2020-11-22, 08:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Mente absolutt ikke det var galt å tro det. Bare nysgjerrig... Man må gjerne være litt uenige for belyse alt, for så å forhåpentligvis komme til en enighet. Det innebærer også at du tror 09:14 er ekte? Så da står du igjen med kjent/ukjent hitman, eller at TH skal ha sneket seg tilbake i arbeidstiden? Det er ikke å "ta ned risikoen" akkurat
Det jeg har fått inntrykk av ang familiedynamikken så var presten den med absolutt flest verv, og mest engasjert i pappas bedrifter, mens TEH levde på nåde av sin far.
TH finner ut at AE vil skilles på alvor, skjønner at hun er "løs i kjeften" (og hvis denne "foreningen" er hva jeg tror det er, så er det forresten ganske vektige vitnemål!), og han må foreta seg noe. Presten står vel først til å ta over når far trer av og ønsker kanskje ikke at den "helvetes alkisen" ikke skal "stikke av med halvparten" før hun selv slipper til, og har derfor selvstendig motiv. TEH blir truet til å lyve om samtalen, kuet som han er. (Stemmer det virkelig at TH brukte Fokusen hans da Picassoen ble beslaglagt? Altså, bilen til milliardærsønnen som ikke eier fast eiendom....? Håper det er falsk trådsannhet!)
Bilen som kom kan vel like godt ha blitt kjørt av presten, som noen andre? Om barna hennes går på skole eller barnehage vet jeg ikke, og man diskuterer sjelden små barn på fb uten å få kjeft, så jeg har ikke etterspurt det. Mulig du har rett, og hun var alene den dagen og mr B har fått mistanker på andre måter. Det er uansett et sidespor, og et forsøk på å forstå hvorfor mr B dro fra familien i den situasjonen.
Men jeg har sagt dette lenge nå, og veldig mange ganger. Slettsnoken prøver også å fremme en lignende teori (dog litt mer detaljert, og flere "barn" involverte). Ikke en eneste person her inne har motsagt noen av oss med argumenter som hadde lagt lokk på det. Ikke én! Annet enn at en er dum da. Og idiot selvfølgelig Hadde presten vært helt ute av bildet så ville noen ha hoppet på med argumenter og forsøk på forklaring til alibi, men det er vel faktisk det eneste TT ikke har hengt seg opp i og spammet ned side etter side med nesten-relevante sitater fra aviser osv.
Om noen kan kakke inn i huet mitt at hun virkelig ikke kan ha vært der, så ville jeg faktisk blitt litt lettet, og gått videre, men det er det ingen som gjør. Jeg hverken ønsker eller håper at det skal være en familietragedie av sånne dimensjoner! Jeg håper heller jeg tar feil...
Det virker som en utfordring ingen vil ta i med ildtang: Hadde presten alibi???

Ikke engang zzzzzzzzznorken har turt å prøve seg mot dette, om det er meg eller Slettsnoken som legger det ut, og det sier litt dessverre.
Bra oppsummert! Det foregår intens spamming av tråden hver gang det diskuteres relevante tema, noe jeg tror skyldes usikkerhet og at tampen brenner.
Citera
2020-11-22, 08:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Tema: Hytteturen

Drapet var planlagt og hytteturen skulle aldri skje, den var kun et påskudd bl.a. for at AE ikke skulle ha andre avtaler i tiden etter drapet.

De «skulle også på sydentur», så kalenderen var trolig tom.

Sms 0910 ble sendt av MGM etter at TH hadde drept AE 0856 og dratt på jobb.

Det er ikke sikkert TH visste at den skulle bli sendt, nettopp fordi det var en kode som måtte improviseres fordi det oppsto 6 minutters forsinkelse. E*rik Jens*n brukte «Sola skinner», disse brukte «hyttetur utsatt»

At hytteturen var staget og sms’n ble sendt som kode, var grunnen til at TH sa de skulle på hyttetur, hvis han i det hele tatt fikk vite om koden.
Citera
2020-11-22, 09:10
Medlem
Glemte å si at affekt på natten teorien ikke bare feiler å forklare SMS, men det er også problematisk rundt telefonsamtalen med lønningsansvarlig.

Hvem trenger det vanvittige opplegget med løsepenger? Jeg vil påstå det ikke er TH.

Han kan heller ikke ha vært alene om «drapet» om det skjedde på dette viset, så da blir det enda mer vanvittig, med mange flere bedre alternativ.
Citera
2020-11-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Dette er altså i følge av ett av barna, ikke AEH naturligvis.

Dette kan like gjerne øke sannsynligheten for at minst ett av barna var involvert, da dette kan være en løgn som spres i fellesskap med TH.

Barnas oppførsel - i alle fall den som fremkommer - er merkelig, nesten mistenkelig. Egentlig det rareste med denne saken.

