göra det, manuellt, med en penna. Det framgår tydligt om man läser manualen (länkad av smultronkungen2 ett gäng sidor bak...)

Nu har inte jag läst texten men säkert handlar det bara om manuell hjälp för att maskinen ska kunna förstå hur någon har röstat, eller att det är en giltig röst.

I alla val dyker det upp lustiga valsedlar - någon konstnär ritar en kuk, andra skriver, "häng alla politiker", eller andra lustigheter.

Vissa valsedlar granskas manuellt och visar sig gå att tolka. Har man ett maskinsystem är det naturligt att man då har möjligheten att göra ändringar på sedeln, eller kanske t.o.m att man skapar en helt ny valsedel markerad på det sätt som den har tolkats på av en granskningsgrupp.

I UK brukar man ha en stor tavla där man sätter fast svårtolkade röster. Dessa granskas sedan av flera olika personer, och man har en diskussion om hur man skall tolka valsedeln, och vem det i så fall har röstats på.

Det som beskrivs i manualen är säkert därför bara fullkomligt normalt valarbete.
2020-11-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Dessa är inte de stora case som Trumps juridiska stab förbereder. Vilket klargjorts för vänsterblivna upprepade gånger i tråden.
Det här är ju också en sån himla konstig argumentation - "team Trump väljer att pumpa in värdelösa stämningar i rättssystemet och på så sätt bränna sitt förtroende för allmänheten, men det är en fint! Egentligen har de ett supercase, som de håller på, som man gör när man tror att en statskupp sker! Genialiskt!"

Att ni upprepar vansinnet kanske övertalar er själva om att det är en logisk strategi men det är det inte.
2020-11-22, 11:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Inte nödvändigtvis. Det kan exponera korruption också. Som i Georgia.
Finns några bevis på korruption, mer än att de avfärdat stämningarna?
2020-11-22, 11:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Finns några bevis på korruption, mer än att de avfärdat stämningarna?

Det får du fråga Trumps advokat team.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in