Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Nu börjar vi ändå komma någonstans men vi behöver ju inte helt övertyga varann....
Jag tror att man kan komma tillbaka till brottsplatsen på ca 8-10min...
Då är brottsplatsen ju fullt med människor typ minst 30pers o där tror jag GM få en hel del uppgifter...
Dessutom tror jag vittnena är liksom pratglada o alla pratar om vad dom sett...Så här får GM mkt info speciellt om hur Lisbeth betett sig o poliser...
Säg att du själv kom 10min efter ett slagsmål i matsalen i skolan. Hade du då inte fått reda på snabbt vilka som slogs ? Vem som började ?....Vad lärarna gjorde?...Om någon dessutom hade satt en gaffel i ögat så hade du nog fått höra hur mkt blod det kom osv...
Är det så konstigt att SE hann vara lite på brottsplatsen innan han gick tillbaka till Skandiahuset?
Med tanke på de uppgifter som SE kände till då han återvände till Skandia så är dock 8-10 minuter för lång tid. Ambulansen lämnade mordplatsen 23:28 (ca. 6,5-7 min efter skotten)
Då är ju även Lisbeth med på väg till Sabb.
Din teori kring pratglada vittnen och exemplet med skolslagsmål stöds inte direkt utan det är snarare tvärtom. Gösta Söderström, berättar ju om en Lisbeth som till slut skriker "ser du inte vem jag är".
Vi har Stefan Glantz som utför mun mot mun-metoden på Palme ... Polisen är inte intresserad av hans uppgifter och han lämnar i vredesmod. Får först dagen efter reda på att det var Olof Palme!
https://imgur.com/a/g27fMFj
Dessa uppgifter stämmer ju rätt bra även med SE's om att polisen inte var intresserad...
Har inte fler namn i skrivande stund men vill minnas att det är fler som vittnar om att det tog tid innan man visste att det var Palme. Det verkar också som alla inte hörde allt som sas utan att vetskapen kom olika snabbt.. och basunerades inte ut.
Någon vittnar även om en man(troligen Björkman eller är det SE

) som går runt och säger "Är det Palme, är det Palme?".. Osäker på i vilket läge detta är just nu, men det var i.a.f. inget Glantz snappade upp..