2020-11-20, 18:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vi lever i olika världar så det blir svårt att diskutera. I min värld försöker inte msm få dominion voting system att se dåliga ut så jag har ingen aning om vad du pratar om för strategi att smutskasta dom genom media.

Det var ju Team Trump som hade kallat in dem för ett möte, inte MSM..
2020-11-20, 18:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Och så tar vi till sist två inlägg från användare som delar min uppfattning:
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ja det är inte lätt att hänga med i alla detaljer. Punkt 1 som du beskriver det har jag också uppfattat det, punkt 2 som du beskriver har jag uppfattat som att grundarna var Venezueler, sen om det var Dominion eller smartmatic detta gällde det har jag inte helt klart för mig. Men det spelar ju egentligen ingen roll, företaget har kopplingar (precis dom du säger) till valfusk i andra länder och då har det ju verkligen betydelse om samma företag har sålt samma varor och tjänster till USA (och kanske många fler västerländer). Skrämmande.

Sen så har ju Pelosi kopplingar till något av företagen också vilket kanske kan förklara varför det är så tyst från rep. huset och Pelosi i den här frågan. Dom borde ju verkligen hoppa högt nu om det visar sig att det faktiskt ÄR möjligt att främmande makt kan påverka valresultatet. Men sanningen är nog att denna påverkan kommer inifrån (henne själv, Pelosi alltså).
Visst, poängen är att Dominion och Smartmatic varit i blåsväder tidigare och dessutom nyttjats i olämpligt syfte. Jag kan däremot inte garantera att jag har fullständig koll på hur det hänger ihop, och vad som hänt var och när. Smartmatic verkar i alla fall vara från Venezuela, och det skrev ju även Emma18.
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Du behöver inte posta samma grej tre gånger. Det räcker med en gång.

Har nu lyssnat på dina time stamps och som sagt, hör inte att hon säger någonstans att Chavez och kubaner äger Dominion. Som jag redan sagt till dig flera gånger, och som du även bekräftar här själv, så var Chavez en kund av detta system.

Blot-Sven har rätt här:

Ja, det skapades av folk från bland annat Venezuela, som sagt eftersom Chavez ville ha ett system som kunde rigga val utan att det skulle upptäckas. Det är dock såklart inte Chavez (han är förövrigt död) som nu ligger bakom fusket i USA. Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.

Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.
Mycket bra inlägg.

Detta sammanfattar allt:
Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.

Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.
Exakt så. Att man trycker lite på det sista är förståeligt. Det är inga syd- eller centralamerikanska kommunister som riggat valet, men det går ju att tänka sig att folk med vissa sympatier i USA snappat upp ett och annat. Hur som helst fel att använda hård- och mjukvara med ett suspekt förflutet.
2020-11-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
https://twitter.com/AaronBlake/status/1329795770464276480

"The affidavit Sidney Powell and others are hyping when they say many precincts in Michigan have more votes than actual voters is .... based on data from Minnesota."

Enlig våra snillen här i tråden så har vi att göra med USAs bästa åklagare med tunga meriter. En stenhård kvinna. Som grät igår i media och bad folk utföra en statskupp.

Vilken parodi
Inte nog med det, tydligen var den som skrev denna affidavit Lin Wood den andra gullegrisen för snillena här i tråden. Fattades bara Rudy.

Han namgav den också Exhibit: Q (yes really)
2020-11-20, 18:59
Medlem
Trump-kampanjen slirar på sanningen
genom att använda siffror från fel stat

The Trump campaign’s much-hyped affidavit features a big, glaring error
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/11/20/trump-campaigns-much-hyped-affidavit-features-big-glaring-error/
2020-11-20, 19:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Ok, 17 dagar har gått sedan valet. Enligt Trump (Runken et al) har följande hänt:

- Biden berättar i sändning innan valet att man har för avsikt att fuska. Han skryter om att han byggt "den bästa röstfuskningsorganisationen någonsin".

- Demokraterna (antar jag?) köper in kända fuskröstningsmaskiner/-system från Venezuela. Dessa programmeras för att fixa det antal röster man behöver.

- under valnatten skeppas det in lastbilar med Biden-röstsedlar i alla vågmästarstater. Detta sker tämligen öppet, inför ögonen på chockade republikaner (och, får man anta, förtjust skrockande demokrater).

