2020-11-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Man var bättre förbered denna gången, ja. Som Biden själv sa innan valet; "We have put together the most extensive voter fraud organization in history".

https://www.youtube.com/watch?v=WGRnhBmHYN0

Det där är debunkat lilla vän. Låt oss återgå till presskonferensen från igår, har du sett den och vill du fortfarande påstå att hon INTE sagt att Chavez äger Dominion? Alltså, innan jag drar ner dina byxor totalt så får du en chans.
2020-11-20, 17:31
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Nu förstår jag att det inte längre handlar om att i tid kunna presentera tillräckliga med bevis som håller i domstol. Det kan bero på att det a) inte finns några bevis, b) det finns bevis men de hinner inte sammanställas eller hittas i tid. Tänk på att vanliga rättsfall som man tar fram och presenterar brukar ta månader. För komplexa bedrägerifall (vilket är anklagelsen) kan det ta flera år.

Allt handlar om att så tillräckligt mycket tvivel för att de republikanskt kontrollerade lagstiftande församlingarna i de olika delstaterna som gick till Biden och nu är contested, inte ska certifiera valresultaten. Det innebär att, om det är tillräckligt många delstater som skulle gått till Biden och som "kastas", får han inte ihop 270 elektorsröster.

Hur ska de republikanska ledamöterna kunna se sina väljare i ögonen om de certifierar ett valresultat som enligt deras väljare, är uppenbarligen korrupt?

Då övergår det till ett "contingent election" och med stor sannolikhet skulle Trump vinna det.

Ja, tiden är en faktor. Detta har ju även Smartmatic & Demokraterna suttit och räknat på.
Som exempel Angela Merkels omedelbara krav på att Trump skulle kasta in handduken visar dessutom på att detta är något fler än bara innersta kretsen av Demokrater suttit och hoppas på.
2020-11-20, 17:32
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Nej så är det inte. Folk säger en sak under ed, vittnen. De förmedlar vidare det för att det är bra för sin klient. Det är som en försvarsadvokat som försvarar sin klient helt enkelt.

Inte sagt att det de säger inte stämmer, men viktigt att komma ihåg att de jobbar trots allt för Trump.

Om detta visar sig inte vara riktigt så är deras karriärer helt körda. De kommer bli dömda till hårda fängelsestraff, alternativt begå "självmord", få "hjärtinfarkt" eller "go missing".

Flera advokater har inte hoppat av redan utan anledning.
2020-11-20, 17:34
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Det där är debunkat lilla vän. Låt oss återgå till presskonferensen från igår, har du sett den och vill du fortfarande påstå att hon INTE sagt att Chavez äger Dominion? Alltså, innan jag drar ner dina byxor totalt så får du en chans.

Nej, jag hörde inte hon säga det. Ingen annan än just du verkar ha hört det heller. Så du får nog ta fram specifikt var i presskonferensen hon säger det. Om hon nu har sagt det så borde väl inte det vara så svårt? Då får vi ju det svart på vitt.
2020-11-20, 17:37
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Nej, jag hörde inte hon säga det. Ingen annan än just du verkar ha hört det heller. Så du får nog ta fram specifikt var i presskonferensen hon säger det. Om hon nu har sagt det så borde väl inte det vara så svårt? Då får vi ju det svart på vitt.

Skapat på order av Chavez sa hon nog
2020-11-20, 17:39
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

Självklart sa hon inte att Chavez äger Dominion. Det hade varit märkligt då Chavez dog 2013 och döda personer har svårt att äga företag. Hon sa att Smartmatic var ett Venezuelanskt företag, vilket typ stämmer.
2020-11-20, 17:40
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Skapat på order av Chavez sa hon nog

Ja, Chavez var en kund. Han köpte dessa maskiner för att kunna rigga sina val i Venezuela. Det var det Sidney sa. Inte att Chavez ligger bakom fusket i USA, eller att han har med det att göra överhuvudtaget.
2020-11-20, 17:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tja, i de staterna vinner väl Trump? Det funkar väl i stater där diverse jättestäder röstar blått?

Problemet är att du inte kan veta på förhand med ett sådant system, och det är inte ett bra fusksystem om resultatet blir att man ändå inte vann.

Lukasjenko hade skjutit ihjäl den som fixade ett sådant system och det sedan visade sig att han faktiskt förlorade.
2020-11-20, 17:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Misstolka? Har du ens hört på vad hon sa igår?
Nu gör vi så här. Jag ser hela presskonferensen en andra gång och ska försöka transkribera det hon säger som är relevant för detta sidospår. Jag har läst så jävla mycket förhandsinfo och lyssnat på tidigare intervjuer med Powell att jag uppfattar att hon menar att 1) människor, bl.a. en "högt uppsatt militär", sett Dominion in action i Venezuela samt 2) att det finns kopplingar ägarmässigt till Kuba via alla dessa skumma företag som köpt varandra. Att Venezuela och Kuba skulle varit med som stater och kuppat valet i USA känns aningen långsökt, minst sagt, men om Powell faktiskt påstår det kan det ha att göra med att man snabbt vill låta påskina att utländska intressen är inblandade. Team Trump kan så klart ha rätt trots det, och att det är något skumt med Dominion.
2020-11-20, 17:45
Medlem
Citat:
Nu gör vi så här. Jag ser hela presskonferensen en andra gång och ska försöka transkribera det hon säger som är relevant för detta sidospår. Jag har läst så jävla mycket förhandsinfo och lyssnat på tidigare intervjuer med Powell att jag uppfattar att hon menar att 1) människor, bl.a. en "högt uppsatt militär", sett Dominion in action i Venezuela samt 2) att det finns kopplingar ägarmässigt till Kuba via alla dessa skumma företag som köpt varandra. Att Venezuela och Kuba skulle varit med som stater och kuppat valet i USA känns aningen långsökt, minst sagt, men om Powell faktiskt påstår det kan det ha att göra med att man snabbt vill låta påskina att utländska intressen är inblandade. Team Trump kan så klart ha rätt trots det, och att det är något skumt med Dominion.

38.43 säger hon att Dominion och mjukvaran är "created in Venezuela"
39.25 pratar om ett vittne som sitter med Chavez switchar röster.
42.52 är det en affärsman från Venezuela som äger Smartmatic
43.02 säger hon att Chaves äger skiten
43.29 igen kopplingar till Chavez
2020-11-20, 17:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Haha, jag VISSTE att någon skulle misstolka och tro att Venezuela eller Kuba skulle ligga bakom fusket och/eller mjukvaran.

Hur tolkar du det hon säger?
Citat:
massive influence of communist money through Venezuela, Cuba and likely China in the interference with our elections here in the USA

https://www.youtube.com/watch?v=T-lZJ6b31BM
2020-11-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Självklart sa hon inte att Chavez äger Dominion. Det hade varit märkligt då Chavez dog 2013 och döda personer har svårt att äga företag. Hon sa att Smartmatic var ett Venezuelanskt företag, vilket typ stämmer.

Jag menade Smartmatic och inte Dominion. Men I grund och botten är henens påstående att allt ägs av kommunister som vill USA illa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in