Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Det var en strek i regninga for politiet, de hadde sikkert ikke regna med VG skulle følge opp disse lekkasjene. Jeg mener politiet bevisst lekker til media. Jeg kan ikke påstå politiet bevisst juger, men de unngår jo bevisst å informere leserne om at det kan finnes forklaringer på det som ved første øyeblikk kan virke veldig mistenkelig. PÅ den måten skaper de et bilde av at TH er skyldig, og media stiller omtrent ikke kritiske spørsmål. Og de vet samtidig at det er veldig begrenset hva SH kan uttale seg om.
Dette er jo en gedigen forhåndsdømming. Akkurat som i saken med fetteren til Bir*gitte Tengs, og i saken mot Vig*go Kristian*sen.
I denne saken tror jeg årsaken ligger i at saken står veldig svakt, og politiet føler selvsagt et veldig press fra publikum. Da er det lett å røre litt rundt i gryta, ved å lekke "sensajonelle" opplysninger, som de har ruget på veldig lenge.
Jeg tenker da på saken med vitnene fra denne foreningen. Og saken med disse kortene med hilsener, som fungerte som lynavleder etter fadesen med de slettede anropene. Alt dette dryppes med jevne mellomrom, og formålet er å signalisere at det hele tiden dukker opp "nye saker som peker mot TH".
Så lenge de kan holde på denne måten, er det jo helt naturlig den jevne leser bli overbevisst om at TH er skyldig. Når politiet mener det, så tror vel også leserne dette. Det er jo først ved å følge med på forskjellige nettforum, at man kan oppdage at det som ser helt opplagt ut, kanskje ikke er så opplagt likevel.
Det var en bruker som kalte meg "politihater". Det stemmer ikke. Jeg er kritisk, men det synes jeg man må være mot alle autoriteter. Se bare på saken med Estonia, som sank 28.september 1994. Hvis du har sett dokumentarserien, så er det opplagt at myndighetene har holdt befolkningen og de etterlatte for narr.
Politiet gjorde en veldig solid jobb i saken mot E*rik Jense* . Det som var oppsiktsvekkende der, var jo at politiet i Asker og Bærum hadde mistanke mot Cap*elen og Jense* i maange år, mens politiet Oslo fremstod som uvitende om dette omtrent like lenge
Alla sidor i detta fall läcker, onödigt mycket också, du kan se att här, inte mycket att diskutera om det inte finns några läckor...
Men vem läcker vilken information, det är stor förvirring runt ...
men om man tittar på mycket gamla fall ser man något som idag skulle överraska många, när det finns två sätt som en tidning fick information, antingen från grannarna och andra kretsar eller från polisen...
så är det inte längre, i det här fallet beskylls polisen för att ha läckt mycket mer än vad de gör,
det förstör otroligt mycket...