2020-11-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jaha? Men nu kommer valresultatet fastställas inom kort. Har du inte fattat det?
Men det är fortfarande inte förrän den 14 december som elektroplatserna väljs, innan dess har Trumps stämningar hamnat i HD och dom pekar på Twelfth Amendment. DÅ först blir det klart.
2020-11-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Kan någon SNÄLLA förklara varför det tjafsas om källkod och program hela tiden?

Republikanerna tror programmet räknade fel. Demokraterna tror programmet räknade rätt.

Det är jättelätt att kolla. Sedlarna finns kvar. Räkna dem. Ger det samma antal som programmet eller inte.

Om det ger samma antal som programmet kommer republikanerna säga att någon skyfflat in falska sedlar.

Ja, kanske, men då har ju uppenbarligen programmet räknat rätt. Jag förstår faktiskt inte hur man kan göra gällande båda fusken samtidigt.
Det är inte programmet som sådant som räknat fel. Som jag uppfattat det kan personer med en viss typ av administratörsstatus gå in och ändra rösters tillhörighet, d v s skifta/fördela röster från en kandidat till en annan och det är det som man hävdar ha skett i alla fall om man skall tro av vad som har läckt ut. Hur som helst kommer det här att bli intressant. Det känns som att det kommer att bli ett blodbad där antingen högprofilerade juridiska personligheter såsom Guiliani, Powell, Toensing, DiGenova m fl totalt kommer att ha förstört sitt rykte och framstå som fullständiga jubelidioter eller så kommer det att bli en rejäl smäll för media och etablissemanget. Det här är underhållning på hög nivå.
Man får säga vad man vill om Trump, men någon bättre showman finns nog inte.
2020-11-20, 23:51
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Trumpkampanjen lovar att bevisa fusk de kommande två veckorna.

NTD tackar dig för alla reklampengar de inkasserade på att du gav denna länk i tråden.

Kemp pratade själv om att valet innehöll tvivelaktigheter och att man borde göra en audit över signaturer. Han är dock enligt lag skyldig att certifiera valet.
https://www.youtube.com/watch?v=dEebPxpwy80&ab_channel=11Alive
Undrar om Kemp också hänger på Flashback bland alla oss foliehattar som tycker det finns tvivelaktigheter i valet.
2020-11-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
För att i det läget är elektorerna meningslösa och har förlorat sing funktion. Röstningen sköts istället av av ombud i Representanthuset

Och detta har jag svårt att förstå.

varför vill Demokraterna att det hamnar i detta läge? Om inte demokraterna har fuskat så borde det vara bättre att ge Trump det han vill ha och stå där med lång näsa och sedan kan man gå vidare med den ny administrationen. vad har man att förlora om man inte fuskat? Eller hoppas man på att valet blir certifierat ändå och att Trump lägger sig platt.
Medlem
Citat:
Jag vet. Men vad har det för betydelse här? Inget valfusk av betydelse har bevisats eller konstaterats.
Trodde du nej! SCOTUS kan eventuellt ha en annan uppfattning än du.
Senast redigerad av scrollock 2020-11-20 kl. 23:56.
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Demokraterna har majoritet i underhuset. Supreme Court är inget ”hus” och domarna är inte partibundna.

Läs hur omröstningen sker i "underhuset" 50 stater, en röst per stat. Republikanerna har 37.

K.R.O.S.S
2020-11-20, 23:53
Medlem
JackArrows avatar
Här ska jag förklara lite för er.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Judiciary_Act_of_1891

"The Act allowed certain types of cases to be appealed directly to the Supreme Court (bypassing the new circuit courts of appeals) — such as convictions for capital crimes; cases involving the construction or application of the United States Constitution; or cases in which a federal law or treaty, or a state constitution or law, was alleged to violate the U.S. Constitution."

Kolla på senaste videoklipp.

https://twitter.com/llinwood

They have to keep the ballots/envelopes for 2 years, enligt federal law.

