2020-11-19, 11:00
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Maskinen som de drog dit för att skära upp kassaskåpet. Sen blir de missnöjda för det låg bara gamla kvitton där. Finns bild på maskinen på nån sida.
Jag har plöjt hela skiten men kan inte minnas en maskin?
De öppnar det blåa skåpet med baksidan på en hammare samt plåtsax.
Saxen eldas upp i riala senare.

Måste missat detta?
Citera
2020-11-19, 13:27
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne

Måste missat detta?

Ah så kanske det var, blandade ihop deras diskussion om hur de skulle ta upp skåpet med hur de faktiskt tog upp det. Svårt att minnas alla 5500 sidor
Citera
2020-11-19, 13:40
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Kan ju bara varit en spisplatta i köket. Lars var ju vaken och kan ha haft en platta på när han blev avbruten.
Jag tror som sagt att den ökade elförbrukningen pekar på att lampor var tända i hela huset dygnet runt, vilket dom aldrig var annars. Exempelvis bad ju BO till och med GM om tillåtelse att stänga av en värmefläkt som stod på under tiden som dom blev rånade.
Citera
2020-11-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tror som sagt att den ökade elförbrukningen pekar på att lampor var tända i hela huset dygnet runt, vilket dom aldrig var annars. Exempelvis bad ju BO till och med GM om tillåtelse att stänga av en värmefläkt som stod på under tiden som dom blev rånade.

Kanske det men tvivlar på att de gick i mörker inomhus i januari. Pluss att kökslampan var påslagen nästan hela tiden. Det behövdes ju nånting extra för att förklara den ökade strömförbrukningingen.
Det står i fupen att Lars stängde av en fläkt, som är brukligt att ha på toan, inte en värmefläkt.
Citera
2020-11-19, 20:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Kanske det men tvivlar på att de gick i mörker inomhus i januari. Pluss att kökslampan var påslagen nästan hela tiden. Det behövdes ju nånting extra för att förklara den ökade strömförbrukningingen.
Det står i fupen att Lars stängde av en fläkt, som är brukligt att ha på toan, inte en värmefläkt.
Okej, en fläkt på toan. Men det säger väl en del om deras förmodade elförbrukning om det var en prioritet där och då?
Citera
2020-11-19, 21:14
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Alltså han är i mina och många andras ögon en sympatisk och riktigt trevlig person, och inte trevlig på ett sådant sätt som typ en psykopat kan vara typ att det passar för situationen.
Han är lugn liksom. Genom ungdomen också väldigt lugn, han höll ihop med sin tjej väldigt väldigt länge i ungdomsåren och de va jämt med varandra. Dock tog det slut och hon har gått vidare.
Sällan i konflikt med andra osv.

Sen har vi å andra sidan misshandeln, men som en annan nämnde så va det mer en knuff på någon som frustrerat och retat upp honom längre och sedan kryddades det. Jag var dock inte med när detta hände så kan bara gå via hörsägen förstås, men aldrig hört att det skulle vara faktiska slag i ansiktet. Att Boxa en tjej i ansiktet sprids ganska fort i en liten ort som Vallentuna och mig veterligen va det aldrig något snack om denna händelse.

Det är ju uppenbart att han är inblandad, men min teori är att han kan ha kört dit någon, hämtat någon, lånat ut sin bil, sitt hem, sin dator eller liknande åt en vän. Det är något han skulle kunna göra utan att tänka sig för eftersom i hans värld är det snällt. Typ ställa upp för en nära kompis.
Så om inget extremt har hänt senaste året med honom som drastiskt förändrat honom som person så har jag så jävla svårt att se att han skulle mörda någon, då ska det vara EXTREMT starka motiv. Ett rån eller att någon är ett vittne är inte tillräckligt, inte enligt mig iaf.

Ska bli så sjukt intressant att läsa fupen sen.

Citat:

Måste missat detta?
Hej DansbandsDanne!
För drygt ett halvår sedan frågade jag dig om din uppfattning gällande VK eftersom du känner de båda. Du var snäll och svarade enligt ovan. Hur ställer du dig till VK idag?
Vad jag tycker är så förbryllande är hur en vanlig arbetande kille som inte har något djupt missbruk kan ge sig in i ett så här brutalt mord. Redan när han gick till gården visste han ju vad som skulle ske.Att sedan gå tillbaka till bp för att leta vidare efter pengar med två mördade offer i huset låter helt mardrömslikt. Kan han verkligen blivit så duperad eller är han en dubbelnatur med ren och skär ondska i bagaget? Intressant att veta vad du tror
Citera
2020-11-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Hej DansbandsDanne!
För drygt ett halvår sedan frågade jag dig om din uppfattning gällande VK eftersom du känner de båda. Du var snäll och svarade enligt ovan. Hur ställer du dig till VK idag?
Vad jag tycker är så förbryllande är hur en vanlig arbetande kille som inte har något djupt missbruk kan ge sig in i ett så här brutalt mord. Redan när han gick till gården visste han ju vad som skulle ske.Att sedan gå tillbaka till bp för att leta vidare efter pengar med två mördade offer i huset låter helt mardrömslikt. Kan han verkligen blivit så duperad eller är han en dubbelnatur med ren och skär ondska i bagaget? Intressant att veta vad du tror
Precis vad jag också undrar.
Citera
2020-11-19, 22:53
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Hej DansbandsDanne!

