2020-11-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej riktigt så är det inte. Det rättsmedicinska är per se inte sekretessbelagt, däremot så har det alltid numer vissa sekretessbelagda delar. Oftast är det endast obduktionsbilder som sekretessbeläggs. Jag kanske var otydlig; det är alltså det skriftliga rättsmedicinska materialet som rör uppkomna skador på brottsoffrena, rättskemisk undersökning, dödsorsak, och det slutgiltiga obduktionsutlåtandet, jag söker.

När jag söker i tråden finner jag endast länk till aktbilaga 155. Någon som har länk till de andra bilagorna?

OK, jag trodde då fel. Men jag har åtminstone snabbläst alla aktbilagor och där inte hittat något som liknar det du söker.

Ska se om jag lyckas lägga upp dom.
Citera
2020-11-20, 22:40
Medlem
Aktbilaga 151:

https://docdro.id/0OCPAme

Aktbilaga 152:

https://docdro.id/VNPBBD9

Aktbilaga 153:

https://docdro.id/mZzmg5q

Aktbilaga 154:

https://docdro.id/Hblc9eO

Hoppas det funkar.
Citera
2020-11-20, 23:11
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Hur tänke dem (inte alls) när dem på måfå bara chanser på att Lars och Suzanne ska sitta och ruva på flera miljoner hemma? Förstår inte detta meningslösa dubbelmord alls. Ni hade liksom kunnat tvinga en snorunge att sms-låna ihop den summan eller ta lån själva och bara gå under jorden. Men istället blir det livstid för den skitsumman. Vilka jävla dårar.

Tycker det var ett galet rån men vad skulle de har gjort Lar*s och Suz*anne för att överleva eller var det kört eller är det djungelns lag att försvara sig, tänker mig om jag hade 14 miljoner på kontot
ska man behöva ha vapen för att försvara sig om man får besök ?
Citera
2020-11-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Jag håller helt med dig om att VK har varit delaktig i knarkhandeln, inte bara som springpojke. Han verkar tycka sånt är häftigt. Det verkar inte stå så mycket om deras knarkhandel förutom bilder som de GM själva tagit på sitt knark, men jag kan ha missat eller så är det inte med i mordåtalet.
Hade det verkligen funnits några farliga typer som de skuldsatt sig till så borde både CÖ och VK berättat för polisen när de sitter i förhör kan jag tycka. VK kör ju på hotet mot sig och sin familj dock, och jag tror nog puckot trodde det var på riktigt. CÖ nämner väl däremot inte något alls om något sånt? Han har ju inte direkt något att förlora så om det fanns bötning på han borde han ha kvittrat.

Nä det här fallet är svårt att finna rim och reson i. Det känns bara som ett uselt skräckfilmsmanus med två enfaldiga mördare.
Helst borde bägge avlivas men i brist på det inlåsning resten av livet tycker jag. Tror nog att VK kan slippa livstid, kanske CÖ också, om han har extrem tur kanske han får 18 år eller något men då ska jag fan bli kristen och börja be till den straffande guden att plåga aset i efterlivet.

Inte en chans att någon av dom får 18 år. Antingen blir dom friade för morden och döms för andra brott som inte ger 18 år eller så blir det livstid.
Citera
2020-11-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonewiththewind
Tycker det var ett galet rån men vad skulle de har gjort Lar*s och Suz*anne för att överleva eller var det kört eller är det djungelns lag att försvara sig, tänker mig om jag hade 14 miljoner på kontot
ska man behöva ha vapen för att försvara sig om man får besök ?

Man har inte 14 mille på ett bankkonto. Och det hade inte Lars heller. Klokare än så.

Ja, man behöver vapen. Men det hjälpte inte i detta fall.

Men det är ju på väg åt det hållet. Jag har bara ett rätt svagt basebollträ. Kan knäcka en näsa eller pung på sin höjd. Öppnar aldrig om det inte är nån jag känner. Svarar aldrig på okända nummer. Och nästa steg är givetvis att skaffa sig ett rejält självförsvarsvapen.

Tidsfråga.

Om inte makten i Sverige får bukt med det.
Citera
2020-11-21, 00:01
Medlem
OK, aktbilaga 154:

Vad säger ni om det? Ganska omfattande eller hur? Och VK är med på den resan.

Plus en del andra figurer. "T" är tidigare tänkt som en fantasifigur av CÖ, men kanske istället distributören? Den som de ska redovisa till. Men till slut inte kan.