Någon kommer hamna i fängelse. LOL Winning!
2020-11-20, 23:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har läst många inlägg i denna tråd som påstått att ett fullsläpp av Kraken's operationsfiler otvetydigt skulle bevisa valfusk.

Are you saying that all those people LIED (or were just ignorant idiots who knows nothing about computers)?
Haha, du måste ha fått det om bakfoten. Men jag har faktiskt sett superdatorn Kraken nämnas vid ett par tillfällen. Känns som något från en Bond-film.
2020-11-20, 23:54
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Trodde du nej! SCOTUS kan eventuellt ha en annan uppfattnign än du.

Vad menar du? Det är ju inte så att dom sitter och funderar och sedan fäller en dom hux flux. Kom igen nu!
2020-11-20, 23:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Gissa vilken domare i högsta domstolen som har Circuit Court (tillsyn) för Georgia?

Clarence Thomas.

PS. Troligen därför Team Trump inte varit speciellt oroliga där.

Nu har du läst ngt på twitter som fick upp din stirriga puls utan att du fattar varför.

Clarence har alltid haft det distriktet.

Lin Wood begärde en emergency stay gällande certifiering som slängdes ut. Clarence gjorde ingenting. Kan du förklara för en okunnig varför?
2020-11-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Om du säger till din chef att du kommer till jobbet nästa vecka, tror du han räknar med att du dyker upp? Eller, eftersom du inte gav han ett specifikt datum så är det ok om du inte dyker upp?

Estimering hit och estimering dit, era ursäkter börjar bli på gränsen till debila.

Ursäkter? Jag har aldrig påstått att idag skulle varit den stora dagen, var ser du det?
Jag hade nog trott att det skulle läggas fram lite tidigare men jag har inte insyn i bevissamlingen som sker och antar att det finns god grund för att man förbereder sig, vilket man konstaterade på presskonferensen.

Förstår inte ens vitsen med att sådana som du tjafsar om det när det ändå visar sig snart och när deadlinen finns i december. För mig är det tämligen uppenbart att vi först kan börja sia om hur det går här när de väl lägger fram det som de berättat om på presskonferensen i domstol. Det förutsätter väl de flesta att man gör förr eller senare, när den nu blir av men deadlinen är ju i december. Så hur är det ens relevant?

På dig låter det ju som att man aldrig kommer lägga fram det i domstol (vad finns det annars för anledning att tjafsa om det?) men då hoppas jag du är även är villig att pudla och försvinna från tråden för gott ifall det läggs fram nästa vecka och det visar sig att allt du har spammat tråden med (och dessutom blivit avstängd pga det och fortsätter på samma vis efteråt) inte visar sig stämma.
2020-11-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Kan det vara detta som Trump Legal Team har väntat på och därför dröjt med att gå till domstol med sina Law Suit?

Inte för att jag riktigt förstår vad det skulle göra för skillnad
De förklarar här:

https://lawandcrime.com/supreme-court/supreme-court-reveals-new-circuit-assignments-for-justices/

Speciellt detta stycke:

Citat:
The Supreme Court helpfully explains, at length, why the justices’ circuit assignments matter. Petitioners will submit emergency applications to an individual justice. A recent example? Pennsylvania Republicans (in the Third Circuit) submitted an emergency application with Justice Samuel Alito, asking for an injunction in an election-related case. Alito responded by granting the request himself 33 to the rest of the Supreme Court.

Just biten med "emergency applications" är just det som Trumps advokater behöver, då tiden är så knapp.

Det folk hoppas på av dessa domare, är att de ska gå hårt ut då de alla blivit riktigt illa behandlade personaligen av Joe Biden, Kamala Harris och Dems i allmänhet.

https://i.4cdn.org/pol/1605906759806.jpg

Jag för min del tror att de helt enkelt kommer följa lagen, och lyssna på bevisframställan och ta ett riktigt beslut baserat på det. Med det viktiga är just "emergency application" biten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in