2020-11-20, 18:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Vad fan, jag hinner inte med i svängarna här. Man vill ju kunna ha ett liv utanför FB också.
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
38.43 säger hon att Dominion och mjukvaran är "created in Venezuela"
39.25 pratar om ett vittne som sitter med Chavez switchar röster.
42.52 är det en affärsman från Venezuela som äger Smartmatic
43.02 säger hon att Chaves äger skiten
43.29 igen kopplingar till Chavez
Som jag tolkat henne tidigare är det Smartmatic som kommer från Venezuela, och som togs fram med valfusk i åtanke. Hon har sagt det vid ett par tillfällen, men eftersom nya versioner avlöser varandra i takt med att nya spår upptäcks och nya indidicier kan avslöjas förändras berättelsen något. Det är inte lätt att avgöra vad som står fast eller när hon brer på.
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur tolkar du det hon säger?

https://www.youtube.com/watch?v=T-lZJ6b31BM
Kina har nämnts för länge sedan i olika sammanhang relaterat till detta — tror dock inte att Powell gjort det tidigare. Att pengar från dessa länder gått till komponenter i bruk i USA samt företag som anlitats i samband med valet är kanske inget konstigt. Det låter iofs. lite så här:
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Jag menade Smartmatic och inte Dominion. Men I grund och botten är henens påstående att allt ägs av kommunister som vill USA illa.
Klassisk antikommunistisk retorik som brukar kunna gå hem i stugorna. Eller i det vita Suburbia. Det kan vara taktik, eller om det inte är det. Att Chavez eller kommunistpartiet på Kuba skulle ha något direkt med valfusket och Dominion att göra tror jag inte att hon menar. Hon menar att de berörda företagen/lösningarna/tjänsterna samt viss finansiering är ett kontroversiellt ämne.
2020-11-20, 18:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Den enda kopplingen som finns är att Smartmatic köpte ett företag 2005, sålde det 2007, och 2010 såldes företaget igen till Dominion.

Dominion har aldrig verkat i Venezuela överhuvudtaget. Smartmatic's enda leverans till 2020-valet var till Los Angeles County.

Det finns ingen koppling mellan Dominion och Smartmatic utanför konspirationsteorierna.
Och jag som just tänkte skriva att man inte ska blanda ihop Dominion och Smartmatic, men jag missade att lägga till det i mitt senaste inlägg. Det är dock ett faktum att Sidney Powell pratar om båda.
2020-11-20, 18:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fan att ingen fått titta på den faktiska datan direkt från Dominion-apparaterna. Det är ju den som är intressant.

Programkoden är extra intressant. Finns den att tanka ned nånstans?
2020-11-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Du behöver inte posta samma grej tre gånger. Det räcker med en gång.

Har nu lyssnat på dina time stamps och som sagt, hör inte att hon säger någonstans att Chavez och kubaner äger Dominion. Som jag redan sagt till dig flera gånger, och som du även bekräftar här själv, så var Chavez en kund av detta system.

Blot-Sven har rätt här:

Ja, det skapades av folk från bland annat Venezuela, som sagt eftersom Chavez ville ha ett system som kunde rigga val utan att det skulle upptäckas. Det är dock såklart inte Chavez (han är förövrigt död) som nu ligger bakom fusket i USA. Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.

Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.

Det får inte fram för du är faktaresistent. Hon säger klart och tydligt att mjukvaran är gjord och ägd av Venezuela. Simpelt.
2020-11-20, 18:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Poängen med bakdörrarna, dom fysiska i vallokalerna, var att fylla på med olagliga valsedlar som sen blandades med dom äkta. Just för att risken för omräkning var stor då man inte kunde förutsäga exakt hur många röster man var tvungen att lägga på Joe för att bräcka Trump.

Denna plan B sattes in (på natten mellan tisdag och onsdag) EFTER att man insett att man missbedömt hur starkt stödet för Trump var. Man tog en medveten risk och försökte sopa igen spåren efter sig. Detta kan bara avslöjas med en fullständig omräkning där man också tittar på namnteckningarna och jämför med registren.

Undrar du inte varför vissa distrikt (Demokratiska) är så motsträviga att göra en sådan fullständig omräkning? Varför Guvenören (repbulikan) i Georgia också motsäger sig det?

Jag tycker att även om man inte gillar Trump borde man känna på sig att allt inte står rätt till här och därmed VILJA ha bekräftelse på att allt gått rätt till.

Teorin är alltså att rösträkningsmaskinerna var riggade att flippa en viss andel röster. Och som backup hade man falska poströster att lägga till om det krisade? Varför behövde man stoppa räkningen för att göra detta? Var kommer bakdörrarna i mjukvaran in i det hela? Vad hade man dessa till?

Om det stämmer som Powell (och du) säger. Varför fanns ingen "diff" vid omräkningen i Georgia?

Jag tycker absolut det kan vara på sin plats att göra stickprovskontroller (vissa områden) för att kontrollera signaturer.
2020-11-20, 18:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Precis så är det, någon måste kunna skaka fram konkreta sådana bevis. Tankar om exakta effekter ger i mitt tycke ingenting förrän man faktiskt vet att det har varit fusk. En fuskande algoritm kan ju lika gärna räkna Trumps röster som 0,6 istället för 0,75.

Ska ut och handla något till middagen och lite hatsprit till senare inlägg så jag ska tacka för ett trevligt meningsutbyte, som visar att man fortfarande kan ha olika uppfattningar och ändå ha en vettig diskussion.
Hatsprit. Då får man passa sig för dig i forumet framåt kvällen, men tack själv.

