2020-11-20, 22:20
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hur stor andel av bekräftat positiva har återinfekterats? Det är försvinnande lite, så pass lite att man kan kalla det obefintligt. Och dom som gör det har mildare symptom.

Erat domedagsrunkande börjar gå mot sitt slut.

Skaka fram lite artiklar för dina påståenden.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/11/20-november-lagesrapport-om-covid-19/

Det bara ökar för tillfället.
Citera
2020-11-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du ser ingen kris?

Jag ser en kris, hur kan du utifrån mitt inlägg tro att jag inte ser en kris? Kris betyder f ö vändpunkt.
Citera
2020-11-20, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du jobbar hos webläkarna och säger att dyspepsin har med andning att göra

Det heter Dyspne.....

Skratta på du, stavfelet bjuder jag på.Men ser du inte hur hemskt det kommer bli i Sverige.

Ser du ett stavfel men missar resten. Du är ligger i toppen på resten av idioterna som är födda utan krav.
Citera
2020-11-20, 22:25
Medlem
Citat:
Sekundäreffekterna av alla nedstängningar är långt värre än viruset. Kom inte och säg någonting.

Det vet vi ingenting om ännu?
Hittills verkar det som om det går rätt bra runt om i världen, de flesta klarar av en lockdown utan problemer.
Citera
2020-11-20, 22:25
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Skaka fram lite artiklar för dina påståenden.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/11/20-november-lagesrapport-om-covid-19/

Det bara ökar för tillfället.
Det var knappast ett svar på min fråga som var hur många som återinfekterats.
Citera
2020-11-20, 22:26
Medlem
Citat:
Hur stor andel av bekräftat positiva har återinfekterats? Det är försvinnande lite, så pass lite att man kan kalla det obefintligt. Och dom som gör det har mildare symptom.

Erat domedagsrunkande börjar gå mot sitt slut.
Rapporten från Oxford tidigare idag hade 10% smittade i gruppen man följde i sex månader. Om man jämför antalet återsmittade med andelen smittade och antar att de smittats med samma sannolikhet så skulle det ha blivit 1% återsmittade (utan immunitet I gruppen). Det var 0,25%. Detta antyder stor grad av ptersmitta. De blev dock inte sjuka igen utan hade inga till lindriga symtom.

Återsmitta kan vi nog anse vara rätt vanlig ändå. Att man blir sjuk igen är troligen inte så vanligt (det är ju endast de fallen man normalt sett hittar).

Jag skulle vilja påstå att man har en avklingande immunitet som räcker åtminstone ett år med acceptabel resistens, men det är en väldigt grov höftning.

Vaccinerna lär behövas även för de som haft Covid.
Citera
2020-11-20, 22:30
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Det vet vi ingenting om ännu?
Hittills verkar det som om det går rätt bra runt om i världen, de flesta klarar av en lockdown utan problemer.
Det kommer visa sig nästa år. Om jag inte missminner mig så har Storbritannien en minskning av hudcancer på 75% detta år! Och det är inte naturlig minskning, utan en konsekvens av att allt fokus är på covid och att folk inte blir diagnostiserade ordentligt längre. Och det är bara EN cancerform.

När överdödligheten av åkommor som cancer, hjärt/kärl, diabetes, lever, för att inte tala om självmord, börjar visa sitt fula tryne hoppas jag alla alarmister kryper ner i sina hålor och håller käften för gott!
Citera
2020-11-20, 22:30
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Det är ni som skuldbelägger och drar till med de mest grova hyperbolerna bara för att vissa av oss vill leva vanliga liv och inte vill bli tyranniserade av staten för ett virus som 99.8% överlever. Ni har tappat förmågan att se längre än ett steg. Sekundäreffekterna av alla nedstängningar är långt värre än viruset. Kom inte och säg någonting. Skämmas ska ni göra och jag hoppas att dom som är ansvariga för lockdowns ställs inför domstol och får hårda straff när allt är över. Tvi på er som tror att ni kan mästra över andra människor!

Men jösses vilka vuxenbebisar ni är. Klarar ni inte av att begränsa lite av er vardag för att hjälpa folk och för att minska en smitta som gör många sjuka, allvarligt sjuka och döda? Vad exakt är det som är så hemskt med dit liv idag?
Citera
2020-11-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Räknar man på 30 000 fall de senaste 7-dagarna och 3% CFR (det vi har nu) så hamnar man på runt 130 döda/dag som mest. Frågan är om vi dubblar antalet fall nästa vecka. Jag tror inte det. Det börjar plana ut för den här gången är min känsla.

Förhoppningsvis hamnar vi lägre än 130 i den här vågen, kanske lägre än under våren till och med (under 100/dag). Å andra sidan kan det dra ut på tiden så totalt sett får vi kanske lika många döda under höst/vinter som i våras.
Fördubblings tiden just nu är 15,8 dagar. Alltså om ett par veckor ska kurvan överskrida 30k ganska ordentligt. Eftersom det är många som går inte möjligheten att testa sig.
Jag väntar själv på provtagning sen tisdag.
Citera
2020-11-20, 22:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Rapporten från Oxford tidigare idag hade 10% smittade i gruppen man följde i sex månader. Om man jämför antalet återsmittade med andelen smittade och antar att de smittats med samma sannolikhet så skulle det ha blivit 1% återsmittade (utan immunitet I gruppen). Det var 0,25%. Detta antyder stor grad av ptersmitta. De blev dock inte sjuka igen utan hade inga till lindriga symtom.

Återsmitta kan vi nog anse vara rätt vanlig ändå. Att man blir sjuk igen är troligen inte så vanligt (det är ju endast de fallen man normalt sett hittar).

Jag skulle vilja påstå att man har en avklingande immunitet som räcker åtminstone ett år med acceptabel resistens, men det är en väldigt grov höftning.

Dåså. Case closed
Citera
2020-11-20, 22:32
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Det kommer visa sig nästa år. Om jag inte missminner mig så har Storbritannien en minskning av hudcancer på 75% detta år! Och det är inte naturlig minskning, utan en konsekvens av att allt fokus är på covid och att folk inte blir diagnostiserade ordentligt längre. Och det är bara EN cancerform.

När överdödligheten av åkommor som cancer, hjärt/kärl, diabetes, lever, för att inte tala om självmord, börjar visa sitt fula tryne hoppas jag alla alarmister kryper ner i sina hålor och håller käften för gott!

Sen när det inte händer väntar vi på att du ber alla de döda i pandemin om ursäkt och åker runt för att dela ut blomkransar på deras gravar. Deal?
Citera
2020-11-20, 22:33
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman

Har du en länk till oxfordrapporten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in