2020-11-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Samma svar till dig som andra här i tråden. Kom med något konkret. Vad är problemet? Varför hukar ni er bakom varandra?
Jag vet. Jag har sett massa konkreta saker i denna tråd. Men det är för att jag tittar igenom vissa saker ordentligt. Jag öppnar inte länken och sen frågar en person jag inte litar på vad det är för något, som du gör.
2020-11-22, 11:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Vad man gör är att man göder folket med fantasier samtidigt som man jobbar febrilt i bakgrunden med att fabricera bevis. För det man har haft fram tills nu har hamnat i papperskorgen i varenda domstol och stat.
Man göder fansen.
F.ö. håller jag med dig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är bara politiskt rävspel de håller på med.
Och du som lägger extremt stor vikt vid bevis kan förstås bevisa dina egna slutsatser? Eller kör vi med gissningar åt ett håll och bevis åt ett håll?
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Men nu är det brådis.
Har man inte så det håller i lokala rätten, de avfärdas, du är det ju uselt på bevisfronten.
Det är bara politiskt rävspel de håller på med.
Du har både rätt och fel. Rätt i att det är ett politiskt rävspel, fel i att bevisningen är urusel.

Se mitt inlägg om varför bevisningen ogillades.
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ja, domaren är korrupt.

När domaren ogiltigförklarade all bevisning för att sedan avsluta rättsfallet i brist på bevis (eftersom han ogiltigförklarade bevisen), angav han detta resonemang:

Försvaret hade gått igenom vittnesmålen och lyckats bevisa att några av dom inte var riktiga. Dessa vittnesmål hade därför inte tagits med som bevisning i fallet. Eftersom försvaret inte kan bevisa att alla vittnesmål inte är falska skall bevisningen anses inte vara pålitlig.

Jag skämtar inte. Domaren ogiltigförklarade all bevisning för att försvaret inte kunde bevisa att bevisningen inte var falsk! Sedan när är det upp till försvaret att motbevisa sin egna bevisning?

Förtydligande:

Du skall sälja en liter jordgubbar till en kund. Du går igenom jordgubbarna och hittar ett hallon bland jordgubbarna. Du tar bort hallonet innan du säljer jordgubbarna. Köparen av jordgubbarna vägrar betala för jordgubbarna eftersom du hittat ett hallon bland jordgubbarna (som du tagit bort) och därmed är det inte bevisat att jordgubbarna inte är hallon.

Så resonerade domaren.
2020-11-22, 11:36
Medlem
Trumps brännvinsadvokater med Rudy i spetsen ägnade mer än en och en halv timme åt att konspirera över att Clinton Foundation, George Soros och utländska kommunistpengar stulit valet men var finns alla bevisen..?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Vi lägger ner här, OK? Du är uppenbarligen inte kapabel att tolka text, så det är liksom ingen mening...
Du vill inte backa upp ditt påstående att maskinell räkning hade hittat felet?`

Lägger in den igen om du skulle ångra dig och få för dig igen att en maskinell räkning garanterat skulle hitta fusket:

Så nu har du chansen att bevisa din sista poäng om att maskinell räkning gjort jobbet för oss. Hur visar denna maskinella räkning att ingen fyllt på med de röster maskinen lagt till i efterhand och på så vis när man fyller på med en hel batch när man stänger ned och folk går hem så slipper man en del av processen med observatörer osv. Hur bevisas detta av en manuell räkning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
I det här fallet så är det ju rätt lång tid med tanke på hur bråttom det är.

Om man nu sitter på en stor hög med bevis, kan du förklara för oss idioter vad poängen är med alla värdelösa stämningar som team Trump gör i diverse delstater? Vilken funktion fyller dom?

Vilka massiva stämningar syftar du på? Jag tror att MSM har fått panik, för det rör sig om några stycken där två fortfarande är aktuella. Den tredje var en taktisk stämning för att snabbt kunna dra den i högsta domstolen.
2020-11-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Och du som lägger extremt stor vikt vid bevis kan förstås bevisa dina egna slutsatser? Eller kör vi med gissningar åt ett håll och bevis åt ett håll?

Är det inte bevis nog att över 30 domare och domstolar har slängt målen i papperskorgen? Eller ska du också påstå att alla domare förutom GOP nominerade SCOTUS domare är de enda som inte är korrupta?
2020-11-22, 11:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Har man inte så det håller i lokala rätten, de avfärdas, du är det ju uselt på bevisfronten.

Inte nödvändigtvis. Det kan exponera korruption också. Som i Georgia.
2020-11-22, 11:42
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trumps brännvinsadvokater med Rudy i spetsen ägnade mer än en och en halv timme åt att konspirera över att Clinton Foundation, George Soros och utländska kommunistpengar stulit valet men var finns alla bevisen..?
Heeeelt sjukt vad du tjatar!
2020-11-22, 11:45
Medlem
Citat:
Det var ju inte bevis nog när hela msm och alla demokrater och massa republikaner sa att Trump samarbetat med Ryssland, där vet vi ju med facit i hand att man fabricerade bevis och försökte sätta dit Trump så det påhittet som ni senast hade bevisat skulle kanske ha lärt er en läxa att va liiite mer ödmjuka jag vet inte.

Vilka vi? Jag står inte på någon sida, så din analys av det var ju inte så lyckad.

Kan vi nu hålla oss till vad det handlar om och svara på min fråga istället.

Är det inte bevis nog att över 30 domare och domstolar har slängt målen i papperskorgen? Eller ska du också påstå att alla domare förutom GOP nominerade SCOTUS domare är de enda som inte är korrupta?
2020-11-22, 11:45
Medlem
Citat:
Du vill inte backa upp ditt påstående att maskinell räkning hade hittat felet?`

Lägger in den igen om du skulle ångra dig och få för dig igen att en maskinell räkning garanterat skulle hitta fusket:

Så nu har du chansen att bevisa din sista poäng om att maskinell räkning gjort jobbet för oss. Hur visar denna maskinella räkning att ingen fyllt på med de röster maskinen lagt till i efterhand och på så vis när man fyller på med en hel batch när man stänger ned och folk går hem så slipper man en del av processen med observatörer osv. Hur bevisas detta av en manuell räkning?
Detta blir mitt absolut sista inlägg i detta fullständigt meningslösa tjafs:

Det var ju min ursprungliga poäng innan du spårade ur - att det vore ett idiotiskt och extremt osannolikt sätt att fuska på. Först fuska med mjukvaran och sedan fylla på med de ”saknade” valsedlarna (och kasta bort de på Trump?). Rimligare vore ju då att räkna de falska från början (och kasta Trumps innan räkningen), eller hur? Och slippa en massa extra arbete och extra risk att bli upptäckt.

Finns ju ingen som helst anledning att fuska med mjukvaran om man ändå måste se till att antal valsedlar matchar det som mjukvaran kom fram till. Det räcker ju att fuska med bara valsedlarna, om man ska fuska. Maskinen kommer räkna en falsk valsedel lika mycket som en människa kommer räkna den. Vilket gör hela anklagelsen att maskinerna skulle vikta rösterna olika rent löjlig.

Men det står dig fritt att tro att det har hänt, såklart. Men det är uppenbart för alla med ett uns av förmåga till kritiskt tänkande att en eventuell fuskare knappast krånglat till det så extremt för sig själv helt i onödan.

Tack och hej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in