2020-11-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Fordi du e så tungnem og skrive så inni helsikkes lange setninger.
Det kan være interessant for flere enn meg å lese dere andres tanker om hvordan politiet kan ha tenkt om dette.
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Du må nesten se på svaret som det det er. For HANS regning.

Han som nettopp har meldt seg inn taler allerede på vegne av alle andre og da er du etter min smak en lite interessant person å bruke tid på. Glem FinnUrlig. Han har selv valgt å eksponere seg for sitt sanne jeg og det irriterer meg en smule med folk som tar MEG og mitt inn i sitt uten samtykke.

Fjortis med stort behov for oppmerksomhet tenker nå jeg...
Takk! Jeg forstår.
Citera
2020-11-21, 11:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg ønsker å forstå hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?
Saken sett under ett må politiet ha tenkt noe slikt på et tidspunkt:

Det er snakk om en mistenkelig 70 åring her. Han kjører eldre bil og benytter en gammel Nokia. Så merkelig at ikke eldre personer holder seg oppdatert på nymotens teknologi.. Han opplyser oss om at han ikke har greie på kryotovaluta.. Neppe! Det passer da dårlig inn med at han kunne ha betalt løsepenger til seg selv. 70 åringer nå til dags er nok mer utspekulert enn hva mange tror ja...

Han må ha stått bak planlegging av dette plottet. Han ble tross alt kontaktet av denne kryptoguten i 30 årene som ønsket at han skulle innvistere i krypto-fabrikk - helt åpenlyst på Futurum. Det var her 70 åringen fikk ideen! Dette var da nesten for enkelt å finne ut av...!

Motivet må være turbulent ekteskap der skilsmisse kunne ha vært utfallet og han ble nødt til å betale for skilsmisseoppgjør. Han må være en gnien gammel mann. Det var derfor han planla han et plott der han presset seg selv til å betale 9 Mill EUR i løsepenger. Logisk!

Han la frem et trusselbrev der han truet familien sin og i tillegg... la igjen gifteringen til AEH..
Denne 70 åringen kan ikke være veldig smart..

Han ringte hjem for å avklare detaljer angående hytteturen.. Neppe! AEH sendte jo SMS om at den var utsatt/avlyst. Her forklarer han seg veldig mistenkelig!

Denne 70 åringen dro også på jobb den dagen. Dette må da være kun fordi at han skulle gi seg selv alibi. Så utspekulert!

Men det mest mistenkelige var at han tegnet pingvinmammen!! Hvilke 70 åringer gjør dette hvis de blir mistenkt i en drapssak?
Vi må ha rett mann!
Citera
2020-11-21, 11:15
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
barna og th tror veldig på kidnapping. Det samme med enkelte fra det som omtales som tt. Blodsøl i trappa, spor etter kvelning og slepespor gir de grunn til å mene at aeh kjørte lys levende gjennom ås sentrum i en flott bil.
Ja, hvorfor «tror» barna og TH på det?

«Alle» andre har skjønt at kidnappingsplottet var en overdreven villedning, og TT og barna fortsetter denne overdrevne villedningen gjennom å nekte å forholde seg til realitetene.

Bare det mener jeg styrker min hypotese vesentlig, noe som også gjelder alt annet som har kommet fram de siste uker: TH fikk med seg alle barna på å kvitte seg med stakkars «Lisbeth».
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 11:40.
Citera
2020-11-21, 11:15
Medlem
Citat:
Jeg ønsker å forstå hvordan politiet kan ha tenkt. Er det noen av dere som kan opplyse meg om hvordan politiet kan ha tenkt om dette?

At det dreier seg om partnerdrap. At AEH ble drept fordi hun planla å forlate TH. Så langt kom hun ikke.