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Precis vad jag också undrar.
Oj, asså det är så sjukt knepigt.
Men jag tänker på en sak du skriver "han visste vad som skulle ske".
Frågan är om någon av dem visste det.
Jag tänker att eftersom de var maskerade så var nog inte uppsåtet mord.
Jag tror det är rån som är planen, däremot va de förberedda på att både misshandla men även kanske tortera offren.
Men jag tror att tanken hela tiden var att de skulle överleva.

Jag tror kanske att de dog för att Lars såg CÖ ansikte när han fick gå ut och stänga av fläkten.
Vi vet att CÖ inte hade maskeringen på sig när detta skedde.
Jag tror faktiskt att de kan ha varit en av anledningarna att Lars ville stänga av fläkten, för att kunna få ett signalement på CÖ.
CÖ pundade hjärna hittar en logisk lösning på detta och det är att mörda Lars.

En annan teori jag har varför Lars dör är för att CÖ tappar det när han misshandlar honom för att få reda på vart det finns mer pengar, tänk på att han var ordentligt hög på kola vid tillfället.
Han drar mortel "koppen" i huvudet på honom, Lars däckar vilket gör honom mer förbannad eftersom han inte kan svara på hans frågor då och CÖ tappar befattningen helt, jag TROR Lars även får knivhugg, åtminstone ett i huvudet och sedan skärs halsen av, detta sker i ren ilska och följs sedan upp av att CÖ tänker spotta honom när han avslutat hela grejen, också ett tecken på att någon tappar fattningen, skrika över deras utslagna kropp och sedan avsluta med en loska.

Eller så är det en kombination av båda teorierna, men jag kan liksom inte hitta något som tyder på att tanken var att döda dem ifrån början.
Susanne ryker av bara farten, om Lars dör måste hon också dödas.
Det är min teori utifrån FUP.

Sedan gällande VK ligger det någonstans i mitten tror jag.
CÖ ser ut som steriotypen av någon som är farlig, tatuerad överallt, vapen, skottsäkerväst, knark, dyra smycken osv.
Han har sen dag ett intalat VK att han har kontakter och att dessa är totalt livsfarliga.
Däremot känns det som att VK överdriver detta en smula i förhöret, han MÅSTE ha ifrågasatt saker tidigare.
Men, ja jag tror att han hamnat i en situation där han "måste" följa CÖ minsta vink.
Jag tror också att allt går av bara farten, jag tror inte han ens tror att de kommer genomföra rånet när de är på plats.
Ska något ske så är det misshandel eller någon form av tortyr för att få ut koder och pengar.
Jag tror dock att VK ibland gärna kliver in i rollen som CÖ hitman, att han tillhör dem här kriminella osv, jag tror dock att han börjar syna bluffen, iaf delar av den strax innan rånmordet sker.

Jag tror också man behöver ta ett steg tillbaka, och försöka se på det lite större.
Man kan inte bara kolla på deras relation utifrån chattarna, utan de måste ha massvis med timmar tillsammans som inte finns dokumenterat.
För oss är det helt uppenbart att CÖ är helt bränd, hela snacket om Prinsen och att någon dansk ska säga "mina soldater har du" får det ju att krypa i kroppen av pinsamhet.
Men tänk då på att hela den här imagen har byggts upp sakta och systematiskt av CÖ och startar liksom inte från första datumet i deras Whatsapp chatt.

Gällande CÖ tror jag han varit i en enda lång kokaindimma, han har hamnat i ett mönster där det här snacket och fejkade sms är vardag, det har blivit en del av hans sanning.

Med det sagt har jag inget facit.
Det här är enkom mina spekulationer utifrån rykten, kännedom och timmar i Fup.
Citera
2020-11-19, 23:50
Medlem
Glöm inte bort att läsa FUP/aktbilagorna 151, 152, 153 och 154 också. I det som omfattar narkotikabrott är såväl CÖ som VK goda kumpaner och samarbetar på något sätt. Och dealandet har varit omfattande. Vid husis hos VK hittas ju också pulver. I hans jackfickor i hallen!

Någon ovanifrån har ju lagt ut det på dessa två imbecilla WT-pojkar. Weed, amfetamin, tramadol, kokain, anabola etc. Och det är klart, använder man en stor del av det för eget bruk istället för att sälja så uppstår ju svårigheter att redovisa uppåt. Framförallt kokset.

Min teori är att det är en skenande skuld till "baronen" ovanför som triggar hela skiten. Panik. Rädsla.

Killarna har gett sig in i nåt de inte kan behärska eller komma ur. Och då kommer CÖ på den "briljanta idèn" att råna "mångmiljonären" Lars på 14 mille som de tror han har hemma i ett blått plåtskåp (inget kassaskåp) eller sedermera nedgrävt på tomten. Och VK hänger på och samtycker.