- man låter 100 000-tals döda rösta. Alla på Biden.

- alla republikanska valobservatörer hålls borta från insyn vid rösträkningen. Eller, kanske inte precis alla. Ett antal "som inte är noll" får bevittna. Fast alldeles för långt bort. Eller i a f längre bort än dom i efterhand, efter att ha pratat med Runken, tycker att dom kanske borde ha stått.

- Trump känner till allt detta före valet, och vet att han bara kan förlora om Biden fuskar.

- Trump ger Runken i uppdrag att bevisa det Trump redan vet (att Biden fuskat). Runken accepterar, till det facila priset av 20 000 dollar/dag.

- Runken håller presskonferens i ett industriområde. Han har massa bevis som han kommer att visa. Sen.

- Trump fortsätter twittra. Det har fuskats jättemycket.

- Fox förklarar Biden som vinnare. Kanalen blir därmed "Fake News", precis som alla andra tv-kanaler och dagstidningar. Trump-anhängare ska numer ta till sig opartisk nyhetsförmedling enbart via Youtube och Trumps twitter-konto.

Härefter blir Trump tyst. Vi andra ser när:

- Runken (et al) slänger in massa stämningar i domstolarna. Det går jättedåligt. Inte ens Trump-utnämnda domare kan hålla sig från sarkasm när hans försök avfärdas. Runken kämpar med att förstå all jättekrånglig juridik-lingo.

- Runken och en jättekänd advokat som flera stycken i USA känner till håller PK i en bunker. Man har ett blädderblock med målade stater på, och Runken har en massa viktiga papper i handen. Runken svettas floder, och små rännilar av hårfärg strilar vackert nerför hans ansikte. Ingen förstår vad han säger. Den jättekända advokaten pratar om valet i Venezuela, och hur hemskt det var.

Har jag glömt något?
2020-11-20, 19:00
Medlem
Och där blev Bidens vinst i Georgia officiellt certifierad.

Georgia certifies Biden's win after statewide audit
https://www.cnn.com/2020/11/20/politics/georgia-certify-secretary-of-state-raffensperger/index.html

Trump kan begära en meningslös omräkning med maskin. Men det har ju redan räknats om för hand så det skulle bara dra ut på lidandet för honom. Inte mycket mer han kan göra i Georgia.
2020-11-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det var ju Team Trump som hade kallat in dem för ett möte, inte MSM..

Jasså och då stämmer detta som jag ifrågasätter?

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast Team Trump har ju förberett ledande frågor som är designade att ge dem de svar de vill ha och som de sedan kan använda i media snarare än i en rättegång.

Trump har inte msm på sin sida och levererar talking points till dom. Trodde knappt man behövde vara läskunnig för att förstå det.
2020-11-20, 19:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ja. Det eviga gissandet som bara leder till pajkastning.

När fan ska rättegångarna börja? Finns det ö.h.t någon tidsplan? Jag hoppas på Sidney Powell och hennes "release the kraken", men vart är denna krake?
Kraken är nog det som presenterades under gårdagens presskonferens. Jag hoppas på att det ska bli fastare i konturerna vad det lider. Annars får andra ge sig in i matchen. Hela prylen med Dominion, Smartmatic och även Scytl känns het, men det verkar som man släppt Scytl-spåret? Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Powell har hävadat att ägandeförhållandena är krångliga då dessa bolag äger varandra. "Intertwined" tror jag ordet var hon använde.
Visst var det så? Då mindes jag rätt från början. Och jag tror att amerikaner med en viss agenda fått god hjälp av både Dominion och Smartmatic och deras tjänster. Det ska som bekant finnas brister som man kan utnyttja lite hur man vill. Uppdragsgivaren väljer i samråd med utvecklaren. En himla "tur" att Dominion fick skriva kontrakt i så många delstater.
2020-11-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
https://twitter.com/AaronBlake/status/1329795770464276480

"The affidavit Sidney Powell and others are hyping when they say many precincts in Michigan have more votes than actual voters is .... based on data from Minnesota."

Enlig våra snillen här i tråden så har vi att göra med USAs bästa åklagare med tunga meriter. En stenhård kvinna. Som grät igår i media och bad folk utföra en statskupp.

