2020-11-20, 17:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Självklart sa hon inte att Chavez äger Dominion. Det hade varit märkligt då Chavez dog 2013 och döda personer har svårt att äga företag. Hon sa att Smartmatic var ett Venezuelanskt företag, vilket typ stämmer.
Det har hon sagt tidigare, och att det finns en koppling mellan Dominion och Smartmatic.
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Ja, Chavez var en kund. Han köpte dessa maskiner för att kunna rigga sina val i Venezuela. Det var det Sidney sa. Inte att Chavez ligger bakom fusket i USA, eller att han har med det att göra överhuvudtaget.
JA. Det är så jag uppfattar det. Dominion och Smartmatic fick i uppdrag att medverka till valfusk i Venezuela, och personer som sett det där och då känner igen mönstret i USA detta val.
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Problemet är att du inte kan veta på förhand med ett sådant system, och det är inte ett bra fusksystem om resultatet blir att man ändå inte vann.

Lukasjenko hade skjutit ihjäl den som fixade ett sådant system och det sedan visade sig att han faktiskt förlorade.
Haha, tja... Så kan man se det. Det är väl uppdragsgivaren som fick välja hur man vill ha det.

Fan att ingen fått titta på den faktiska datan direkt från Dominion-apparaterna. Det är ju den som är intressant. Min tanke är att Trump knappast kan ha vunnit en jordskredsseger, för det är väldigt osannolikt med den metod jag nämner, men han kan ha vunnit. Särskilt i stater med republikansk dominans + ett par städer med en massa Biden-väljare blir det i så fall svårt för Trump med en lagom subtil mekanism som adderar (eller avrundar nedåt).
2020-11-20, 17:50
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Ja, Chavez var en kund. Han köpte dessa maskiner för att kunna rigga sina val i Venezuela. Det var det Sidney sa. Inte att Chavez ligger bakom fusket i USA, eller att han har med det att göra överhuvudtaget.

Nja mer än kund låter det här som

“The Dominion Voting Systems, the Smartmatic technology software, and the software that goes in other computerized voting systems here as well, not just Dominion, were created in Venezuela at the direction of Hugo Chavez to make sure he never lost an election after one constitutional referendum came out the way he did not want it to come out.”
https://twitter.com/joshtpm/status/1329486814558752769
2020-11-20, 17:51
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Vad menar du med "till och med"? Varför är det så många som har fått för sig att Tim Pool är någon hardcore conservative? Han är typ en centrist, en liberterian, eller en "riktig" liberal. Det som skiljer honom från andra "liberaler" är att han har insett att demokraterna har gått väldigt långt till vänster och stödjer helt galna saker.

I en normal värld hade jag inte klassat mig som särskilt konservativ. Men när saker och ting går alldeles för långt åt vänster, så går många liberaler över till konservatism. Speciellt när det handlar om Trump som kämpar för arbetarklassen. Samma klass som vänstern sa att de brydde sig om sedan 90-talet, men egentligen inte brydde sig ett skit om, samtidigt som de minglade och festade med moderater på bilderbergmötena.

Jag vet att han kallar sig det, men han springer ju högerns ärenden hela tiden, bara att kolla på hans Youtubekanal. Jag tror seriöst inte att någon som känner till Pool skulle benämna honom som en "hardcore conservative", utan alla är medvetna om att han fattat att han kan tjäna pengar på samma grift som Rubin, Owens osv. Han har pushat typ varje NPC talking point från internethögern i över fem år nu men inte ens han kan gå in helhjärtat i konspirationsteorin om väljarfusk
2020-11-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu gör vi så här. Jag ser hela presskonferensen en andra gång och ska försöka transkribera det hon säger som är relevant för detta sidospår. Jag har läst så jävla mycket förhandsinfo och lyssnat på tidigare intervjuer med Powell att jag uppfattar att hon menar att 1) människor, bl.a. en "högt uppsatt militär", sett Dominion in action i Venezuela samt 2) att det finns kopplingar ägarmässigt till Kuba via alla dessa skumma företag som köpt varandra. Att Venezuela och Kuba skulle varit med som stater och kuppat valet i USA känns aningen långsökt, minst sagt, men om Powell faktiskt påstår det kan det ha att göra med att man snabbt vill låta påskina att utländska intressen är inblandade. Team Trump kan så klart ha rätt trots det, och att det är något skumt med Dominion.
Ja det är inte lätt att hänga med i alla detaljer. Punkt 1 som du beskriver det har jag också uppfattat det, punkt 2 som du beskriver har jag uppfattat som att grundarna var Venezueler, sen om det var Dominion eller smartmatic detta gällde det har jag inte helt klart för mig. Men det spelar ju egentligen ingen roll, företaget har kopplingar (precis dom du säger) till valfusk i andra länder och då har det ju verkligen betydelse om samma företag har sålt samma varor och tjänster till USA (och kanske många fler västerländer). Skrämmande.

