Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Hej DansbandsDanne!
För drygt ett halvår sedan frågade jag dig om din uppfattning gällande VK eftersom du känner de båda. Du var snäll och svarade enligt ovan. Hur ställer du dig till VK idag?
Vad jag tycker är så förbryllande är hur en vanlig arbetande kille som inte har något djupt missbruk kan ge sig in i ett så här brutalt mord. Redan när han gick till gården visste han ju vad som skulle ske.Att sedan gå tillbaka till bp för att leta vidare efter pengar med två mördade offer i huset låter helt mardrömslikt. Kan han verkligen blivit så duperad eller är han en dubbelnatur med ren och skär ondska i bagaget? Intressant att veta vad du tror
Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Precis vad jag också undrar.
Oj, asså det är så sjukt knepigt.
Men jag tänker på en sak du skriver "han visste vad som skulle ske".
Frågan är om någon av dem visste det.
Jag tänker att eftersom de var maskerade så var nog inte uppsåtet mord.
Jag tror det är rån som är planen, däremot va de förberedda på att både misshandla men även kanske tortera offren.
Men jag tror att tanken hela tiden var att de skulle överleva.
Jag tror kanske att de dog för att Lars såg CÖ ansikte när han fick gå ut och stänga av fläkten.
Vi vet att CÖ inte hade maskeringen på sig när detta skedde.
Jag tror faktiskt att de kan ha varit en av anledningarna att Lars ville stänga av fläkten, för att kunna få ett signalement på CÖ.
CÖ pundade hjärna hittar en logisk lösning på detta och det är att mörda Lars.
En annan teori jag har varför Lars dör är för att CÖ tappar det när han misshandlar honom för att få reda på vart det finns mer pengar, tänk på att han var ordentligt hög på kola vid tillfället.
Han drar mortel "koppen" i huvudet på honom, Lars däckar vilket gör honom mer förbannad eftersom han inte kan svara på hans frågor då och CÖ tappar befattningen helt, jag TROR Lars även får knivhugg, åtminstone ett i huvudet och sedan skärs halsen av, detta sker i ren ilska och följs sedan upp av att CÖ tänker spotta honom när han avslutat hela grejen, också ett tecken på att någon tappar fattningen, skrika över deras utslagna kropp och sedan avsluta med en loska.
Eller så är det en kombination av båda teorierna, men jag kan liksom inte hitta något som tyder på att tanken var att döda dem ifrån början.
Susanne ryker av bara farten, om Lars dör måste hon också dödas.
Det är min teori utifrån FUP.
Sedan gällande VK ligger det någonstans i mitten tror jag.
CÖ ser ut som steriotypen av någon som är farlig, tatuerad överallt, vapen, skottsäkerväst, knark, dyra smycken osv.
Han har sen dag ett intalat VK att han har kontakter och att dessa är totalt livsfarliga.
Däremot känns det som att VK överdriver detta en smula i förhöret, han MÅSTE ha ifrågasatt saker tidigare.
Men, ja jag tror att han hamnat i en situation där han "måste" följa CÖ minsta vink.
Jag tror också att allt går av bara farten, jag tror inte han ens tror att de kommer genomföra rånet när de är på plats.
Ska något ske så är det misshandel eller någon form av tortyr för att få ut koder och pengar.
Jag tror dock att VK ibland gärna kliver in i rollen som CÖ hitman, att han tillhör dem här kriminella osv, jag tror dock att han börjar syna bluffen, iaf delar av den strax innan rånmordet sker.
Jag tror också man behöver ta ett steg tillbaka, och försöka se på det lite större.
Man kan inte bara kolla på deras relation utifrån chattarna, utan de måste ha massvis med timmar tillsammans som inte finns dokumenterat.
För oss är det helt uppenbart att CÖ är helt bränd, hela snacket om Prinsen och att någon dansk ska säga "mina soldater har du" får det ju att krypa i kroppen av pinsamhet.
Men tänk då på att hela den här imagen har byggts upp sakta och systematiskt av CÖ och startar liksom inte från första datumet i deras Whatsapp chatt.
Gällande CÖ tror jag han varit i en enda lång kokaindimma, han har hamnat i ett mönster där det här snacket och fejkade sms är vardag, det har blivit en del av hans sanning.
Med det sagt har jag inget facit.
Det här är enkom mina spekulationer utifrån rykten, kännedom och timmar i Fup.