2020-11-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det är ingen random twittrare, det är Lin Wood, som också är en del av Trumps legalteam.
Nej det är han inte. Han är en utomstående som lämnade in en egen stämning i Georgia. Han är dock advokat men utan koppling till Trump mer än att han är sympatisör.
2020-11-20, 21:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Hittade just en rykande dagsfärsk intervju med Powell.

https://www.youtube.com/watch?v=W3wJxBT_DRI

Raka besked från henne.
Tack som fan! Ska kollas in.
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag har tittat på liknande nummer för andra delstaten och distrikt och kommer till samma slutsats. Trump gör bra ifrån sig och ökar i stort sett samtliga distrikt, trots detta kommer en mastodontinjektion av Bidenröster som gör det helt orimligt. Ökningen är så stor att det inte går att förklara med någon befolkningsökning. Normalt sett som ser man röstmobiliteten dvs man kan se hur väljare överger en kandidat och går till en annan. I detta fall kan vi inte se detta eftersom båda ökar sina absoluta antal röster. Vi som sett på svenska valvakor, där kan man ofta se hur folk migrerar mellan partierna.

Du har hittat ett guldkorn i Gwynett County, men en ökning av totalt antal röster med 30%. Resten ligger på ca 20-25% vilket är orimligt bara det. Extra demokratiska röster från förra valet är i storleksordningen 30-45% vilket är rena fantasisiffror som inte ens händer i Ankeborg. Joe Biden måste ha en enorm karisma som lyckas motivera en sådan mängd väljare.

Svaret är att man måste gå igenom alla dessa "nyröstare" för att få reda på vem de är. Där ligger svaret. Omräkning av röster hjälper inte efter injektionen skett tidigare.

Jag fattar varför ingen tar upp detta i media för detta är inget svårt att kolla upp och jag menar all slags media, inte bara MSM.
Helt. Sjukt. Jag fattar inte hur man lyckas missa saker som dessa. Omräkning? Fine. Men statistiken som sådan är helt orimlig, och det krävs inga avancerade uträkningar för att man ska upptäcka detta. Valdeltagandet ska ju ha varit ovanligt, har jag hört, men det finns ändå någon sorts gräns för vad som är trovärdigt.
Normalt sett som ser man röstmobiliteten dvs man kan se hur väljare överger en kandidat och går till en annan. I detta fall kan vi inte se detta eftersom båda ökar sina absoluta antal röster.
Och det senare är viktigt att framhålla. Som jag ser det kan inte ökningen förklaras ensidigt med att t.ex. republikanska väljare i hög grad övergett Trump i presidentvalet, fast det förmodligen också förekommer. Men i denna skala...?

Jag läste någonstans att antidemokratiska demokrater tillverkat fejkade ID-kort i Kina och helt enkelt gått man ur huse och röstat som andra personer. Att detta till viss del skulle förklara den s.k. massiva utflyttningen av demokrater till olika stater. Fantasifullt.

Alltså, de säkerställer väl att personen som legitimerar sig är röstberättigad samt existerar på riktigt? Rösta där man är skriven behöver man tydligen inte göra. Fritt fram att gå och rösta som "John Doe" på valfri ort, med kinesiskt ID-kort i fickan.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-20 kl. 21:51.
2020-11-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och om den omräkningen slulle visa på ett annat resultat, vad tror du händer då? Skulle den felaktiga certifieringen huggen i sten då påstår du?
Men snälla, om en omräkning skulle visa på ett annat resultat skulle resultatet bli ett annat, mem de betyder inte att det går till domstol. Certifiering innebär att det är omöjligt att stämma sig till en ändring av resultatet via domstol genom att ogiltigförklara röster eller dylikt.

Om en handomräkning inte "overturned" valet kommer inte en maskinell göra det heller.
2020-11-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fast, Trump kommer ju bara med trams. Ingen domstol tar hans lakej Runken på allvar. Dom skrattar ju åt honom. Varför ska dom gå en stollig narcissist till mötes?
Mmm och du läser bara ljug-media från vänster a'la CNN, NBC osv. eller? Kom ihåg att det är MYCKET som dessa kanaler utelämnar, och ÄNNU mer som de lägger till och förvränger. Jake Tapper, Chris Cuomo och Don Lemon & co bör tacka Karl Marx ande (eller vilket högre väsen de nu tillber) att de inte befinner sig i en rättegång, för den mängd meded de skulle begå med sina lögner och förvanskningar skulle räcka till flera livstidsstraff många gånger om ifall de staplades på varandra!

Man tar t.ex. INTE upp de hot och påtrycknignar som canversers utsatts för, att de doxxats etc. att flera respektabla statistiker påtalat att det är statistiskt omöjligt för Biden att ha erhållit de resultat han fått i vissa distrikt på "naturlig väg", samt mycket mer som du aldrig får läsa om i MSM.
2020-11-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fast, Trump kommer ju bara med trams. Ingen domstol tar hans lakej Runken på allvar. Dom skrattar ju åt honom. Varför ska dom gå en stollig narcissist till mötes?

Bevisen lägger man väl inte ut i media så att motparten får chans att sudda ut bevis.

Är inte det grundläggande i juridik??
2020-11-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men snälla, om en omräkning skulle visa på ett annat resultat skulle resultatet bli ett annat, mem de betyder inte att det går till domstol. Certifiering innebär att det är omöjligt att stämma sig till en ändring av resultatet via domstol genom att ogiltigförklara röster eller dylikt.