I tillegg kommer sosiale motiver, TH ville ikke bli avslørt som konemishandler og grov undertrykker. Samt økonomiske motiver, AEH var blitt holdt fanget av en ulovlig ektepakt helt siden 1993 og ville mest sannsynlig bli tilkjent flere hundre millioner om hun utfordret den ulovlige ektepakten i retten.
Citera
2020-11-21, 11:28
Medlem
Citat:
Den egentlige overvåkningen kan GM-gjengen ha ordnet ved bruk av kameraer montert inne i huset og utenfor huset i Sloraveien + overvåkning av telefoner o.l. i tillegg til andre mulige overvåkningsmetoder, tenker jeg.

TH har formidlet noen tanker om lue- og telefonmannen:
(17.07.2020) Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel på en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen før videoen av dem ble offentliggjort, ifølge et notat han har skrevet.
Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han så bildene på TV. Han mente å gjenkjenne måten den ene mannen gikk på.
Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for å «bekrefte bortføringen på sin helt spesielle måte». Samtidig skriver milliardæren at det er galskap å bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortføring.
– Men hvis hensikten er å skape forvirring, så har de lyktes, heter det i notatet.

https://www.tv2.no/nyheter/11534584/
Det hadde vært interessant å vite om politiet har undersøkt alibiet til potensielle GM og/eller potensielle medhjelpere som kan ha være lue- og telefonmannen og/eller som kan ha vært i bilen i Ås.
Jeg ønsker å forstå hvordan z-z-z tenker at GM kan ha tenkt. Helproft opplegg der man til og med har sneket seg inn og hengt opp overvåkningsutstyr - og så skal man kverke kidnappingsofferet dersom TH går til politiet, hvilket man måtte anta at han med stor sannsynlighet ville gjøre. Et helproft opplegg hadde sørget for mulighet for kjapp transaksjon av (krypto) valuta uansett hva TH foretok seg. Et helproft opplegg hadde ikke gamblet på at det var 0,5% sannsynlighet for at TH ikke gikk til politiet. Et opplegg som består av en helproff del og en halvproff del er aldri helproft. Eller hvordan tenker du, egentlig?
Citera
2020-11-21, 11:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

«Alle» andre har skjønt at kidnappingsplottet var en overdreven villedning, og TT og barna fortsetter denne overdrevne villedningen gjennom å nekte å forholde seg til realitetene.

Bare det mener jeg styrker min hypotese vesentlig, noe som også gjelder alt annet som har kommet fram de siste uker: TH fikk med seg alle barna på å kvitte seg med stakkars «Lisbeth».
Merket meg forøvrig at TH i intervjuet også bukte ordene: «kvitte meg med» Lisbeth som i trusselbrevet «kvittes med kropp».
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 11:55.
Citera
2020-11-21, 12:03
Medlem
Citat:
(20.11.2020) "En av politiets teorier skal være at Anne-Elisabeth ville skilles, og at hun dermed ønsket å utfordre en ektepakt som ville gitt ektemannen nesten alle verdier."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/11/20/195721222/hagen-barna-avviser-pastand-var-aldri-tema

Spørsmål til denne av politiets teorier:
Tenker politiet i så fall at TH i mange måneder skal ha planlagt å utføre et drap i S4 den 31.10.2018, når AE (hvis det stemmer at hun ønsket skilsmisse) i teorien kunne ha flyttet ut fra S4 og sendt inn separasjonspapirer lang tid før den 31.10.2018?
Edit: Se uthevet av meg: Problematikken ligger i at hun etter alt vi har opplysninger om, ikke hadde nok pensjon til å dekke husleie og innskudd til egen leilighet, og samtidig ha nok til livets opphold. Det er mulig at hun likevel med hjelp fra NAV kunne funnet en løsning på dette. Hvis hun har vært i kommunikasjon med NAV, vet nok politiet dette.
Hvis hun har hatt en samtale med en advokat ang hennes rettigheter, vet politiet det også.
Senast redigerad av Ittno 2020-11-21 kl. 12:21.
Citera
2020-11-21, 12:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Kanskje alle skal være glade for at du ikke er politietterforsker. Etter ditt hode er det mistenkelig å ringe to ganger etter hverandre, at noe skjer på 10-minuttet, eller at tallet 13 kommer frem i en sammenheng i denne saken...

