2020-11-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Vitneuttalelsene ble brukt av politiet da de gikk til retten for å ransake ekteparets eiendommer. Politiet ønsket å gjennomføre ytterligere kriminaltekniske undersøkelser av parets hus, og fikk rettens medhold til å beslaglegge det i tre måneder, frem til høsten 2020"
.

En rekke andre personer i omgangskretsen til Anne-Elisabeth og Tom Hagen har vært inne til avhør i saken. Flere av disse har omtalt ekteskapet mellom de to som normalt."
https://www.nrk.no/norge/vitner-kont...rt_-1.15252509

Tror du de siste vitneuttalsene ble gjort kjent for retten, da de fikk rettens medhold til å beslaglegge boligen?

Selvsagt er de kjent for retten, det er ulovlig av politiet å holde tilbake opplysninger for retten. Utrolig skuffende at du er på et så lavt nivå at du må ty til konspirasjonsteorier.
Citera
2020-11-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hun har betrodd seg til venninner. Finnes nyhetssaker på det. Fant to i farta.

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Denne venninnen har åpenbart også visst noe. Hun er kritisk til TH i Romerikets Blad også, om man ikke leser med vrangvilje. Den er bak betalingsmur.

https://www.dagbladet.no/nyheter/venninna---har-tenkt-den-tanken-hele-veien/71274578

Finnes også en nyhetssak om at hun var bekymret før kidnappingen/drapet. Som jeg ikke er sikker på hvem hun betrodde til, kan fort være en venninne.

AEH betror seg til en venninne, og forteller at hun er skuffet fordi TH ikke husket bryllupsdagen.
Dette stemmer jo ikke. Bryllupsdsdagen ble jo markert med en bedre middag hos den ene datteren.

Hvis det var slik at hun var på vei ut av ekteskapet, hvorfor var hun i så fall så skuffet at hun måtte gjøre en venninne oppmerksom på at TH ikke husket denne dagen?
Citera
2020-11-21, 18:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei jeg har ikke forsøkt å så tvil om hva AE har fortalt til vitner.

Hvis det som AE betrodde seg til bekjente om er noe som hun ikke betrodde seg til sine næreste venninner om, så lurer jeg på hva som kan være grunnen.

Hvis Legokatt's teori stemmer med det som har skjedd, så finnes det en helt spesiell grunn til at AE fortalte det som hun fortalte til noen.
Ja dette var noe jeg merket meg sto i media for ganske lenge siden. Det er kun enkelte AEH fortalte om turbulent ekteskap. Passer inn i Gone Girl plott. Kommunisere ekteskapsproblemer med enkelte.

VG - 30.04.2020
"Turbulent ekteskap.
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elis*abeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.

VG Spesial 31.10.2019. Måned for måned:
"Vi to delte mange hemmeligheter. Vi snakket om alt mulig. Ting jeg ikke kommer til å dele med noen, forteller venninnen til VG.
Esther blir også fortalt at Anne-Elisabeth hadde begynt å jobbe for ektemannen igjen noen måneder tidligere. Som alltid snakker hun om barn og barnebarn.
Denne dagen pakker Esther ut av flytteesker, og har det travelt. De avtaler å ringe hverandre senere på kvelden. Men da kvelden kommer, synes Esther at det er blitt for sent.
I ettertid har hun tenkt at Anne-Elisabeth virket lykkelig"

Litt merkelig at AEH ikke delte ekteskapsproblemer med denne Esther. Var AEH redd for at Esther ikke ville tro på henne angående ekteskapsproblemer?
Citera
2020-11-21, 18:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-i-ukjent-sms-uttrykte-at-hun-var-oppgitt-over-tom-hagen-pa-bryllupsdagen-for-hu n-forsvant/3423972186.html

Denne venninnen har åpenbart også visst noe. Hun er kritisk til TH i Romerikets Blad også, om man ikke leser med vrangvilje. Den er bak betalingsmur.

https://www.dagbladet.no/nyheter/venninna---har-tenkt-den-tanken-hele-veien/71274578

Finnes også en nyhetssak om at hun var bekymret før kidnappingen/drapet. Som jeg ikke er sikker på hvem hun betrodde til, kan fort være en venninne.

Citat:
Venninnen Liv:

"Jeg tenker mye rart. Jeg har jo egentlig regnet med at hun ikke har vært bortført. Jeg var egentlig ikke forbauset da politiet sa det, jeg har bare ventet på det."

"Arrestasjonen av TH er trist, men også en lettelse".

Men här ser vi att det inte bara är människorna i föreningen som tänker något och alla andra tycker något helt annat

Citat:
Takk! Jeg forstår at det kan tolkes slik. Jeg mener ikke at jeg tror at noen vitner er mer troverdige enn andre vitner.
Ja, det er nettopp det du er inne på om hvorfor hun har sagt forskjellige ting til forskjellige personer som jeg også synes at er uinteressant.