Stämmer ganska bra att han (dvs. "T") skulle få en stor del av bytet på 14 mille.
Citera
2020-11-21, 01:19
Medlem
PeterNosters avatar
Nu har jag läst bådas skildring av vad som hände.
Tidigare läst men tröttnade på alla "ingen kommentar.
Men till slut klappar de igenom.

CÖ efter mer än 10 förhör utan kommentar så lossnar det på sidan 4705 aktb 155.
VK klappar igenom på sidan 5630 i aktb 155.

Min bedömning är att CÖ är en psykopatisk mytoman.
Mytomanens persongalleri:
Göransson,polis.
Heinz
Morris, syrianska maffian: en katt.
Lassebra, bilförsäljare: CÖ själv
Ryssen
Christian
Solfilms Junior: Den icke existerande Cristians brorson.
S
T, Theo, Teodor Arkas: Ej existerande toppgangster.

Alla dessa påhittade karaktärer använder CÖ för att dödshota VKs anhöriga om inte VK gör som han blir tillsagd.

VK är ett offer för en psykopatisk mytoman.

VK vägrar ge sin skildring vad som hände förrän han blir övertygad av polisen
att CÖs karaktärer är hittepå och faran för hans anhöriga inte längre finns..

VKs skildring är den mest troliga enligt mig.

CÖ får livstid i fängelse eller på dårhuset.
VK frikänd eller kort tid för skyddande av brottsling.
Citera
2020-11-21, 03:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Aktbilaga 151:

https://docdro.id/0OCPAme

Aktbilaga 152:

https://docdro.id/VNPBBD9

Aktbilaga 153:

https://docdro.id/mZzmg5q

Aktbilaga 154:

https://docdro.id/Hblc9eO

Hoppas det funkar.

Tack så hemskt för bilagorna!

Som du säger; det verkar som att det rättsmedicinska inte finns med. Det ligger nog i en annan bilaga. Får kontakta domstolen å fråga om det.
Citera
2020-11-21, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Oj vad du blev upprörd när jag inte höll med om dig. Sorry, men man kan ha olika uppfattningar.
Tror du inte att det någonstans i den ganska omfattande FUP:n skulle finnas några som helst spår av att nollan CÖ haft samröre med riktiga kriminella? När CÖ och VK inte ens klarat av att dölja de mest simpla saker i övrigt?

CÖ hade tatuerat två vingar på sin hals om jag minns rätt. Det är inte samma sak som att han har en HA tatuering, däremot ville nog CÖ att det skulle tolkas så. Att han fick täcka den kan mycket väl bero på att någon talat om för honom att han inte ska ha den om han vill slippa stryk eller annat.

Att du tror att HA skulle ge dom här två nollorna i uppdrag att råna paret eller rånmörda är så sjukt verklighetsfrånkopplat så jag häpnar. Du om någon borde ju veta hur man blir HA-nörd, hang around, propp å hela den där skiten, märkligt att ingen någonstans märkt att han skulle ha varit med om något sånt, Kan du inte förklara mer för mig om hur MC-gäng fungerar?

Knarkdelen är dock intressant, men min SPEKULATION är att det enda det har med mordet att göra är att CÖ var total nerpundad och säkerligen skuldsatt och pressad, men det borde nog viktors 300 000 lån täckt.
Att köpa kokain och weed är inte något man behöver ha MC kontakter för eller ens speciellt tunga kontakter alls. Dom kanske köpte det på darknet, haha nej det är dom för korkade för.

Du borde tagga ner lite, att jag tycker dina spekulationer är skräp och helt osannolika samt helt utan stöd i det åtal som ändå presenterats kan du väl förstå, eller bemöta.

Jag är inte upprörd och jag har heller inte sagt att du ska hålla med i något.. däremot försökte jag få dig att förstå att jag och ett annat nick spekulerade alltså fantiserade om det som folk skrivit i tråden tidigare skulle ha hänt men det verkar ju vara lönlöst att förklara.

Jag har heller aldrig någonsin skrivit att HA skulle ha gett något uppdrag till de här personerna. Så är det någon som ska tagga ner och är verklighetsfrånvänd så är det du.
Jag har heller inte påstått att man måste ha mc kontakter för att köpa knark, men säljer man är det en ganska stor fördel om man har kontakt med någon högre än den lokala langaren.

