2020-11-20, 14:13
Medlem
När förväntas rättegången vara klar och domen spikad? Vet vi på ett ungefär?
Citera
2020-11-20, 17:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att VK har på något sätt deltagit i knarkhandel utan att själv använda droger. Har kanske på så sätt tänkt sig ett litet tillskott i ekonomin. Verkar ju tveksamt om han har fått det förstås. Om man tänker sig det, skulle det inte alls kunna vara så konstigt om det kommer hot uppifrån om inte villkoren uppfylls och knarket Blir betalt.
I vanliga fall skulle ju en hotbild kunnat polisanmälas och utredas, men om det handlar om inblandning i knarkhandel, kan man ju inte göra en polisanmälan eftersom man då skulle avslöja sig själv. Det skulle ju innebära flera år i fängelse bara det, så därför kunde inte VK göra något åt saken och anmäla det han trodde var kanske verkliga hot. Om detta rånet hade gått vägen, så fanns det en chans att dom skulle kunna betala sina skulder och kunna gå vidare med Tom lite guldkant på tillvaron. Har lite svårt att tro att dom egentligen ville mörda. Nu blev det ingen annan råd. CÖ måste ha varit bra stressad när han blev så tom i bollen att han förde över pengar till sitt eget konto. Han kom ju på Det efteråt. Det är kört. Man kan bli tom i bollen när det blir för stressigt.
Det här är vad jag tror.

Vems konto borde han ha fört över till då? Direkt till polisens?
Citera
2020-11-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Han kanske inte borde begått brotten från första början, dumhuvud?
Citera
2020-11-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Inte till något konto alls. Dom skulle ha gått därifrån utan några försök att få mer pengar. Då tror jag straffet skulle bli något lägre om dom ändå hade blivit avslöjade. Om dom hade låtit bli att mörda. BO hade förstås pekat ut dom, men det hade ju inte blivit straffet livstid eller liknande. Trist det också, men iallafall något bättre.
Citera
2020-11-20, 18:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Han kanske inte borde begått brotten från första början, dumhuvud?

He he. Nä just det. Mord känns ju lite extra onödigt då också.

(Tänk på all möda som anhöriga lagt ner på sina barn, och så kommer två lymlar o dödar dem liksom för att de redan kommit igång o det känns genant att lomma därifrån, inför VK o offren).

Mordet var kanske den viktiga biten. Och att åka fast rejält.

Slutar ju ofta sådär att det liksom till sist avslöjar sig per omgående ändå. Vilket inte hindrar stora ansträngningar.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-20 kl. 18:37.
Citera
2020-11-20, 18:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Inte till något konto alls. Dom skulle ha gått därifrån utan några försök att få mer pengar. Då tror jag straffet skulle bli något lägre om dom ändå hade blivit avslöjade. Om dom hade låtit bli att mörda. BO hade förstås pekat ut dom, men det hade ju inte blivit straffet livstid eller liknande. Trist det också, men iallafall något bättre.

Precis. Men så funkar bara en lite mer ”professionaliserad” eller nyktert kalkylerande hjärna. Knarkarlymlarna har sitt ego att tänka på. Om det kan kallas tänkande.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-20 kl. 18:47.
Citera
2020-11-20, 19:18
Medlem
Netherworlds avatar
Finns de andra aktbilagorna än 155 här i tråden? Saknar bland annat det rättsmedicinska obduktionsprotokollet.
Citera
2020-11-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Finns de andra aktbilagorna än 155 här i tråden? Saknar bland annat det rättsmedicinska obduktionsprotokollet.

Jo, dom aktbilagorna finns tidigare i tråden. Men de innehåller inga obduktionsprotokoll. Och dessa kan du nog glömma, är aldrig offentliga. Om inte en insider lägger upp dom.
Citera
2020-11-20, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
VK har dock inga droger i blodet, och i andra analys svar.
Gör det hela ännu konstigare. Varför deltar VK. Tror på C alla hot och på C påhittade organisation? Svårt att greppa.

Jo, håller med, det är mycket som är skitsvårt att greppa. Men faktum är att polisen hittade narkotika hemma hos VK i hans ytterkläder. Så han har ju åtminstone befattat sig med narkotika. Och därmed kommer han ju inte undan den delen av åtalet. Hans signatur förekommer ju även i den tömning polisen gör av CÖ:s telefon. (Aktbilaga 154). Väldigt avslöjande.

Plus en del andra namn och signaturer. Gissar att det finns en del andra lowlifes som är nervösa nu.
Citera
2020-11-20, 19:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jo, dom aktbilagorna finns tidigare i tråden. Men de innehåller inga obduktionsprotokoll. Och dessa kan du nog glömma, är aldrig offentliga. Om inte en insider lägger upp dom.

Nej riktigt så är det inte. Det rättsmedicinska är per se inte sekretessbelagt, däremot så har det alltid numer vissa sekretessbelagda delar. Oftast är det endast obduktionsbilder som sekretessbeläggs. Jag kanske var otydlig; det är alltså det skriftliga rättsmedicinska materialet som rör uppkomna skador på brottsoffrena, rättskemisk undersökning, dödsorsak, och det slutgiltiga obduktionsutlåtandet, jag söker.

