2020-11-19, 11:58
Medlem
"Localbitcoin köper ju från andra människor .. det är väl smidigt om du får bra pris där ... annars är det väl exchanges som gäller med upp till någon procent i avgift.. BTCX, Trijo.se osv "

Ja man hänger inte på Localbitcoin där köper man eller säljer och får pengar istället.
Sälja,köpa kör man på en exchange likt samla på sig mera bitcoins inte sälja och få pengar och det är smidigt klick köp,klick sälj enligt marknaden.
Jag kör hos Phemex bara för att man kan vara helt anonym där dom kräver inga id,kyc än iallafall
Senast redigerad av butkus 2020-11-19 kl. 12:01.
Citera
2020-11-20, 14:55
Medlem
Vet inte om detta har frågats förr men tar det igen isåfall.

Tror på btc och att priset kommer att nå väldigt höga nivåer inom dem kommande åren. Men läste lite häromdan att det är många som då tror att regeringar då skulle skapa massa restriktioner osv som då stoppar bitcoins utveckling.

Om btc går upp till 300k dollar tror ni inte regeringen i USA till exempel tar fram massa restriktioner för att dem känner sig hotade som då stoppar bitcoin?

Kan dem förbjuda det helt och tvinga dem amerikanska företagen som håller bitcoins som hedge att sälja?

Någon som kan mer om detta och kan ge sin synpunkt?
Citera
2020-11-20, 20:09
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloverBTC
Men läste lite häromdan att det är många som då tror att regeringar då skulle skapa massa restriktioner osv som då stoppar bitcoins utveckling.
Låter exakt som domedagssekter som ständigt flyttar fram sina datum.

Staten ska förbjuda Bitcoin har vi hört i 10 års tid nu, istället så ser vi att det går i motsatt riktning.

Detta är en nyinvald SENATOR i USA som varit head of state treasury i Wyoming.. Pro Bitcoin:

https://video.foxnews.com/v/6210373207001

USA är det landet som verkar gå längst med att tillåta och reglera Bitcoin på ett positivt sätt. Kraken mfl har precis fått licens att öppna sin egna bank! Kraken Bank i Wyoming.

Det blir svårt att stoppa tåget nu och jag ser inte varför. Det är bara diktaturer som Kina och Ryssland som håller på med förbud .. Men de kommer ge in och ändra sig när det blir för profitabelt att minea och lagra Bitcoin.

Ett annat argument är att det är mindre troligt med förbud nu när stora NASDAQ-bolag som MicroStrategy och hedgefonder som har hand om amerikaners pensionsspengar har gått in med stora positioner i Bitcoin ... Varför skulle staten förbjuda något som drabbar sina medborgare och företag ekonomiskt?
Senast redigerad av SvenskHODLer 2020-11-20 kl. 20:12.
Citera
2020-11-20, 20:29
Medlem
Om jag vill trycka en större summa helt legalt i investeringssyfte, hur gör jag det smidigast?
Citera
2020-11-20, 20:33
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Om jag vill trycka en större summa helt legalt i investeringssyfte, hur gör jag det smidigast?
Du kan köpa certifikat på Avanza/Nordnet för att spekulera i priset på kort eller medellång sikt. Bra skattefördel med schablonbeskattningen.

Större summor för riktiga bitcoins annars köp på en exchange, helst Kraken eller Bitstamp eller svenska Trijo.se där det är SEPA banköverföring som gäller.
Citera
2020-11-20, 20:52
Medlem
Fiori-di-Zuccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Du kan köpa certifikat på Avanza/Nordnet för att spekulera i priset på kort eller medellång sikt. Bra skattefördel med schablonbeskattningen.

Större summor för riktiga bitcoins annars köp på en exchange, helst Kraken eller Bitstamp eller svenska Trijo.se där det är SEPA banköverföring som gäller.

Istället för trackers där, fungerar det lika bra med Revolut exempelvis? Om man enbart ska köpa i investeringssyfte.
Citera
2020-11-21, 07:17
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloverBTC
Någon som kan mer om detta och kan ge sin synpunkt?
Såg en annan nyhet idag som motsätter oron om "förbud"

Amerikanska myndigheter vill se till att kryptovalutarelaterade företag att inte diskrimineras när de vill öppna bankkonto

https://twitter.com/msantoriESQ/status/1329898854242603012
Citera
2020-11-21, 10:44
Medlem
Regering har inge makt över bitcoin eller olika företag ända alternativ dom har är att skapa en lag som förbjuder bitcoin handel typ böter eller galler
Citera
2020-11-21, 17:58
Medlem
Tänkt att köpa en Trezor Model T. kostar €180 på deras officiella hemsida med flera veckors leveranstid. Är det bara där man ska köpa eller finns svensk återförsäljare? Hitta ej..

Bonusfråga: någon som har erfarenhet av Trezor Model T kontra ledger X?

Tack
'
Citera
2020-11-22, 04:45
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigStork
Tänkt att köpa en Trezor Model T. kostar €180 på deras officiella hemsida med flera veckors leveranstid. Är det bara där man ska köpa eller finns svensk återförsäljare? Hitta ej..

Bonusfråga: någon som har erfarenhet av Trezor Model T kontra ledger X?

Tack
'
Jag har en Trezor T och gillar den. Snygg, modern, enkel och med touchscreen.

Har lite dåliga vibbar från Ledger då de fokuserar så mycket på pusha Shitcoins till sina användare och i somras läckte de allas personuppgifter så alla som har en Ledger får nu konstanta phishing-scammail.

Du måste tänka på att det är väldigt känsligt med hårdvaruplånböcker att ingen har modifyerat dem och installerat en backdörr, vilket gör det viktigt att du alltid köper direkt ifrån återförsäljaren.
Citera
2020-11-25, 20:01
Medlem
swagbitchess avatar
Skickade btc från mycelium. Tog lägsta prio lägsta skiten som gick. Nu har det stått och snurrar i 2 dagar utan att någon miner tar tag i det... Går ej att avbryta eller något? Hjälp snälla..
Citera
2020-11-25, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Jag har en Trezor T och gillar den. Snygg, modern, enkel och med touchscreen.

Har lite dåliga vibbar från Ledger då de fokuserar så mycket på pusha Shitcoins till sina användare och i somras läckte de allas personuppgifter så alla som har en Ledger får nu konstanta phishing-scammail.

Du måste tänka på att det är väldigt känsligt med hårdvaruplånböcker att ingen har modifyerat dem och installerat en backdörr, vilket gör det viktigt att du alltid köper direkt ifrån återförsäljaren.

Uhm, va? Jag har inte fått ett enda scammail till min crypto e-post. Inte polaren heller, vi pratade om det förra veckan. Jag är iaf nöjd med min Nano X, den gör det den ska iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in