Hvis de tror moren deres er kidnappet, hvorfor har de ikke vært særlig interessert i å få henne trygt hjem?
Ja, som om hun bryter sammen fordi hun liksom skal slutte i foreningen. Diskreditering av det AE åpner seg opp om, og ikke minst, det alarmerende i det AE sier. All grunn til å spisse ører mht disse englebarna.
Citera
2020-11-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det snakket om en teori, om affekt drap, og at alt som er gjort i etterkant er TH og barna som har «tagit det man haver», inkludert krypto konto etc. og staget kidnappingen.
Jeg husker ikke hvem som sa dette, og kan være med på den teorien. Jeg ser det dog ikke som svært sannsynlig. Den MB samtalen er årsaken til det.

•Motivet er forståelig, at TH kan ha drept i affekt er forståelig.

•At TH kan ha planlagt drap er også forståelig

•At TH skal ha kokt sammen den smørja her i sin planlegging ee usannsynlig.

Igjen blir spørsmålet, hvem har noe å vinne på dette vanvittige plottet? Hvem trenger løsepengekrav?

•RU og kanskje TEH

•Mulige andre i nær krets.

Den var ikke helt borti hampen usannsynlig den teorien om affekt på natten, og samarbeid om opprydding etterpå. Den forklarer derimot ikke SMS til datter.
mener du teh ruset seg og forsøkte å kidnappe egen mor ved hjelp av krytovennen ru for å presse fare for penger. Men så gikk det helt galt og han drepte henne ved et uhell.
Citera
2020-11-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tema: Hytteturen

Drapet var planlagt og hytteturen skulle aldri skje, den var kun et påskudd bl.a. for at AE ikke skulle ha andre avtaler i tiden etter drapet.

De «skulle også på sydentur», så kalenderen var trolig tom.

Sms 0910 ble sendt av MGM etter at TH hadde drept AE 0856 og dratt på jobb.

Det er ikke sikkert TH visste at den skulle bli sendt, nettopp fordi det var en kode som måtte improviseres fordi det oppsto 6 minutters forsinkelse. E*rik Jens*n brukte «Sola skinner», disse brukte «hyttetur utsatt»

At hytteturen var staget og sms’n ble sendt som kode, var grunnen til at TH sa de skulle på hyttetur, hvis han i det hele tatt fikk vite om koden.
drapet eller bortkjøring utsatt?
Citera
2020-11-22, 09:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
- AEH sendte SMS til datter - hytteturen var avlyst/utsatt og at hun kunne sitte barnevakt

MEN...hur kunde AEH meddela sin dotter att hytteturen var avlyst/utsatt ?

Det var ju meningen att TH skulle ringa AEH kl 10 för att dom tilsammans kunde
avgöra om dom skulle åka på hytteturen eller ej.

Men TH har ju sagt att han ringde igen och igen men fick aldrig tag på AEH.

Så... vad fick AEH till att, på egen hand, besluta att TH och hon INTE skulle åka på hyttetur???
Dette kan forklares logisk, særlig når man ser alt i sammenheng.

Nettavisen 25.05.2020
"I denne SMS-en skriver hun til et familiemedlem at hun hadde hatt en fin kveld med teater kvelden før. Hun nevner navnet på en person hun syntes det var kjekt å se igjen. I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elis*abeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten på Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor å kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."

AEH's SMS til datter har to funksjoner:

1. AEH setter TH i søkelyset - TH's forklaring til politiet blir mistenkelig
2. AEH gir sine barn alibi

Forklaring:
Det var ikke del av TH's daglige rutine å ringe hjem. AEH planlegger hytteturen og avtaler med TH at han skal ringe hjem etter ca 1 time slik at de kan avklare detaljer rundt hytteturen.

Dette fører til at tidsperioden forsvinningen kunne ha skjedd på blir ca 1 time
=
Telefonsamtaler / SMS fra AEH til sine barn fører til at barna får alibi i tidsperioden forsvinningen kunne ha skjedd.

Innholdet i AEH's SMS til datter - "hytteturen er utsatt/avlyst" = TH's forklaring til politiet om hytteturen blir mistenkelig = setter TH i søkelyset

Ser man også i sammenheng at AEH's telefon legges i ro kl 10.07, så er det ca 1 time etter at TH har dratt på jobb.
=
Tyder på at det var innøvd på forhånd og at det tok ca 1 time å stage åsted
=
Tyder på at AEH var delaktig i plottet.
Trusselbrev tyder på at AEH ble lurt av en GM. Trusselbrev legges i S4 uten at AEH vet om det. Passer inn med at telefonen til AEH legges på feil side av bordet - av en GM
Citera
2020-11-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, som om hun bryter sammen fordi hun liksom skal slutte i foreningen. Diskreditering av det AE åpner seg opp om, og ikke minst, det alarmerende i det AE sier. All grunn til å spisse ører mht disse englebarna.
anonyme alkoholikeres forening eller foreningen for vold i nære relasjoner? Hundeklubb?
Citera
2020-11-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
anonyme alkoholikeres forening eller foreningen for vold i nære relasjoner? Hundeklubb?
Jeg er i grunnen ikke så opptatt av hva slags forening det var. Jeg ville latt den ballen ligge av hensyn til vitner. Spekulering rundt karakteren av gruppa synes å rettferdiggjøre at man kan nedvurdere sannhetsgehalten i både vitnemål og utsagn.
TH og barna kommer med utsagn som skaper mistro rundt det oppsiktsvekkende vitnemålet. Mange biter på kroken.
Citera
2020-11-22, 10:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
drapet eller bortkjøring utsatt?
Drapet ble utsatt eller forsinket fordi samtalen med lønn ble lenger enn forventet, mulig utkjøring av lik som følge av dette også, men jeg tror forsinkelsen ble hentet inn raskt etter 0914 samtalen.

