Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tror att VK har på något sätt deltagit i knarkhandel utan att själv använda droger. Har kanske på så sätt tänkt sig ett litet tillskott i ekonomin. Verkar ju tveksamt om han har fått det förstås. Om man tänker sig det, skulle det inte alls kunna vara så konstigt om det kommer hot uppifrån om inte villkoren uppfylls och knarket Blir betalt.
I vanliga fall skulle ju en hotbild kunnat polisanmälas och utredas, men om det handlar om inblandning i knarkhandel, kan man ju inte göra en polisanmälan eftersom man då skulle avslöja sig själv. Det skulle ju innebära flera år i fängelse bara det, så därför kunde inte VK göra något åt saken och anmäla det han trodde var kanske verkliga hot. Om detta rånet hade gått vägen, så fanns det en chans att dom skulle kunna betala sina skulder och kunna gå vidare med Tom lite guldkant på tillvaron. Har lite svårt att tro att dom egentligen ville mörda. Nu blev det ingen annan råd. CÖ måste ha varit bra stressad när han blev så tom i bollen att han förde över pengar till sitt eget konto. Han kom ju på Det efteråt. Det är kört. Man kan bli tom i bollen när det blir för stressigt.
Det här är vad jag tror.
Jag är osäker på om det faktiskt skett någon knarkhandel. Jag tror att knarket köpts i stor parti för VKs blancolånpengar med ambitionen hos CÖ att sälja bli gangster. Men CÖ suger upp allt själv istället och blir allt mer desperat när lagrena sinar.
Å andra sidan har VKs sambo vittnat om att VK och CÖ sålt kokain tillsammans.
Minns jag fel om även VK har den här tatueringen med latin som CÖ har? Som många andra spekulerat kring tror jag även VK vill vara en cool gangster och tror han kan bli detta med CÖ, men inser egentligen ganska snabbt att det är en yrande kolatorsk, samtidigt som han är osäker.
Det stora skiftet verkar vara Italienresan. Det är efter den tatueringen kommer, det är då de båda slutar umgås med Emir och börjar umgås allt mer intensivare med varandra.
Båda verkar ha levt ett dubbelliv där de framstått som helt vanliga trevliga killar för vissa, men halvgangsters för andra.
Något som FUP utelämnar helt är deras övriga umgänge utöver varandra och människor som har information som är viktig för utredningen. Man får bilden av att dessa två endast umgås med varandra men är verkligen så fallet? Eller har det kanske blivit mer så sista tiden?
Den enda vännen som förhörs verkar vara Emir och även han har glidit ifrån båda. Resten tar ganska tydliga avstånd.