Nej jag tänker inte förklara för dig hur mc gäng och dess kultur fungerar eftersom du inte ens har koll på hur tatueringar blir kompletta och varför de plötsligt försvinner, är du intresserad hur det fungerar finns utmärkt litteratur i ämnet att tillgå.
Citera
2020-11-21, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Bra skrivet där Angående vårt påpekande att Lars hade sett något han inte borde ha sett. Det betyder ju inte att jag tror att morden beror på det. Jag vill inte tro någonting, men jag tycker iallafall att det kunde vara värt att påpeka.
Man kunde ju tänka sig att ett vittne måste tystas och när dom ändå var där försöka att få lite pengar samtidigt. Två flugor i en smäll liksom. Men det är ju inget som jag själv heller tror i första hand.
Ja var kom knarket ifrån och var det betalt eller stod dom i skuld? Då kan pengar behövas.
Tack! Det är personer som du med öppet sinne som gör tråden läsvärd med olika spekulationer som är tänkvärda istället för folk som bara tjatar på om nollor etc.
Citera
2020-11-21, 06:29
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Jag är inte upprörd och jag har heller inte sagt att du ska hålla med i något.. däremot försökte jag få dig att förstå att jag och ett annat nick spekulerade alltså fantiserade om det som folk skrivit i tråden tidigare skulle ha hänt men det verkar ju vara lönlöst att förklara.

Jag har heller aldrig någonsin skrivit att HA skulle ha gett något uppdrag till de här personerna. Så är det någon som ska tagga ner och är verklighetsfrånvänd så är det du.
Jag har heller inte påstått att man måste ha mc kontakter för att köpa knark, men säljer man är det en ganska stor fördel om man har kontakt med någon högre än den lokala langaren.

Nej jag tänker inte förklara för dig hur mc gäng och dess kultur fungerar eftersom du inte ens har koll på hur tatueringar blir kompletta och varför de plötsligt försvinner, är du intresserad hur det fungerar finns utmärkt litteratur i ämnet att tillgå.

Jag är ledsen att jag hade taggarna utåt och avfärdade era poänger fast jag själv skriver spekulerande inlägg. Jag kanske bara var på sånt uselt humör efter att ha läst förundersökningen vilket olyckligtvis fick något slags utlopp i tråden och dig. Sorry.

Blir inte klok på knarkdelen heller, alla listor på skulder och inköp hittades bara i CÖ´s anteckningar i telefonen och inte i några sms eller så?
Citera
2020-11-21, 07:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att VK har på något sätt deltagit i knarkhandel utan att själv använda droger. Har kanske på så sätt tänkt sig ett litet tillskott i ekonomin. Verkar ju tveksamt om han har fått det förstås. Om man tänker sig det, skulle det inte alls kunna vara så konstigt om det kommer hot uppifrån om inte villkoren uppfylls och knarket Blir betalt.
I vanliga fall skulle ju en hotbild kunnat polisanmälas och utredas, men om det handlar om inblandning i knarkhandel, kan man ju inte göra en polisanmälan eftersom man då skulle avslöja sig själv. Det skulle ju innebära flera år i fängelse bara det, så därför kunde inte VK göra något åt saken och anmäla det han trodde var kanske verkliga hot. Om detta rånet hade gått vägen, så fanns det en chans att dom skulle kunna betala sina skulder och kunna gå vidare med Tom lite guldkant på tillvaron. Har lite svårt att tro att dom egentligen ville mörda. Nu blev det ingen annan råd. CÖ måste ha varit bra stressad när han blev så tom i bollen att han förde över pengar till sitt eget konto. Han kom ju på Det efteråt. Det är kört. Man kan bli tom i bollen när det blir för stressigt.
Det här är vad jag tror.

Jag är osäker på om det faktiskt skett någon knarkhandel. Jag tror att knarket köpts i stor parti för VKs blancolånpengar med ambitionen hos CÖ att sälja bli gangster. Men CÖ suger upp allt själv istället och blir allt mer desperat när lagrena sinar.

Å andra sidan har VKs sambo vittnat om att VK och CÖ sålt kokain tillsammans.

Minns jag fel om även VK har den här tatueringen med latin som CÖ har? Som många andra spekulerat kring tror jag även VK vill vara en cool gangster och tror han kan bli detta med CÖ, men inser egentligen ganska snabbt att det är en yrande kolatorsk, samtidigt som han är osäker.

Det stora skiftet verkar vara Italienresan. Det är efter den tatueringen kommer, det är då de båda slutar umgås med Emir och börjar umgås allt mer intensivare med varandra.

Båda verkar ha levt ett dubbelliv där de framstått som helt vanliga trevliga killar för vissa, men halvgangsters för andra.

Något som FUP utelämnar helt är deras övriga umgänge utöver varandra och människor som har information som är viktig för utredningen. Man får bilden av att dessa två endast umgås med varandra men är verkligen så fallet? Eller har det kanske blivit mer så sista tiden?

Den enda vännen som förhörs verkar vara Emir och även han har glidit ifrån båda. Resten tar ganska tydliga avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in