Men är det TH hon fruktar att hon kommer få veta vad hon sa som är anledningen till att hon sa annorlunda til olika människor är det en mycket naturliga orsak...
det är också helt normalt om barnet fick höra att AEH skulle sluta när TH är närvarande eller att detta barn är prästens dotter, eftersom hon sitter i styrer och sådant...
Citera
2020-11-21, 18:24
Medlem
Citat:

Takk for informasjon og linker! De tingene som AE fortalte til noen på det foreningsmøtet, har det stått noe i artikler om at AE har fortalt nøyaktig det samme til andre?
Citera
2020-11-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var det ikke stikk motsatt. Barna kalte henne nullet og th ba de om å la være.

Det har jeg ikke noen formening om
Citera
2020-11-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Men här ser vi att det inte bara är människorna i föreningen som tänker något och alla andra tycker något helt annat

Men är det TH hon fruktar att hon kommer få veta vad hon sa som är anledningen till att hon sa annorlunda til olika människor är det en mycket naturliga orsak...
det är också helt normalt om barnet fick höra att AEH skulle sluta när TH är närvarande eller att detta barn är prästens dotter, eftersom hon sitter i styrer och sådant...
Ja, det er jeg enig med deg i. Jeg tenker at det kan finnes forskjellige naturlige årsaker til at AE (og mennesker generelt) velger å ikke betro seg til noen og velger å betro seg til noen andre.

Der jeg skrev uinteressant mente jeg selvsagt interessant, i det sitatet fra meg som du siterte. Det ble en skrivefeil.
Citera
2020-11-21, 18:33
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Det har jeg ikke noen formening om

precis som jag ochså tänker om det här :
Jag har ingen aning om och jag bryr mig inte om det nu
Citera
2020-11-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ja, det er jeg enig med deg i. Jeg tenker at det kan finnes forskjellige naturlige årsaker til at AE (og mennesker generelt) velger å ikke betro seg til noen og velger å betro seg til noen andre.

Der jeg skrev uinteressant mente jeg selvsagt interessant, i det sitatet fra meg som du siterte. Det ble en skrivefeil.

Ja, man brukar ju säga litet olika saker till olika människor och vid olika tillfällen.
Om man däremot anförtror sig till en grupp som man inte är familjär med, men
som man är bekant med, så kan det tyda på rädsla för något - ett rop om hjälp..

Man kan undra vad orsaken egentligen var, att hon ville sluta i föreningen.
Om hon kände förtroende för dem, borde hon ju hållit sig kvar bara av den anledningen.
Ville TH att hon skulle sluta?
Ville hon sluta för att hon tänkte flytta från SL4 och meddela i god tid, så att der inte blev en ansamling av frågor senare (något hon ville dölja, slippa förklara, därför drog till med typ "turbulens i äktenskapet"?).
Senast redigerad av Moschata 2020-11-21 kl. 18:44.
Citera
2020-11-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
precis som jag ochså tänker om det här :
Jag har ingen aning om och jag bryr mig inte om det nu

Kan ju vara att TH och barnen fått vetskap om att hon skvallrat om negativa sidor i äktenskapet
till omgivningen och tyckte det var fel. Blev kallad "Nollan" därför?
Att kalla fru och mor för Nollan är enligt mig ganska grovt -
om det inte är ett skämt (som man kan kalla en hund för "Token" ...)
Om hon t.ex. varit otrogen och samtidigt skvallrat om brister hos TH,
finns ju en orsak att kalla någon för Nollan.

Något bör ju ha hänt som föranleder både make och barn att kalla henne så.
Hon var ju erkänt duktig med familj, mat och tillsyn ...

Annars har jag inte heller gjort stor affär i mitt huvud av det.
Senast redigerad av Moschata 2020-11-21 kl. 18:52.
Citera
2020-11-21, 18:45
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

om det stod "uinteressant" där när jag läste så har jag läst fel så det var rätt

Ja, naturligtvis vill man veta varför, men samtidigt vill jag veta mindre tills rättegången börjar, det finns så mycket vi inte behöver veta ännu ...
men jag sitter nästan varje dag med djupa dyk i äldre brottmål, så naturligtvis konstig av mig att säga det
Citera
2020-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
AEH betror seg til en venninne, og forteller at hun er skuffet fordi TH ikke husket bryllupsdagen.
Dette stemmer jo ikke. Bryllupsdsdagen ble jo markert med en bedre middag hos den ene datteren.

NRK:
Citat:
I SMS-en, som har vært omtalt tidligere, ga Anne-Elisabeth Hagen uttrykk for at mannen mente det 49 år lange ekteskapet var bortkastet tid. Hun skrev at han ikke gratulerte henne, og at han ikke var interessert i å feire dagen med en middag.

TH via advokat SH, tilbakeviser AEH's tekstmelding, og sier at de var på middag hos datteren. (TV2 15 Aug)

Skal vi da tolke det dithen at drapssiktede indirekte anklager offeret for å være en løgner?

Citat:
Hvis det var slik at hun var på vei ut av ekteskapet, hvorfor var hun i så fall så skuffet at hun måtte gjøre en venninne oppmerksom på at TH ikke husket denne dagen?

Her tror jeg du setter kjerra foran hesten. Det blir litt som når kjæresten din er utro, du blir såret, og ønsker å gjøre det slutt. Så sier vennen din: "Hvorfor er du såret, du skal jo gjøre det slutt?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in