2020-11-21, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Easy Lenny. Vill och vill. Jag refererar bara till vad jag läst/hört och jag tror det kommer från Sidney Powell. Det är som sagt var än så länge obekräftade uppgifter.

För övrigt misstänkte man valfusk 2016 också, men man (eventuellt) fuskade för lite för att HRC skulle vinna. Den här gången missbedömde man Trumps stöd fullständigt, därav paniken att mitt i natten fabricera hundratusentals röster.
Jag menar att du måste ju vara minst lika kritisk till vad "din" sida säger, som vad "min" sida säger. Om Sidney säger att Trump troligen vann 406 elektorer, är det rimligt? Nej, det är faktiskt inte det.

Absolut, Trump har hävdat valfusk varje val han deltagit i, inklusive mot Ted Cruz i Iowa 2016, men han har även hävdat sig vunnit popular vote 2016, att det valfuskades med poströster 2018 etc.. Trump har varit president i fyra år nu, han är världens mäktigaste man och har haft gott om tid, och resurser på sig att utreda det här så att han valt att låta det här hålet i demokratins vägg stå vidöppet i fyra år nu tycker jag talar emot honom, inte för.
2020-11-21, 03:05
Medlem
GoldFinger100s avatar
Mycket märkligt beteende av Dominion att inte dyka upp idag, oavsett obekväma frågor. Dominion har fått betalt genom skattepengar och borde vara på plats för att debunka alla anklagelser. Dessutom så skulle mötet ske digitalt och i en avslappnad anda enligt chairman Seth Grow.

https://youtu.be/c6Gmj466kd8
2020-11-21, 03:09
Bannlyst
Nu har dom alltså omräknat Georgia och grisen Biden vinner med 12 000 röster. Alltså spelar det en någon roll hur många gånger man räknar om? Om man inte tar bort de döda eller de som röstat flera gånger, eller de röster som kom in försent?

Jag har på känn att det kommer hända något stort snart. Det känns inte som om Trumps tid är förbi. Det kommer ske saker. Ingenting är över än.

Ni som är vänster och annat trams. Don't make yourself too happy.
2020-11-21, 03:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag menar att du måste ju vara minst lika kritisk till vad "din" sida säger, som vad "min" sida säger. Om Sidney säger att Trump troligen vann 406 elektorer, är det rimligt? Nej, det är faktiskt inte det.

Absolut, Trump har hävdat valfusk varje val han deltagit i, inklusive mot Ted Cruz i Iowa 2016, men han har även hävdat sig vunnit popular vote 2016, att det valfuskades med poströster 2018 etc.. Trump har varit president i fyra år nu, han är världens mäktigaste man och har haft gott om tid, och resurser på sig att utreda det här så att han valt att låta det här hålet i demokratins vägg stå vidöppet i fyra år nu tycker jag talar emot honom, inte för.

Trump talade om valfusk redan 2012. Som jag uppfattat det så har team Trump förberett sig under första mandatperioden för att genomföra så mycket som möjligt under andra. POTUS är ingen diktator. Han kan inte göra precis vad han vill. Han måste följa konstitutionen. Kanske behöver han spela ett spel som involverar rökridåer för att se var korrupta finns och var lojala finns. Kanske gissade man att det skulle bli valfusk och har lagt fällor för att fälla så många korrupta som möjligt 2020. Var hamnade tex Zuckerbergs 350 miljoner USD som gick till valnämnd/valarbetare?! Majoriteten tydligen till swing states. Varför köptes dominion maskiner in för hundratals miljoner dollar och var det en payback till de ansvariga? Kan det bevisas? Kommer de åtalas?

Jag vet inte mer än någon annan. Vi får tåla oss till allt drar igång i SCOTUS eller house. Jag tror och hoppas på team Trump.
2020-11-21, 03:11
Medlem
GoldFinger100s avatar
You have no idea, but you will find out soon! /Sidney Powell

Hon låter väldigt säker på sin sak.

https://twitter.com/sidneypowell1/status/1329968422025916416?s=21

Vart är Biden? han tappade bort sig som vanligt i talet han höll igår...gubben är ju helt bränd, en jävla parodi
2020-11-21, 03:12
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
När jag såg Pompeos blick och hörde hans röst och tonläge så var det en game changer för mig. Då kändes det som de_hade_full_kontroll.

Och du inser hur totalt urbängat det där låter? Och hur mycket du skulle ha tagit ett liknande "argument" på allvar om det hade kommit från en part som du inte ville lita på?
2020-11-21, 03:25
Medlem
Citat:
Trump talade om valfusk redan 2012. Som jag uppfattat det så har team Trump förberett sig under första mandatperioden för att genomföra så mycket som möjligt under andra. POTUS är ingen diktator. Han kan inte göra precis vad han vill. Han måste följa konstitutionen. Kanske behöver han spela ett spel som involverar rökridåer för att se var korrupta finns och var lojala finns. Kanske gissade man att det skulle bli valfusk och har lagt fällor för att fälla så många korrupta som möjligt 2020. Var hamnade tex Zuckerbergs 350 miljoner USD som gick till valnämnd/valarbetare?! Majoriteten tydligen till swing states. Varför köptes dominion maskiner in för hundratals miljoner dollar och var det en payback till de ansvariga? Kan det bevisas? Kommer de åtalas?

Jag vet inte mer än någon annan. Vi får tåla oss till allt drar igång i SCOTUS eller house. Jag tror och hoppas på team Trump.
Om det här hade varit en fälla som TeamTrump dragit upp sen 2012 (eller åtminstone 2016 när han själv var högst delaktig) där alla från Hillary till Ted Cruz nu ska åka dit så borde de ha haft en enorm bomb av bevis som de såklart hade släppt direkt efter valet. Det är inte vad vi ser, och jag har aldrig sett någon av TeamTrump tala om den här "fällan" som ni pratar om har lagts upp.