Jag parar ihop ditt inlägg med detta för att de berör delvis samma sak:
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Programkoden är extra intressant. Finns den att tanka ned nånstans?
Det tror jag verkligen inte att den gör, tyvärr. Det är ju därför man måste ställa Dominion/Smartmatic inför rätta, om så endast för att få nagelfara hela skiten. Och den biten är det datatekniker som ska ha hand om. Göra en rekonstruktion. Se om man kan återskapa ett tills vidare hypotetiskt scenario i skarpt läge. Det är så man framställer bevis. Och så vill man förstås se den där algoritmen med egna ögon. Jag tror att allt finns där, men det börjar kännas löjligt ibland att sitta och tokgissa.
2020-11-20, 18:42
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Hatsprit. Då får man passa sig för dig i forumet framåt kvällen, men tack själv.

Jag parar ihop ditt inlägg med detta för att de berör delvis samma sak:
Det tror jag verkligen inte att den gör, tyvärr. Det är ju därför man måste ställa Dominion/Smartmatic inför rätta, om så endast för att få nagelfara hela skiten. Och den biten är det datatekniker som ska ha hand om. Göra en rekonstruktion. Se om man kan återskapa ett tills vidare hypotetiskt scenario i skarpt läge. Det är så man framställer bevis. Och så vill man förstås se den där algoritmen med egna ögon. Jag tror att allt finns där, men det börjar kännas löjligt ibland att sitta och tokgissa.
Ja. Det eviga gissandet som bara leder till pajkastning.

När fan ska rättegångarna börja? Finns det ö.h.t någon tidsplan? Jag hoppas på Sidney Powell och hennes "release the kraken", men vart är denna krake?
2020-11-20, 18:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja Dominion som inte ville komma på ett hearing vill nog ta det till rättegång, tur du tänker hårt innan du presenterar dina idéer.

Ur affärsstrategisk synvinkel så är det bra att "säga nej till en Aftonbladet-intervju när syftet med intervjun är att artikelskrivaren vill hitta på skit om företaget".

Citat:
Inte ge dom öppningen att göra vad?

Ta allt man säger och vinkla det på ett sätt att de sedan kan använda det emot dem i framtida presskonferenser.

Har Team Trump något att komma med så räknar jag kallt med att företagets ansvariga kommer att kallas som vittnen i kommande rättegångar.

Citat:
Att dom dessutom som leverantör till valet har förväntningar på sig att bistå med information när frågor uppstår men istället gömmer sig är såklart inte något som ser bra ut.

Vilka åklagare, domare och advokater hade tänkts vara närvarande vid detta "förhör"?
2020-11-20, 18:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Och jag som just tänkte skriva att man inte ska blanda ihop Dominion och Smartmatic, men jag missade att lägga till det i mitt senaste inlägg. Det är dock ett faktum att Sidney Powell pratar om båda.

Powell har hävadat att ägandeförhållandena är krångliga då dessa bolag äger varandra. "Intertwined" tror jag ordet var hon använde.
2020-11-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Teorin är alltså att rösträkningsmaskinerna var riggade att flippa en viss andel röster. Och som backup hade man falska poströster att lägga till om det krisade? Varför behövde man stoppa räkningen för att göra detta? Var kommer bakdörrarna i mjukvaran in i det hela? Vad hade man dessa till?

Om det stämmer som Powell (och du) säger. Varför fanns ingen "diff" vid omräkningen i Georgia?

Jag tycker absolut det kan vara på sin plats att göra stickprovskontroller (vissa områden) för att kontrollera signaturer.
Men varför ställer du motsatsfrågor? Du borde ju ställa frågan, varför är det sånt motstånd mot en korrekt fullständig omräkning? Då skulle du ju per automatik får svar på dina andra frågor.

Det är det som är problemet när Fake News tutar i er all skit och rykten och/eller censurerar stora delar av sanningen, ni förstår inte ens att ställa rätt frågor.

Egentligen så står vi ju på samma sida här, dvs om vi båda vill försäkra oss om att inget systematiskt valfusk förekommit, då borde vi ju båda vilja vet sanningen, men ändå ställer du helt motsatta frågor. Man kan ju undra varför?
2020-11-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ur affärsstrategisk synvinkel så är det bra att "säga nej till en Aftonbladet-intervju när syftet med intervjun är att artikelskrivaren vill hitta på skit om företaget".

Ta allt man säger och vinkla det på ett sätt att de sedan kan använda det emot dem i framtida presskonferenser.

Har Team Trump något att komma med så räknar jag kallt med att företagets ansvariga kommer att kallas som vittnen i kommande rättegångar.

Vilka åklagare, domare och advokater hade tänkts vara närvarande vid detta "förhör"?
Vi lever i olika världar så det blir svårt att diskutera. I min värld försöker inte msm få dominion voting system att se dåliga ut så jag har ingen aning om vad du pratar om för strategi att smutskasta dom genom media.
2020-11-20, 18:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Jag tror dock inte att Sidney Powell heller har sett koden, vilket gör hennes case till ett hörsägen-case när det väl kommer till kritan och hon inför domstolen skall bevisa att programvaran skrivits på det sätt hon påstår.

Dunsen efter hennes kommande fall kommer att höras jorden runt, och bli en nyttig läxa för andra jurister som funderar på att använda "legal trickery" för att ogiltigförklara demokratiska val och ta makten från folket som röstar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in