Edit: Ettersom fallet med mobilen skjedde etter dette, tviler jeg på at bortkjøring ble forsinket også. De hadde nok tid til å ta igjen forsinkelsen, men måtte sikkert endre noe for å ta inn 6 minutter.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-22 kl. 10:46.
Citera
2020-11-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Før pressen gir ut info om de voksne barnas alibi, eller mangel på alibi, kan jo ingen bekrefte eller avkrefte dette.

Det er jo klart at datteren som bor, og kanskje jobber i nærområdet, kunne ha vært i huset. Det samme gjelder alle barna.

Du kan ikke forvente at noen skal «dokumentere» at de ikke var der, når ingen har informasjon nok til å gjøre dette.
Det er ikke spor av ukjent gm og dette er en indkasjon på at ingen fremmede gm har vært i bolig. Særlig med tanke på vasking og tid i bolig. Gm kjente godt til bolig og omgivelsene. Annen gm kan dog likevel ikke utelukkes.
Citera
2020-11-22, 11:39
Medlem
Citat:
mener du teh ruset seg og forsøkte å kidnappe egen mor ved hjelp av krytovennen ru for å presse fare for penger. Men så gikk det helt galt og han drepte henne ved et uhell.

Ikke helt sånn....

Men jeg ser ikke bort fra at TEH og RU sammen har lekt seg med tanken om hvordan de skulle skvise TH for penger. Kanskje valget fallt på AEH fordi hun var den TH ikke ville klare seg uten?

•Jeg tror nok også at familien er/var dysfunksjonell, og at TH er en dritt av en fyr.
•Jeg tror på ryktene om at de alle var glad i en fest, og at det ofte gikk en kule varmt i de forbindelser, utelukker heller ikke vold.
•Jeg tror på ryktene om at AEH var en trivelig dame, men også at hun til tider slet med alkohol, legemidler og depresjon. At det var perioder hun ikke svarte på meldinger, telefoner.
•Jeg ser heller ikke bort fra at det var snakk om aa møter, den aktuelle foreningen.
•Jeg tror på rus, psykiatri problematikk hos sønnen, uten at TEH av den grunn er å snse som tung rusmisbruker.

•I dette plottet tror jeg RU tok seg av planleggingen og utføring av krypto.
•Jeg tror RU var pådriveren og manipulatoren.
•Eventuelt at begge disse «unge menn», hadde rotet seg opp i illegale økonomiske forpliktelser de ikke fant veien ut av.
•Jeg tror TEH tok seg av det praktiske, sjekket hvem dom var hjemme, ikke hjemme.
•Jeg tror AEH satt seg sterkt til motverge, og mistet livet. Pga de fysiske funn.
•Jeg tror ikke at TEH og kompisen, mente for henne til å dø.
•Jeg tror de kan ha akseptert risikoen for dette.
•Jeg tror ikke hun fremdeles er i livet, men utelukker det heller ikke.

•Jeg tror de var/er temmelig miljøskadd alle i familien. Tyrannen TH, den kuede AEH, og de to yngste «barna» er nok mest ødelagt, og var yngre da de voksnes problemer eskalerte. De har nok opplevd mer av velstanden enn hun som er dødt tidlig på 70 tallet.

Jeg er selv født på 70 tallet, og kjenner aldersgruppen godt. Jeg husker jappetid, jeg husker nedgangstidene på starten av 90 tallet. Jeg vet hvordan det var å være ung og barn, oppdragelse, skole, etc. Tror de to yngste var bortskjemte.
Jeg tror også det kan ha vært kjærlighet i familien, ikke bare mørkt.

Jeg tror i så tilfelle familien har skjønt det var TEH og holder kjeft. Stakkars lille TEH må ikke ta ansvar?

Dette er bare teorier, og ikke et svar. Jeg er ikke låst til dette som eneste mulige.
Som sagt jeg er oen gor felles innsats for å dekke til et affekt drap på natten. Det passer heller ikke helt.

Store luftige teorier, med staging ser jeg på som tvilsomme.
Om Ås er relevant, er det fordi vitne observasjonene er riktige, og da passer det inn, og det er sjanse for at AEH lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in