Sen så har ju Pelosi kopplingar till något av företagen också vilket kanske kan förklara varför det är så tyst från rep. huset och Pelosi i den här frågan. Dom borde ju verkligen hoppa högt nu om det visar sig att det faktiskt ÄR möjligt att främmande makt kan påverka valresultatet. Men sanningen är nog att denna påverkan kommer inifrån (henne själv, Pelosi alltså).
2020-11-20, 17:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Har du en länk? Finner inte presskonferensen som helhet, endast brottstycken när jag letar.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=buQCdCSDWQQ&feature=emb_lo go
2020-11-20, 17:59
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
38.43 säger hon att Dominion och mjukvaran är "created in Venezuela"
39.25 pratar om ett vittne som sitter med Chavez switchar röster.
42.52 är det en affärsman från Venezuela som äger Smartmatic
43.02 säger hon att Chaves äger skiten
43.29 igen kopplingar till Chavez

Du behöver inte posta samma grej tre gånger. Det räcker med en gång.

Har nu lyssnat på dina time stamps och som sagt, hör inte att hon säger någonstans att Chavez och kubaner äger Dominion. Som jag redan sagt till dig flera gånger, och som du även bekräftar här själv, så var Chavez en kund av detta system.

Blot-Sven har rätt här:

Citat:
JA. Det är så jag uppfattar det. Dominion och Smartmatic fick i uppdrag att medverka till valfusk i Venezuela, och personer som sett det där och då känner igen mönstret i USA detta val. Haha, tja... Så kan man se det. Det är väl uppdragsgivaren som fick välja hur man vill ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av siister
Nja mer än kund låter det här som

“The Dominion Voting Systems, the Smartmatic technology software, and the software that goes in other computerized voting systems here as well, not just Dominion, were created in Venezuela at the direction of Hugo Chavez to make sure he never lost an election after one constitutional referendum came out the way he did not want it to come out.”
https://twitter.com/joshtpm/status/1329486814558752769

Ja, det skapades av folk från bland annat Venezuela, som sagt eftersom Chavez ville ha ett system som kunde rigga val utan att det skulle upptäckas. Det är dock såklart inte Chavez (han är förövrigt död) som nu ligger bakom fusket i USA. Det är inte Chavez eller hans folk eller några kubaner som har suttit och ändrat rösterna i efterhand. Venezuela är inte involverade i det här nu.

Det finns dock en koppling av att dessa röstmaskiner använts både i Venezuela och i USA. Det är det som var poängen.
2020-11-20, 18:03
Medlem
goseigens avatar
Citat:
...
...
Haha, tja... Så kan man se det. Det är väl uppdragsgivaren som fick välja hur man vill ha det.

Fan att ingen fått titta på den faktiska datan direkt från Dominion-apparaterna. Det är ju den som är intressant. Min tanke är att Trump knappast kan ha vunnit en jordskredsseger, för det är väldigt osannolikt med den metod jag nämner, men han kan ha vunnit. Särskilt i stater med republikansk dominans + ett par städer med en massa Biden-väljare blir det i så fall svårt för Trump med en lagom subtil mekanism som adderar (eller avrundar nedåt).