Tror du også at strekkoden på kassalappen når du handler er en hemmelig kodebeskjed

Men en ting skal du ha. Du gir deg vist aldri uansett hvor mange ganger jeg har forklart hvor ulogisk hytteturen blir med din hypotese. TH selv ble mistenkeliggjort da han forklarte at turen ikke var avlyst. Særlig med din hypotese er dette aktuelt. Du mener AEH's SMS ikke ble sendt av henne.. men at det var del av en plan lagt av TH med kodespråk..

Den mest logiske logiske løsningen på hytteturen:

AEH avlyste hytteturen uten at TH viste om det

fordi

Da ble TH's forklaring mistenkelig - og det ble den

+ at AEH kunne gi alibi til barna
Citera
2020-11-21, 12:13
Medlem
Citat:
Merket meg forøvrig at TH i intervjuet også bukte ordene: «kvitte meg med» Lisbeth som i trusselbrevet «kvittes med kropp».
Ja,litt skremmande,men ikkje et bevis i seg sjøl.Merka meg at det e litt «smartness» i måten brevet e skrevet på.Tilsynelatande macho østeuropeer sjargong men med innslag av effektive instrukser og hint av fraser fra finansverden.Blanding av hummer og kanari,på ein måte.Et perfekt brev som de har forsøkt å nergradera te nåke shabby chick greier.For å villeda,of course.Peka mot utenlandske bandittar.Men dette har jo vært diskutert mange ganger tidligere.Nåken bite på,andre ikkje.
Citera
2020-11-21, 12:20
Medlem
Citat:

De beslaglagte notatbøkene til TH er nok gjenstand for grundige språkanalyser.
Citera
2020-11-21, 12:31
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kanskje alle skal være glade for at du ikke er politietterforsker. Etter ditt hode er det mistenkelig å ringe to ganger etter hverandre, at noe skjer på 10-minuttet, eller at tallet 13 kommer frem i en sammenheng i denne saken...

Tror du også at strekkoden på kassalappen når du handler er en hemmelig kodebeskjed

Men en ting skal du ha. Du gir deg vist aldri uansett hvor mange ganger jeg har forklart hvor ulogisk hytteturen blir med din hypotese. TH selv ble mistenkeliggjort da han forklarte at turen ikke var avlyst. Særlig med din hypotese er dette aktuelt. Du mener AEH's SMS ikke ble sendt av henne.. men at det var del av en plan lagt av TH med kodespråk..

Den mest logiske logiske løsningen på hytteturen:

AEH avlyste hytteturen uten at TH viste om det

fordi

Da ble TH's forklaring mistenkelig - og det ble den

+ at AEH kunne gi alibi til barna
Jeg hadde tenkt å la dine poster stå urørt fra min side fremover, men jeg får vel svare når du kritiserer meg og selv ikke har kommet deg ut av GG-hang ups’n.

Ingenting av det du skriver eller evner å tenke, rokker en millimeter ved teorien om at TH fikk med seg barna til å kvitte seg med AE.

At du fortsatt mener AE er skyld i sin egen forsvinning og død er direkte forstemmende og får meg virkelig til å tro du og resten av TT har en skjult agenda.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-21 kl. 12:35.
Citera
2020-11-21, 12:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Takk. Da akksepterer jeg det Ikke fulgt med i saken på lenge utover sporadiske avisartikler, så er den ute er den ut og d skal ikke jeg lenger regne den inn i plottet
Jeg følger deg nok ikke helt på dette med at politiet er kompromittert selv om jeg tror at de gjorde noen feilvurderinger i starten.
Når det gjelder de voksne barna så har jeg hittil tenkt at de IKKE kan være involvert, men jeg begynner nesten å snu litt. Måten de framstår på virker på meg falskt med det jeg vet om familiens forhistorie.
Jeg tenker også på det at EJB «stakk av» på irrasjonelt vis for halvannet år siden og ikke har satt sine ben på norsk jord etterpå. Ikke normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in