Citat:
Ja, i vår kan vi summera. Jag vänder mig också emot åldringsföraktet och det vulgära snacket om "dry tinder" osv.
Om människor nära döden är oviktiga, kan vi slänga alla palliativa patienter på sophögen.
Äh, de ska ju ändå dö, skit samma om det dör ett år tidigare... Detta är förfärlig retorik.
Om människor nära döden är oviktiga, kan vi slänga alla palliativa patienter på sophögen.
Äh, de ska ju ändå dö, skit samma om det dör ett år tidigare... Detta är förfärlig retorik.
Tar rätt illa upp. Eller som när någon säger att de vet de är 80, det är dags att lägga sig ner ocjh dö. Det är så främmande i min värld, eftersom medellivslängden är ett genomsnitt när man dör inte maxålder man får leva. I min släkt är vi långlivade. Ska vi inte få vara det då och utnyttja våra gener? De som är 80, 90 och mer lever fortfarande självständiga liv i min släkt. De är inte alls klara med livet. De vill leva tills deras kraft tar slut på riktigt. 83-åringen som går en mil om dagen joggade den milen till hen var över 70. Men det föraktas, de ska lägga sig ner och dö för de unga tror att de tjänar på de äldres död.
Både äldre och yngre är vårt folk, blir ledsen när jag ser yngre hata mot äldre. Har de inga äldre släktingar som de älskar? Står de helt utan kontakt med de äldre?
De äldre har isolerat sig för sin egen skull och för att samhället ska få vara öppet. Men detta verkar inte uppskattas av någon.
Vi har gjort något fundamentalt fel när vi saknar solidaritet inom det egna folket.
Men om dessa åldringshatare gör illa sig, tror de att ambulansen ska komma. För att de mystiskt förtjänar det. Fattar de inte att vi har sådana saker gemensamt för att det gynnar alla? Hur kan de ens nyttja allmän sjukvård utan skam när de anser att alla ska klara sig själva utan hjälp?
Nu är inte alla likadana, det är de som skriker högst som är svinen. De borde få ökad skatt för de kostar mer för samhället. En svinskatt.