Idioterna tror att han har hela beloppet på ett bankkonto tillgängligt via nätet. Jag tror att tusenlapparna i kakburken var för löpande utgifter, både LB och SD pröjsade säkert maten och dagliga inköp med cash. Bankkontot för LB var säkert för att kunna köpa en en fin retrogura om tillfälle gavs, och SD:s stålar var nog ärligt sparade pengar efter ett långt arbetsliv.

Livstid för båda, CÖ och VK.

Annars får vi ordna nåt.
Citera
2020-11-19, 23:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Glöm inte bort att läsa FUP/aktbilagorna 151, 152, 153 och 154 också. I det som omfattar narkotikabrott är såväl CÖ som VK goda kumpaner och samarbetar på något sätt. Och dealandet har varit omfattande. Vid husis hos VK hittas ju också pulver. I hans jackfickor i hallen!

Någon ovanifrån har ju lagt ut det på dessa två imbecilla WT-pojkar. Weed, amfetamin, tramadol, kokain, anabola etc. Och det är klart, använder man en stor del av det för eget bruk istället för att sälja så uppstår ju svårigheter att redovisa uppåt. Framförallt kokset.

Min teori är att det är en skenande skuld till "baronen" ovanför som triggar hela skiten. Panik. Rädsla.

Killarna har gett sig in i nåt de inte kan behärska eller komma ur. Och då kommer CÖ på den "briljanta idèn" att råna "mångmiljonären" Lars på 14 mille som de tror han har hemma i ett blått plåtskåp (inget kassaskåp) eller sedermera nedgrävt på tomten. Och VK hänger på och samtycker.

Idioterna tror att han har hela beloppet på ett bankkonto tillgängligt via nätet. Jag tror att tusenlapparna i kakburken var för löpande utgifter, både LB och SD pröjsade säkert maten och dagliga inköp med cash. Bankkontot för LB var säkert för att kunna köpa en en fin retrogura om tillfälle gavs, och SD:s stålar var nog ärligt sparade pengar efter ett långt arbetsliv.

Livstid för båda, CÖ och VK.

Annars får vi ordna nåt.
VK har dock inga droger i blodet, och i andra analys svar.
Gör det hela ännu konstigare. Varför deltar VK. Tror på C alla hot och på C påhittade organisation? Svårt att greppa.
Citera
2020-11-20, 01:06
Medlem
Funderar och gissar lite i kvällens sena timme.
CÖ har varit kolatorsk länge. Blivit uppsagd från flera jobb pga att han är helt oförutsägbar. Hans liv har varit kaos under flera år. På senare tid har det eskalerat bortom all kontroll med stora mängder. Hjärnan är paj och han är en manipulerande empatilös missbrukare. Dragit upp hela lagret i näsan och nu ska skulden betalas men hur?
Hotet mot VK och hans familj är den perfekta lögnen. Hotet är så våldsamt, målande hemska beskrivningar. När man blir riktigt rädd tappar man det kritiska tänkandet. Hjärnan tar inga risker med en upplevd livsfara. Jag tror det var verkligt för honom.
VK är inte oskyldig enligt mig men CÖ drivande och inte trovärdig i ett ord.

En fråga:
När de nu åtalas för att gjort detta i samförstånd, vad händer rent juridiskt om rätten kommer fram till att VK "bara" tänkte sig ett grovt rån? Kan CÖ fortfarande dömas för mord då?
Citera
2020-11-20, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
VK har dock inga droger i blodet, och i andra analys svar.
Gör det hela ännu konstigare. Varför deltar VK. Tror på C alla hot och på C påhittade organisation? Svårt att greppa.
Jag tror att VK har på något sätt deltagit i knarkhandel utan att själv använda droger. Har kanske på så sätt tänkt sig ett litet tillskott i ekonomin. Verkar ju tveksamt om han har fått det förstås. Om man tänker sig det, skulle det inte alls kunna vara så konstigt om det kommer hot uppifrån om inte villkoren uppfylls och knarket Blir betalt.
I vanliga fall skulle ju en hotbild kunnat polisanmälas och utredas, men om det handlar om inblandning i knarkhandel, kan man ju inte göra en polisanmälan eftersom man då skulle avslöja sig själv. Det skulle ju innebära flera år i fängelse bara det, så därför kunde inte VK göra något åt saken och anmäla det han trodde var kanske verkliga hot. Om detta rånet hade gått vägen, så fanns det en chans att dom skulle kunna betala sina skulder och kunna gå vidare med Tom lite guldkant på tillvaron. Har lite svårt att tro att dom egentligen ville mörda. Nu blev det ingen annan råd. CÖ måste ha varit bra stressad när han blev så tom i bollen att han förde över pengar till sitt eget konto. Han kom ju på Det efteråt. Det är kört. Man kan bli tom i bollen när det blir för stressigt.
Det här är vad jag tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in