Om en handomräkning inte "overturned" valet kommer inte en maskinell göra det heller.
Hur tror du certifieringen ändras i ett sådant läge? Och varför tror du möjligheten till maskinell omräkning finns i så fall om det är ens är teoretiskt omöjligt att resultaten skulle kunna skilja sig åt.
2020-11-20, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Jag har uppfattat det som att bevis framförs i domstol och inte på Flashback ja

Sluta fjanta dig Är den så hemlig att media inte kommer att vara där?
2020-11-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose

Jag vet inte om du pratar om certifiering av Georgia?

Då kan jag meddela dig om att Georgias Statssekreterare, den som sade att de certifierat, nu gått ut och sagt att det var fel. Georgia är inte certifierat:

Citat:
Georgia's Republican secretary of state was forced to issue a correction Friday after he initially claimed that the Peach State had certified that Joe Biden won the state
https://www.washingtonexaminer.com/politics/georgia-secretary-of-state-issues-correction-clarifying-election-results-not-yet-certified
2020-11-20, 21:50
Medlem
Nixters avatar
Glenn Beck med Sidney Powell

"Detta kommer bli den största politiska skandalen i USAs historia och världens"

"Vi har många säkerhetsteam skyddande vittnen över hela landet"

https://mobile.twitter.com/glennbeck/status/1329874765939523585
2020-11-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag utgår ju såklart efter vad den svenska trumpsekten sagt och lovat.... De lovade "SKARPA BEVIS på Fredag", och det är vad jag håller dem till.
Om svenska Trumpsekterister inte kan hålla reda på klockslag och dagar länderna emellan, så bör du attackera Dem snarare än mig. De lovade BEVIS till Fredag, och du säger nu att deras löften grundats på deras ignorans kring tidszoner?
Ingen har lovat några konkreta bevis, igår hölls presskonferens där dom presenterade vilka bevis dom hade och vilket upplägg dom hade. DET var vad som väntades. DET borde väcka någon larmklocka även i den mest trögtänkta hjärna. Dom presenterar själva bevisen i domstol sedan. Finns ingen som presenterar handfasta bevis i TV INNAN man ens gått till domstol.

Sen är det mer på G
https://www.youtube.com/watch?v=W3wJxBT_DRI

Lyssna på Sidney Powell här, hon säger bla att dom nu har fått bekräftat att servrarna i Tyskland beslagtagits av Amerikanska styrkor. Hon säger också att Dominion har stängt ner sina kontor i flera städer som Toronto och Denver, och att personalen har tagit bort sina konton från Linkedin, osv.

Det här är en jättehärva och det tar tid att sortera upp alla bevis och få dom i presentabelt skick. Det är bara att vänta och se.

Galet att folk är så okunniga här och så totalt blinda för hur komplicerat det är att utreda en sån här härva på kort tid under pågående valprocess som kräver snabb handräckning för att valresultatet inte ska bli korrupt.

Vi kommer ha mycket att tacka dom här människorna för sen, och många av er kommer att få skämmas å det grövsta. Hoppas ni har skam nog i kroppen att göra det också.

Det tog 3,5 år av utredning för en påhittat rysslandkoppling från förra valet som kostade skattebetalarna 100 tals miljoner. Nu ska några få privata jurister reda ut en VERKLIG konspiration med VERKLIGA kopplingar till främmande makt på bara några veckor, helt utan ekonomiskt stöd från staten, ändå skriker ni efter "bevis".
Senast redigerad av vinkelhak 2020-11-20 kl. 21:53.
2020-11-20, 21:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
En sak som jag inte förstår är tystnaden från Demokraterna? Eller är de inte tysta och att jag bara missar något?

Om nu Demokraterna nu är helt utan skuld och alltså inte fuskat varför ger de då inte Trump det han vill ha så snabbt som möjligt så att överlämningen kan ske, vad är de rädda för. Som Demokraterna agerar just nu så finns det väl en viss risk att valet hamnar i representanthuset och där vinner Trump om jag förstått läget rätt.

Vad Trump vill ha är seger och presidentposten. Det kan han aldrig få med det valresultat vi har.

Kollar man på hans golffuskande är han så galen att han i en typ av tävling hittade på en kategori för sig själv som han vann. Det slutade med att en smart person hämtade en blomvas från dass och utnämnde honom till vinnare i Trumpens egen påhittade tävling.

Valmyndigheter och andra har velat öka säkerhet, och det har bara givit konspirationsteoretiker mer bränsle. Dårarna går igenom videosar och tycker sig se mystiska saker överallt, trots att det bara är vanligt valarbete.

Tendensen är tydlig i orden från USA, "legal votes", och som här i tråden... en riktig audit.

Jag kan översätta orden - de betyder att om bara de som skapat uttrycken får räkna rösterna, då kommer Trump att ha vunnit. Det är vad allt handlar om. Fråga dig vad resultaten hade blivit om Skumberg eller Hiptobesquare hade fått räkna: "nej, den här rösten på Biden kan jag inte godkänna, på Trumps plats står det wanker".

Det är vad de menar med en riktig och korrekt omräkning, en som gör att Trump vinner, oavsett verkligheten.
2020-11-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag vet inte om du pratar om certifiering av Georgia?

Då kan jag meddela dig om att Georgias Statssekreterare, den som sade att de certifierat, nu gått ut och sagt att det var fel. Georgia är inte certifierat:

https://www.washingtonexaminer.com/politics/georgia-secretary-of-state-issues-correction-clarifying-election-results-not-yet-certified
En miss i kommunikationen men de kommer medella att de certifierat kl 23 svensk tid så en betydelselös hårklyvning.
https://twitter.com/BrendanKeefe/status/1329873517832265738?s=19

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in