2020-11-20, 16:23
Medlem
sk0gens avatar
Vilka läskiga avskum till existenser. När man ser gärningsmännens helt döda ögon och tidigare brott. Såna kan man ju inte ha gå fria . De är som predatorer , driver omkring , knarkar , rånar, snattar .. helt frikopplade från normal empati

Hur länge har de varit i Sverige? Man kan ju lätt föreställa sig samma personer hänga med ISIS, skära halsen av folk bara för att ha nåt att göra
Citera
2020-11-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
I dokumentären på SvT play om de båda seriemördarna i USA fick den äldre dödsstraff och pojken livstid utan chans på benådning. Han skall förvaras till sin dödsdag. Cellen var 2,5 m + 1,5 m men det framgick inte om han hade rätt till frisk luft i tårtbit någon halvtimme per dag. Med den brottsutveckling Sverige har är det sånt här som måste till i framtiden. Bergssäkra förvarsutrymmen där de sakta får tyna bort till lägsta dygnskostnad. Det blir då också en otrolig avskräckning för andra dödliga våldsverkare, ett skäl att tänka sig för. Kommer självfallet inte att hända i Sverige. För ett halvår sen fanns ett bildkollage i en tidning om hur det ser ut på säkerhetsfängelser där de värsta kriminella avtjänar sina straff: pentry i hög klass och de rörde sig fritt mellan sina "sovrum". Många faciliteter att vandra mellan.
Varför ha dom kvar i Sverige ens? Det blir en kostnad, svinen ska ut och det är det Sveriges politiker måste fokusera på. Det hade varit avskräckning!
Citera
2020-11-20, 16:35
Medlem
plasttygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Förnedring med sexuellt inslag har varenda kriminell person garanterat varit med om, och överlag de flesta killar varit med om eller utfört i låg ålder skulle jag gissa

Vet inte vad för kretsar (med märkliga böjelser?) du har hängt i men jag har aldrig varit med om några förnedringsakter med sexuella inslag i varken mina yngre eller äldre dagar. Jag gissar (som du gör) på raka motsatsen, dvs att nästan inga killar har varit med om det.
Citera
2020-11-20, 16:41
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hur kan du göra en liknelse mellan fysikalisk och teknikalisk? Det är två helt skilda begrepp som t om en apa klarar att hålla i sär. Killen vägde över 140 kg och det kan jag gå i god för då han var stor som ett hus. Eller du kanske har svårt att uppskatta vikten på människor också?
Gjorde jag en liknelse? Jag sa att teknik är viktigare än fysik. Du saknar uppenbarligen grundläggande läsförståelse, kan du inte snälla bara dra från tråden och bespara oss andra samt offren din efterblivenhet? Alla här fattar att du är en tönt som tror att du är bättre än andra, du skämmer ut dig själv.
Citera
2020-11-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananhalkaren
Gjorde jag en liknelse? Jag sa att teknik är viktigare än fysik. Du saknar uppenbarligen grundläggande läsförståelse, kan du inte snälla bara dra från tråden och bespara oss andra samt offren din efterblivenhet? Alla här fattar att du är en tönt som tror att du är bättre än andra, du skämmer ut dig själv.

Det var precis vad du gjorde i ditt föregående svar, men du kanske överhuvudtaget inte ens förstår det? Av dina tidigare inlägg på flashback så ter du dig att vara en aning efterbliven, så var snäll och undvik diskussioner som du inte förstår dig på .
Citera
2020-11-20, 16:51
Medlem
Bananhalkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var precis vad du gjorde i ditt föregående svar, men du kanske överhuvudtaget inte ens förstår det? Av dina tidigare inlägg på flashback så ter du dig att vara en aning efterbliven, så var snäll och undvik diskussioner som du inte förstår dig på .
Citera mitt inlägg och markera och förklara hur jag gjorde en liknelse.
Citera
2020-11-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom

Förnedring med sexuellt inslag har varenda kriminell person garanterat varit med om, och överlag de flesta killar varit med om eller utfört i låg ålder skulle jag gissa

Det här antagandet om att "de flesta" varit med om eller utfört liknande akter hade fått Freud och hans gelikar att dregla.
Citera
2020-11-20, 17:17
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulf
Räknade lite på fingrarna igår rörande påföljd.
Vi landar i samma intervall. Jag tror de skulle hamna på cirkus 9 år för 21-åringen samt att rätten bara bedömer det som grov misshandel. Detta efter en snabb okulärbesiktning av FUP.

Trist dock att spendera hela 20-års åldern i Kriminalvårdens regi.

Ja den bedömningen kan jag hålla med om.

Synnerligen grov misshandel kräver väldigt mycket och det är möjligt att åklagaren har tagit i för mycket, det är rätt vanligt vid grova misshandelsbrott då paragrafen är relativt ny och inte testas allt för ofta.

Pratar vi om en grov misshandel istället så lär straffvärdet sjunka en hel del i den delen och jag landar då kring 9-10 år beroende på vilket det nya straffvärdet blir (utgick ifrån att det minimum sätts till 2 år).

Ja man kan ju fundera om de där kaffepengarna var värt så många år i fängelse med efterföljande konsekvenser.
Citera
2020-11-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasttyg
Vet inte vad för kretsar (med märkliga böjelser?) du har hängt i men jag har aldrig varit med om några förnedringsakter med sexuella inslag i varken mina yngre eller äldre dagar. Jag gissar (som du gör) på raka motsatsen, dvs att nästan inga killar har varit med om det.
Absolut! Du har helt rätt! Jag säger/gissar detsamma! Det normala är att INTE bli utsatt för sexuella övergrepp! Det normala är att INTE begå brott el sexuella övergrepp! GM är mao inte normala, utan udda abnorma avarter till människoliknande misstag!
Citera
2020-11-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numbawan
Det här antagandet om att "de flesta" varit med om eller utfört liknande akter hade fått Freud och hans gelikar att dregla.
Ten points på den!
Skönt att nån reagerar på hans sjuka påståenden som speglar en sjuk, osund, abnorm verklighetsuppfattning! Kan tänka mig att gm delar den.
Citera
2020-11-20, 19:12
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Är lite märkligt ändå. Trots detta fall, skjutningar, bombningar, våldtäkter ökade personrån mot barn och ungdomar så står samma groggnäsa som statsminister och tycker det är oacceptabelt år ut och år in. Vad är det för fel på oss Svenskar? Varför får han stå där år ut och år in?

Det är väl rätt uppenbart att de är psykopater som gillar att se svenska barn/kvinnor/män/folk förstöras av deras importerade slödder.

Man kan inte förstöra ett helt land, sabba framtiden för 7M svenskar utan att vara riktigt skruvad i huvudet. Dessa parasiter i 7klövern som företräder sina mikroskopiska partier, knappt utan medlemmar, och ändå tror sig äga svenskarna och landet, samt vill dominera allas liv med deras idioti. Folk borde samla ihop de jävlarna och klubba ihjäl dem, det hade vart en normal mänsklig reaktion på deras jävla förräderi.
Citera
2020-11-20, 19:18
Medlem
En del av användare tycker att vi skall inte blanda skitungarnas föräldrar i sina barnensgärningar. Jag tycker tvärt om! Uppfostran sker i hemmet innan barnen går i skolan. En av gärningsmännens pappa (i det här tråden) påstår sig vara en människorättskämpe. Hur kan någon kämpar för rättvisan när han inte kan uppfostra sitt eget barn? Hur kan hans son blir våldtäktsman? Kom ut med hela släkten! Avslöja dem med namn och brott som de har begått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in