Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Så denna vecka rapporterades 31 178 nya fall och 30 976 förra veckan. Frågan är hur jämförbara dessa siffror är med avseende på testproblematiken - har den situationen förvärrats eller är den likvärdig om man jämför dessa veckor? För två veckor sen rapporterades för övrigt 22 141 nya fall in så min gissning är i alla fall att spridningen har bromsat in en del.
Återstår att se nästa veckas testdata som kanske kan ge någon bättre ledtråd genom andelen positiva.
Jag hoppas verkligen du har rätt och det finns ju tecken som tyder på det, samtidigt som det finns motsatt också.
Jag är lite mer positiv eftersom regioner och kommuner rundar FoHM mer nu, samtidigt som testkapaciteten slagit i taket i nästan alla regioner. För att inte tala om kaoset kring region Stockholms felaktiga positiva tester - som visade negativt pga fel i testerna.
Jag hoppas verkligen att alla nu börjar följa råden och blir uppmärksamma på alla rapporter som kommer. Jag var på Apoteket idag och det var fler frågande blickar på mig & munskyddet. Det kändes som att många började fundera? Bara en liten reflexion.