När jag söker i tråden finner jag endast länk till aktbilaga 155. Någon som har länk till de andra bilagorna?
Citera
2020-11-20, 21:41
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Jag tror att VK har på något sätt deltagit i knarkhandel utan att själv använda droger. Har kanske på så sätt tänkt sig ett litet tillskott i ekonomin. Verkar ju tveksamt om han har fått det förstås. Om man tänker sig det, skulle det inte alls kunna vara så konstigt om det kommer hot uppifrån om inte villkoren uppfylls och knarket Blir betalt.
I vanliga fall skulle ju en hotbild kunnat polisanmälas och utredas, men om det handlar om inblandning i knarkhandel, kan man ju inte göra en polisanmälan eftersom man då skulle avslöja sig själv. Det skulle ju innebära flera år i fängelse bara det, så därför kunde inte VK göra något åt saken och anmäla det han trodde var kanske verkliga hot. Om detta rånet hade gått vägen, så fanns det en chans att dom skulle kunna betala sina skulder och kunna gå vidare med Tom lite guldkant på tillvaron. Har lite svårt att tro att dom egentligen ville mörda. Nu blev det ingen annan råd. CÖ måste ha varit bra stressad när han blev så tom i bollen att han förde över pengar till sitt eget konto. Han kom ju på Det efteråt. Det är kört. Man kan bli tom i bollen när det blir för stressigt.
Det här är vad jag tror.

Jag håller helt med dig om att VK har varit delaktig i knarkhandeln, inte bara som springpojke. Han verkar tycka sånt är häftigt. Det verkar inte stå så mycket om deras knarkhandel förutom bilder som de GM själva tagit på sitt knark, men jag kan ha missat eller så är det inte med i mordåtalet.
Hade det verkligen funnits några farliga typer som de skuldsatt sig till så borde både CÖ och VK berättat för polisen när de sitter i förhör kan jag tycka. VK kör ju på hotet mot sig och sin familj dock, och jag tror nog puckot trodde det var på riktigt. CÖ nämner väl däremot inte något alls om något sånt? Han har ju inte direkt något att förlora så om det fanns bötning på han borde han ha kvittrat.

Nä det här fallet är svårt att finna rim och reson i. Det känns bara som ett uselt skräckfilmsmanus med två enfaldiga mördare.
Helst borde bägge avlivas men i brist på det inlåsning resten av livet tycker jag. Tror nog att VK kan slippa livstid, kanske CÖ också, om han har extrem tur kanske han får 18 år eller något men då ska jag fan bli kristen och börja be till den straffande guden att plåga aset i efterlivet.
Citera
2020-11-20, 22:12
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Ja och varför skulle det inte vara möjligt då?
Nej jag fattar att du inte förstår då du inte ens förstår att det är skillnad på att spekulera och tycka, att jag och 2britter spekulerade runt det som någon påstår att Lars sagt betyder inte att vi tycker så, men man kan leka med tanken och låta det spreta i olika riktningar.
Hur vet du att inte HA typerna ville ha samröre med CÖ du verkar ha glömt CÖ,s tatuering om man är lite påläst kring HA så vet man att personen antingen väntar på att få resten av motivet inpräntat efter slutprov eller att personen är antingen självmordsbenägen eller tycker att han har för få problem och därför ber om mer.
Du glömmer också att de båda herrarna enligt tråden har sålt knark var fick det knarket ifrån?

Oj vad du blev upprörd när jag inte höll med om dig. Sorry, men man kan ha olika uppfattningar.
Tror du inte att det någonstans i den ganska omfattande FUP:n skulle finnas några som helst spår av att nollan CÖ haft samröre med riktiga kriminella? När CÖ och VK inte ens klarat av att dölja de mest simpla saker i övrigt?

CÖ hade tatuerat två vingar på sin hals om jag minns rätt. Det är inte samma sak som att han har en HA tatuering, däremot ville nog CÖ att det skulle tolkas så. Att han fick täcka den kan mycket väl bero på att någon talat om för honom att han inte ska ha den om han vill slippa stryk eller annat.

Att du tror att HA skulle ge dom här två nollorna i uppdrag att råna paret eller rånmörda är så sjukt verklighetsfrånkopplat så jag häpnar. Du om någon borde ju veta hur man blir HA-nörd, hang around, propp å hela den där skiten, märkligt att ingen någonstans märkt att han skulle ha varit med om något sånt, Kan du inte förklara mer för mig om hur MC-gäng fungerar?

Knarkdelen är dock intressant, men min SPEKULATION är att det enda det har med mordet att göra är att CÖ var total nerpundad och säkerligen skuldsatt och pressad, men det borde nog viktors 300 000 lån täckt.
Att köpa kokain och weed är inte något man behöver ha MC kontakter för eller ens speciellt tunga kontakter alls. Dom kanske köpte det på darknet, haha nej det är dom för korkade för.

Du borde tagga ner lite, att jag tycker dina spekulationer är skräp och helt osannolika samt helt utan stöd i det åtal som ändå presenterats kan du väl förstå, eller bemöta.
Senast redigerad av Cashew 2020-11-20 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in