Jag menar att en enklare förklaringsmodell är att Trump inte tar förlust bra, så när han förlroade mot Ted Cruz i Iowa anklagade han honom för valfusk utan att ha något under fötterna, vilket han upprepade mot Hillary när hon vann popular vote och några tafatta försök till samma grej 2018 när de tappade huset. Den modellen stämmer väldigt väl med det vi ser TeamTrump göra nu - kasta så mycket de kan mot rättsystemet och hoppas att något fastnar. Om eran teori stämmer så måste den fällan slå igen väldigt väldigt snart, nu har redan Georgia och Michigan certifierat sina röster, de elektorerna hade Trump behövt.
2020-11-21, 03:37
Medlem
För övrigt så sharpiegate stämningen som avfärdades nu för tredje gången blev "dismissed WITH prejudice" vilket innebär att det inte går att överklaga avfärdandet, än mindre tull Supreme Court och så kommer vara ödet av många av Team Trumps stämningar.
2020-11-21, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Nu har dom alltså omräknat Georgia och grisen Biden vinner med 12 000 röster. Alltså spelar det en någon roll hur många gånger man räknar om? Om man inte tar bort de döda eller de som röstat flera gånger, eller de röster som kom in försent?

Jag har på känn att det kommer hända något stort snart. Det känns inte som om Trumps tid är förbi. Det kommer ske saker. Ingenting är över än.

Ni som är vänster och annat trams. Don't make yourself too happy.
Jag tror inte på konspirationsteorier. Men det är onekligen märkligt hur Biden klarade av att vinna Georgia, samtidigt så är det märkligt hur Trump lyckades att få 211.000 färre röster i GA under årets val än vad han fick i 2016.
2020-11-21, 03:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vad svamlar du om?

Var du den där muppen i tråden som hade lärt sig ordet ”hearsay” och trodde det var benämningen på vittnen och att vittnen inte hade bevisvärde i amerikansk domstol.

Om man låter ett program räkna röster och sedan, efter att ha kontrollräknat, kan konstatera att programmets resultat inte stämmer. Då har man bevisat att programmet räknar fel. Man har bevisat det i svensk domstol, man har bevisat det i amerikanskt domstol, man har bevisat det på schackklubben, man har bevisat det på symötet.

Så sjukt tröttsamt med alla incels på Flashback som sett för många amerikanska advokatserier och lider av massa vanföreställningar om att anglosaxisk rätt inte skulle tillåta sunt förnuft.

Som jag förstått det behöver du inte visa fotolegitimation i alla stater när du röstar. Det kan räcka att ta med sig en elräkning eller liknande, om ens det. Hur mycket sunt förnuft är det?

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Man undrar ju , som Sidney sa a) Varför ingen av Dominions ägare träder fram och försvarar sig ?
De borde ju åtminstone gå ut på CNN och försvara sig ! b) Varför stänger de ner huvudkontoret i Toronto och medarbetarnas LinkedIn profiler raderas ?

DOJ var enligt uppgift i denna tråden i Toronto under tre dagar för ett antal dagar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Om det här hade varit en fälla som TeamTrump dragit upp sen 2012 (eller åtminstone 2016 när han själv var högst delaktig) där alla från Hillary till Ted Cruz nu ska åka dit så borde de ha haft en enorm bomb av bevis som de såklart hade släppt direkt efter valet. Det är inte vad vi ser, och jag har aldrig sett någon av TeamTrump tala om den här "fällan" som ni pratar om har lagts upp.

Jag menar att en enklare förklaringsmodell är att Trump inte tar förlust bra, så när han förlroade mot Ted Cruz i Iowa anklagade han honom för valfusk utan att ha något under fötterna, vilket han upprepade mot Hillary när hon vann popular vote och några tafatta försök till samma grej 2018 när de tappade huset. Den modellen stämmer väldigt väl med det vi ser TeamTrump göra nu - kasta så mycket de kan mot rättsystemet och hoppas att något fastnar. Om eran teori stämmer så måste den fällan slå igen väldigt väldigt snart, nu har redan Georgia och Michigan certifierat sina röster, de elektorerna hade Trump behövt.

Du får tro vad du vill. Kanske har du bättre koll på amerikanska konstitutionen än jag. Mina kunskaper är ytterst begränsade. Det är något jag förefaller dela med flera amerikaner, både civilpersoner och advokater.

Om allt är kört för team Trump så kan man ju undra varför de inte tillkännager förlusten i så fall utan tvärtom fortsätter verkar segervissa. Två veckor till löd budet i tråden för ett antal sidor sedan. Vi kommer säkert hinna tycka olika om fler saker kommande veckor.
2020-11-21, 03:53
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Jag tror inte på konspirationsteorier. Men det är onekligen märkligt hur Biden klarade av att vinna Georgia, samtidigt så är det märkligt hur Trump lyckades att få 211.000 färre röster i GA under årets val än vad han fick i 2016.
bra video som svarar på dina frågor..
https://twitter.com/local_aperture/status/1329720449127780354?s=20
2020-11-21, 03:58
Medlem
Danneliuss avatar
Don Bongino tweetar:
t’s Friday, November 20th 2020, and the Obama/Biden administration was the most corrupt in US history.
#Obamagate

Sidney Powell svarar:
You have no idea, but you will find out soon!
#Obama
#Brennan
#Clapper
#CIA
#TrumpWon
@LLinWood
https://twitter.com/SidneyPowell1/status/1329968422025916416?s=20

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem