2020-11-22, 04:07
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
https://twitter.com/jennaellisesq/status/1330326017106464772?s=21

På måndag utses Joe Biden till vinnare i Pennsylvania. Det är helt meningslös argument av skitjuristerna som är kvar. De riktiga juristerna som team Trump försökte använda sig av hoppade nämligen av, de ville inte riska att förlora sina jobb genom att ljuga i rättssalen.

Citat:
One week after it was filed, the Trump campaign was already on its third set of lawyers. On Tuesday, Mr. Giuliani, rushing into the matter, personally appeared at a hearing in Federal District Court in Williamsport, Pa., and gave a disjointed opening statement that mentioned Mickey Mouse, former mayor Richard M. Daley of Chicago and the Philadelphia mafia.

Är det Musse Pigg och Philadelphia Maffian som ställer till det?
2020-11-22, 04:11
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är vilket innebär att ärendet är så pass avskrivet att det inte ens går att överklaga.

https://twitter.com/JamalAlShalabi1/status/1330329962965032961?s=20

Är du igång med ditt ljugande i tråden igen?

https://www.illinoislegalaid.org/legal-information/difference-between-dismissed-or-without-prejudice

Citat:
If your case was dismissed with prejudice, it could be appealed to a higher judge, but you can’t start over from scratch and try again. your case was dismissed with prejudice, it could be appealed to a higher judge, but you can’t start over from scratch and try again.
2020-11-22, 04:13
Bannlyst
Finner detta otroligt intressant.

Denna killen berättar varför det inte är avgjort en från ett evangeliskt kristet perspektiv. Väldigt intressant.

https://www.youtube.com/watch?v=ryBuFCZLEiM

Det är ett spirituellt krig som pågår mellan det onda och det goda.
2020-11-22, 04:25
Medlem
Kafka_Gods avatar
Pennsylvanias republikanska senator Pat Toomey tycker att nu för det vara nog med att skämma ut partiet.

Citat:
With today’s decision by Judge Matthew Brann, a longtime conservative Republican whom I know to be a fair and unbiased jurist, to dismiss the Trump campaign’s lawsuit, President Trump has exhausted all plausible legal options to challenge the result of the presidential race in Pennsylvania

Citat:
I congratulate President-elect Biden and Vice President-elect Kamala Harris on their victory

https://pittsburgh.cbslocal.com/2020/11/21/pat-toomey-statement-2020-election/
2020-11-22, 04:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är du igång med ditt ljugande i tråden igen?

https://www.illinoislegalaid.org/legal-information/difference-between-dismissed-or-without-prejudice

Där ser man (att påstå att jag ljuger är bara patetiskt då jag hänvisade vart ifrån jag hämtade det) men med tanke på att det bokstavligen har kastats ut och att de inte får börja om med ett nytt försök utan måste överklaga med det de har presenterat så är det kört, det är i stort set omöjligt att föra det vidare, HD kommer inte att bry sig om det lilla som har presenterats.
2020-11-22, 04:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Där ser man (att påstå att jag ljuger är bara patetiskt då jag hänvisade vart ifrån jag hämtade det) men med tanke på att det bokstavligen har kastats ut och att de inte får börja om med ett nytt försök utan måste överklaga med det de har presenterat så är det kört, det är i stort set omöjligt att föra det vidare, HD kommer inte att bry sig om det lilla som har presenterats.

Det är inte första lögnen du kommer med i tråden som du uttalar dig så tvärsäkert om... det om något är patetiskt.

Det återstår att se vad som händer i HD eller vet du något som vi andra inte vet här i tråden så får du gärna komma med källor.
2020-11-22, 04:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Det är inte första lögnen du kommer med i tråden som du uttalar dig så tvärsäkert om... det om något är patetiskt.

Det återstår att se vad som händer i HD eller vet du något som vi andra inte vet här i tråden så får du gärna komma med källor.

Gulligt, men det är ganska glasklart att det är ni som skriker om valfusk som sprider en jävla massa lögner, för hade det funnits några genuina bevis för den typen av valfusk som ni påstår så hade ärendena inte kastats ut av alla domare och Giuliani själv hade inte erkänt inför domare att man inte är ute efter ett ärende rörande valfusk.

Men i Dagsläget så pekar absolut ingenting förutom önskedrömmar om att HD kommer att ta i ärendet, det finns helt enkelt inget att gå på.
2020-11-22, 04:40
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Well, du påstod att det inte kan överklagas, vilket är helt fel. Men det kan ha varit ett misstag snarare än en lögn kanske.

Sen stämmer inte dina andra slutsatser heller. Om avvisandet blir ogiltigförklarat av en högre domstol så kan de tillföra nya bevis i den återupptagna rättegången, eller om den efter överklagan istället avvisas "without prejudice" så kan de återkomma med en ny stämning.

Sen är det ju självklart så att då de inte har några bevis alls för fusk så kommer ingen av deras stämningar komma nån vart. Men det är ju lika bra att vara korrekt vad gäller det juridiska.
2020-11-22, 04:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Gulligt, men det är ganska glasklart att det är ni som skriker om valfusk som sprider en jävla massa lögner, för hade det funnits några genuina bevis för den typen av valfusk som ni påstår så hade ärendena inte kastats ut av alla domare och Giuliani själv hade inte erkänt inför domare att man inte är ute efter ett ärende rörande valfusk.

Men i Dagsläget så pekar absolut ingenting förutom önskedrömmar om att HD kommer att ta i ärendet, det finns helt enkelt inget att gå på.

*gäsp* vart har jag spridit lögner i tråden ta nu fram dessa är du snäll jag kan ta fram allt hittepå ifrån din sida.

Nä inga genuina bevis varken du eller något annat apfoster på vänsterkanten har ju sagt vad ni anser vara bevis😂

Så med andra ord så drar du dina påstående om HD ur röven återigen bra då kan man avfärda dig som ett tråd troll tackar!
2020-11-22, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Det kommer in nya federala stämningar mot Georgia på måndag som rör valfusk.

Jag hörde det, massiva nya uppgifter som ingen någonsin har hört förut. Med andra ord ännu mer fabricerad skit.
2020-11-22, 04:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Well, du påstod att det inte kan överklagas, vilket är helt fel. Men det kan ha varit ett misstag snarare än en lögn kanske.

Sen stämmer inte dina andra slutsatser heller. Om avvisandet blir ogiltigförklarat av en högre domstol så kan de tillföra nya bevis i den återupptagna rättegången, eller om den efter överklagan istället avvisas "without prejudice" så kan de återkomma med en ny stämning.

Sen är det ju självklart så att då de inte har några bevis alls för fusk så kommer ingen av deras stämningar komma nån vart. Men det är ju lika bra att vara korrekt vad gäller det juridiska.

Ja, jag hade helt enkelt fel då jag utgick från att
Citat:
electionlawblog.org
sa något som var korrekt rörande detta fall.

Sedan att bara kunna lyfta det till en högre sittande domare utan att kunna börja om från början är väl i praktiken att du inte får tillföra något?

För annars skulle folk kunna överklaga ärenden, sedan betala ett "vittne" som tillför saker som tidigare inte har tillförts till en lägre sittande domare eller dylikt.

I dagsläget så har man inte klarat av att presentera några bevis inför en domare eller ens kunnat argumentera för att valfusk på en systematisk nivå ens har skett när man väl står inför en domare.

Det hela är helt enkelt en rökridå för att antingen lura på sig en massa pengar av de som ska donera pengar för rättskostnaderna eller för att man vill skapa så mycket kaos och dra ut på tiden att man kan hinna förstöra bevis kring saker som man absolut inte vill ska komma fram den 20:e Januari.
2020-11-22, 04:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
*gäsp* vart har jag spridit lögner i tråden ta nu fram dessa är du snäll jag kan ta fram allt hittepå ifrån din sida.

Nä inga genuina bevis varken du eller något annat apfoster på vänsterkanten har ju sagt vad ni anser vara bevis😂

Så med andra ord så drar du dina påstående om HD ur röven återigen bra då kan man avfärda dig som ett tråd troll tackar!

Så du kallar även republikanska domare för "apfoster på vänsterkanten" återkom när du har gått klart skolan.

För genuint, vi som inte tror på konspirationsteorin om valfusk behöver inte presentera vad vi tror, det är ni som påstår att valfusk har skett på en systematisk nivå som måste kunna presentera ärenden som även godkänns av det amerikanska rättssystemet.

Du är mer än välkommen att återkomma när ni inte blandar ihop populationsmängden i olika stater, beskyller republikanska counties där Trump vann för att röstfuska samt slutar använda er av vittnen som tar tillbaka sina vittnesmål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in