Och så tar vi till sist två inlägg från användare som delar min uppfattning:
Citat:
Ursprungligen postat av
vinkelhak
Ja det är inte lätt att hänga med i alla detaljer. Punkt 1 som du beskriver det har jag också uppfattat det, punkt 2 som du beskriver har jag uppfattat som att grundarna var Venezueler, sen om det var Dominion eller smartmatic detta gällde det har jag inte helt klart för mig. Men det spelar ju egentligen ingen roll, företaget har kopplingar (precis dom du säger) till valfusk i andra länder och då har det ju verkligen betydelse om samma företag har sålt samma varor och tjänster till USA (och kanske många fler västerländer). Skrämmande.
Sen så har ju Pelosi kopplingar till något av företagen också vilket kanske kan förklara varför det är så tyst från rep. huset och Pelosi i den här frågan. Dom borde ju verkligen hoppa högt nu om det visar sig att det faktiskt ÄR möjligt att främmande makt kan påverka valresultatet. Men sanningen är nog att denna påverkan kommer inifrån (henne själv, Pelosi alltså).

Visst, poängen är att Dominion och Smartmatic varit i blåsväder tidigare och dessutom nyttjats i olämpligt syfte. Jag kan däremot inte garantera att jag har fullständig koll på hur det hänger ihop, och vad som hänt var och när. Smartmatic verkar i alla fall vara från Venezuela, och det skrev ju även Emma18.
Citat:
Ursprungligen postat av
Franke88
Du behöver inte posta samma grej tre gånger. Det räcker med en gång.
Har nu lyssnat på dina time stamps och som sagt, hör inte att hon säger någonstans att Chavez och kubaner äger Dominion. Som jag redan sagt till dig flera gånger, och som du även bekräftar här själv, så var Chavez en kund av detta system.
Blot-Sven har rätt här:
Ja, det skapades av folk från bland annat Venezuela, som sagt eftersom Chavez ville ha ett system som kunde rigga val utan att det skulle upptäckas. Det är dock såklart inte Chavez (han är förövrigt död) som nu ligger bakom fusket i USA. Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.
Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.
Mycket bra inlägg.
Detta sammanfattar allt:
Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.
Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.
Exakt så. Att man trycker lite på det sista är förståeligt. Det är inga syd- eller centralamerikanska kommunister som riggat valet, men det går ju att tänka sig att folk med vissa sympatier i USA snappat upp ett och annat. Hur som helst fel att använda hård- och mjukvara med ett suspekt förflutet.