Precis så är det, någon måste kunna skaka fram konkreta sådana bevis. Tankar om exakta effekter ger i mitt tycke ingenting förrän man faktiskt vet att det har varit fusk. En fuskande algoritm kan ju lika gärna räkna Trumps röster som 0,6 istället för 0,75.

Ska ut och handla något till middagen och lite hatsprit till senare inlägg så jag ska tacka för ett trevligt meningsutbyte, som visar att man fortfarande kan ha olika uppfattningar och ändå ha en vettig diskussion.
2020-11-20, 18:10
Medlem
crisscrosss avatar
Lite udda då att smartmatic var de som avslöjade att den Venezuelanska regimen manipulerrade valet 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=UHnfl4aeuHI&feature=emb_logo

Lika udda att en mjukvara som är designad för valfusk är ansvarig för att oppositionen vann parlamentsvalet 2015.
2020-11-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dominion kan stämma skiten ur Team Trump efter detta dock. Särskilt om anklagelserna aldrig når en domstol. Då kan de stämma Team Trump för att ha skadat deras varumärke och företag med ogrundade anklagelser, and they will win.
Ja Dominion som inte ville komma på ett hearing vill nog ta det till rättegång, tur du tänker hårt innan du presenterar dina idéer.

Citat:
Fast Team Trump har ju förberett ledande frågor som är designade att ge dem de svar de vill ha och som de sedan kan använda i media snarare än i en rättegång.
Ja precis, det är ju Trump som styr talkingpoints i msm.

Citat:
Det var klokt av Dominion att inte ge dem den öppningen.
Har de hittat problem hos Dominion så bör detta tas upp i domstol.
Inte ge dom öppningen att göra vad? Komma och presentera hur säkert och bra system dom har med hela världens ögon på sig? Kan man få bättre marknadsföring än så dvs om man har en bra produkt?

Att dom dessutom som leverantör till valet har förväntningar på sig att bistå med information när frågor uppstår men istället gömmer sig är såklart inte något som ser bra ut.
2020-11-20, 18:14
Medlem
DikTs avatar
Lite svårt att följa med i hennes logik.
Först pratar hon om mjukvaran som innehåller "so many backdoors" (c:a 1:28)

Sedan återkommer hon till "bakdörrarna", men då handlar det tydligen om fysiska bakdörrar i vallokalerna där de smugglade in falska poströster...!? (c:a 2:20)

Så vad var poängen med bakdörrarna i mjukvaran om man behöver smuggla in falska fysiska röster i systemet?

Och. Fortfarande ingen kommentar till den manuella omräkningen som gjordes i Georgia.
Betyder det att man inte "flippade röster" via maskinerna i just Georgia? Eller hur förklarar man att ingen "diff" hittades vid omräkningen? Blir spännande att se vad som sker härnäst

https://www.youtube.com/watch?v=T-lZJ6b31BM

PS
Skulle inte bevis för fusk presenteras idag enligt många i tråden?
Eller var det gårdagens PK som avsågs?
2020-11-20, 18:15
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Det har hon sagt tidigare, och att det finns en koppling mellan Dominion och Smartmatic.
Den enda kopplingen som finns är att Smartmatic köpte ett företag 2005, sålde det 2007, och 2010 såldes företaget igen till Dominion.
Citat:
JA. Det är så jag uppfattar det. Dominion och Smartmatic fick i uppdrag att medverka till valfusk i Venezuela, och personer som sett det där och då känner igen mönstret i USA detta val.
Dominion har aldrig verkat i Venezuela överhuvudtaget. Smartmatic's enda leverans till 2020-valet var till Los Angeles County.

Det finns ingen koppling mellan Dominion och Smartmatic utanför konspirationsteorierna.
2020-11-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Den enda kopplingen som finns är att Smartmatic köpte ett företag 2005, sålde det 2007, och 2010 såldes företaget igen till Dominion.

Dominion har aldrig verkat i Venezuela överhuvudtaget. Smartmatic's enda leverans till 2020-valet var till Los Angeles County.

Det finns ingen koppling mellan Dominion och Smartmatic utanför konspirationsteorierna.
Bara för att du säger det så är det sant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in