Citat:
Hvis AE ikke delte dette med Esther, så vet jeg ikke hva som kan ha vært årsaken. Ja dette var noe jeg merket meg sto i media for ganske lenge siden. Det er kun enkelte AEH fortalte om turbulent ekteskap. Passer inn i Gone Girl plott. Kommunisere ekteskapsproblemer med enkelte.
VG - 30.04.2020
"Turbulent ekteskap.
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elis*abeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.
VG Spesial 31.10.2019. Måned for måned:
"Vi to delte mange hemmeligheter. Vi snakket om alt mulig. Ting jeg ikke kommer til å dele med noen, forteller venninnen til VG.
Esther blir også fortalt at Anne-Elisabeth hadde begynt å jobbe for ektemannen igjen noen måneder tidligere. Som alltid snakker hun om barn og barnebarn.
Denne dagen pakker Esther ut av flytteesker, og har det travelt. De avtaler å ringe hverandre senere på kvelden. Men da kvelden kommer, synes Esther at det er blitt for sent.
I ettertid har hun tenkt at Anne-Elisabeth virket lykkelig"
Litt merkelig at AEH ikke delte ekteskapsproblemer med denne Esther. Var AEH redd for at Esther ikke ville tro på henne angående ekteskapsproblemer?
VG - 30.04.2020
"Turbulent ekteskap.
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elis*abeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.
VG Spesial 31.10.2019. Måned for måned:
"Vi to delte mange hemmeligheter. Vi snakket om alt mulig. Ting jeg ikke kommer til å dele med noen, forteller venninnen til VG.
Esther blir også fortalt at Anne-Elisabeth hadde begynt å jobbe for ektemannen igjen noen måneder tidligere. Som alltid snakker hun om barn og barnebarn.
Denne dagen pakker Esther ut av flytteesker, og har det travelt. De avtaler å ringe hverandre senere på kvelden. Men da kvelden kommer, synes Esther at det er blitt for sent.
I ettertid har hun tenkt at Anne-Elisabeth virket lykkelig"
Litt merkelig at AEH ikke delte ekteskapsproblemer med denne Esther. Var AEH redd for at Esther ikke ville tro på henne angående ekteskapsproblemer?
Hvis din teori stemmer med det som har skjedd, og hvis AE fortalte oppdiktede ting til noen få, så kan det kanskje hende at hun ikke fikk seg til å fortelle slike oppdiktede ting til sine næreste venninner?
Sms på bryllupsdagen var til en venninne som fortalte at de to hadde et tett vennskap og delte hemmeligheter med hverandre. Jeg vet ikke hva den venninnen heter.
(15.08.2020) TV 2 er kjent med innholdet i SMSen som ble sendt 25. oktober i 2018, seks dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant.
Meldingen er sendt fra Anne-Elisabeth Hagens mobil, til en venninne som hun hadde regelmessig kontakt med i mange år.
I meldingen gir den forsvunne kvinnen uttrykk for at Tom Hagen ikke hadde viet deres 49. bryllupsdag mye oppmerksomhet. De to giftet seg 25. oktober 1969.
De ble blant annet bedt i en middag, men den skal ektemannen ha vist lite interesse for, ifølge meldingen.
Anne-Elisabeth Hagen uttrykker også at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.
Venninnen som mottok meldingen har blitt avhørt av politiet.
Der sier hun blant annet at de to hadde et tett vennskap og delte hemmeligheter med hverandre. Hun opplevde ekteskapet mellom Anne-Elisabeth og Tom Hagen som konfliktfylt.
https://www.tv2.no/a/11583245/