Vilken parodi
Ja vilken Parodi. Hon fick precis dig att säga att i Minnesota har flera precincts fler röster än vad de faktiskt har röstare, kan du backa upp det med data från valet du som verkar tro på denna Aaron?
2020-11-20, 19:10
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men varför ställer du motsatsfrågor? Du borde ju ställa frågan, varför är det sånt motstånd mot en korrekt fullständig omräkning? Då skulle du ju per automatik får svar på dina andra frågor.

Det är det som är problemet när Fake News tutar i er all skit och rykten och/eller censurerar stora delar av sanningen, ni förstår inte ens att ställa rätt frågor.

Egentligen så står vi ju på samma sida här, dvs om vi båda vill försäkra oss om att inget systematiskt valfusk förekommit, då borde vi ju båda vilja vet sanningen, men ändå ställer du helt motsatta frågor. Man kan ju undra varför?

Du duckar min fråga (igen)
1. Powell påstår att rösträkningsmaskinerna "flippar" en viss del av rösterna automatiskt.
2. Georgia gör en manuell omräkning och hittar inget sådant.
Vad i Georgias omröstning var inte "korrekt" enligt dig? För mig är hennes påstående motbevisat tills ev. nya fakta kommer fram.

Sedan finns frågan om ev. falska poströster och det borde kollas via stickprov (och hittar man fel skall naturligtvis fler kontroller göras).
2020-11-20, 19:14
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump-kampanjen slirar på sanningen
genom att använda siffror från fel stat

The Trump campaign’s much-hyped affidavit features a big, glaring error
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/11/20/trump-campaigns-much-hyped-affidavit-features-big-glaring-error/

Giuliani at Thursday’s new conference repeatedly attacked the media for not reporting on these affidavits, saying they are real, bona fide evidence of fraud.

“It’s your job to read these things and not falsely report that there’s no evidence,” Giuliani said.

And it’s the Trump campaign’s job to actually do some research on the claims they spout in public and in court.
2020-11-20, 19:14
Medlem
Omräkningen i Georgia visar att där inte fanns någon märkbar diskrepans mellan valsedlarna och de rapporterade siffrorna.
Därmed kan vi utesluta manipulerade siffror pga dominion. Då återstår att det skulle handla om falska valsedlar, något det inte finns några bevis för.

Vi ska också ha klart för oss att medan Trumpkampanjen skriker om systematisk fusk, manipulerade maskiner och falska valsedlar så är det inte detta man argumenterar för i rätten.
Tvärt om har det flertalet gånger påpekats just det, att det inte handlar om fusk.
Giuliani sade själv vid senaste stämningen i PA vid fråga från domaren att fallet inte handlar om valfusk, trots att han potentiellt satt sig själv i klistret juridiskt då han argumenterade för just det i sitt öppningsanförande.

Kort sagt kan man sammanfatta det med att till media skriker de om fusk, i domstolarna erkänner de att det inte handlar om fusk utan där försöker de istället få röster underkända via teknikaliteter.

En annan sak som är extremt svårt att tro på är hur det här massiva fusket skulle ha gått till.
De delstater vi talar om här har alltså haft valarbete och rösträkningsarbete som skötts av republikaner, inte demokrater.
Så trots att det är republikaner som haft hand om maskinerna och rekryterat arbetarna både för valet och rösträkningen så skall alltså demokraterna ha lyckats med att slinka in så många arbetare att de kunnat föra in hundratusentals falska valsedlar, sett till att dessa bara hamnat hos deras egna rösträknarna samtidigt som man haft tillgång till och manipulerat siffrorna i maskinerna.
Det märkliga är att man inte bara manipulerat maskinerna, man har även valsedlarna för att få maskinernas siffror att se korrekta ut(vilket så klart är ologiskt, har man valsedlarna behöver man ju inte manipulera siffrorna i maskinerna).

Allt detta har man lyckats göra utan att en enda kollega eller valobservatör sett något och agerat på detta.
Nu säger en del här att men vänta nu, det har ju upptäckts. Men nej det vi har är folk som i efterhand påstår saker. Inte en enda en av dessa som nu påstår sig ha sett något har agerat på något sätt när det påstådda fusket skulle ha inträffat
Inte en enda en av dessa personer har rapporterat till chefer eller observatörer eller ens talat ut till kollegor eller konfronterat fuskarna när det skett. Det är först dagar eller veckor senare som de berättat för någon.
Senast redigerad av Aramir2 2020-11-20 kl. 19:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in