Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
"tror att jag någonstans läst rimliga förklaringar"....
Det är inte förklaringarna du bör läsa utan källorna.. sedan hänger dessa så klar ihop med din egna slutledningsförmåga...
"Förklaringarna" är någon annans slutsatser som du kanske valt att tro på..
Kanske inte riktat åt mig, men jag passar på att berätta att jag inte har läst en enda bok om mordet, inte av något slag, inte ens hållt en sådan bok i min hand.
Alla mina argument är baserade på slutsatser jag själv drar av information i "Palmetråden", internet,media, dokument i FUP, domstolsförhandlingar samt diskussioner på Flashback och andra forum.
Lägg ner argumentet att folk har lyssnat för mycket på TP eller vem det nu är som du syftar på med "någon annans slutsatser", jag och flera andra är inga hjälplösa
hjon som inte kan tänka självständigt och dra egna slutsatser.
Angående förklaringar och källor så bör man kanske värdera
hur det läggs fram, det kan ge en viss känsla för sanningshalt, och då syftar jag inte främst på
vem, utan
hur det sägs.
Lyssna på SE i domstolen, min uppfattning är att han ljuger så att tungan skulle kunna bli blå, men det är såklart viktigare
vad som sägs än
hur det sägs?
SE:s sätt att svara på frågor i domstolen visar tecken på att han inte är sanningsenlig, anser jag. Detta är något att lägga till allt annat som inte går ihop i hans berättelse.