2020-11-20, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Förra veckan? Varför inte ta siffror från augusti för att bevisa sin tes?
Jag pratar om nu, denna veckan. Mycket tyder på att Skåne planat ut.
Men vi kan väl vänta en vecka och se om det fortfarande ser likadant ut.
Jag har inte mer fakta än någon annan, men min upplevelse är att det helt klart går åt rätt håll.
Den exponentiella ökningen är bruten sedan länge, så nu väntar vi in att ökningen skall övergå i en minskning. Någonstans däremellan hamnar vi på en platå.

För att förra veckan är senaste veckan med fullständiga data. Och antal nya fall tycks öka även denna vecka. Som vanligt drar du förhastade slutsatser på data som inte finns ännu.

Men upplever du att det "går åt rätt håll" så får du självklart göra det.

Förutsätter nästan att du inte jobbar inom vården.
Citera
2020-11-20, 14:08
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
66 döda hos SVT. Och Aftonbladet.

Någon skrev 69.
69 nya dödsfall. 3 avskrivna äldre dödsfall så ökningen är 66.
Citera
2020-11-20, 14:09
Medlem
40 av dödsfallen i Stockholm. Hur i helvete kan de misslyckas så igen med att hindra smittan från äldreomsorgen? Stockholm har 20% av landets befolkning men står just nu för runt eller över hälften av dödsfallen.
Citera
2020-11-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Gårdagens siffror var tydligen en negativ outlier då.

IVA ligger stabilt iaf på: 182

"Restnoterade" dödsfall samlas väl alltid ihop onsdagar och fredagar om jag inte minns fel.

Frågan är vad snittet/dag ligger på nu.
Citera
2020-11-20, 14:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
4 dagar efter Påsk - samma dag som Tegnell säger 60 döda/dag - hänvisar jag till "påskeftersläpningar".

7 månader senare kommer du som ett efterblivet eko och förvränger fakta för att passa ditt försök till ironiserande. Det enda du lyckats bevisa är din egen inbillskhet.

För övrigt är eftersläpningar på antalet döda nu av mindre intresse. Med masstestning får vi en mer aktuell bild av läget.

Det glädjer mig att du inte tillhör skaran idioter som fortfarande väntar på denna eftersläpning.

För övrigt skiter jag i Stefans anti-fest-rekommendationer så länge galleriorna tillåts ”fira” black friday.
Citera
2020-11-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
IVA ligger stabilt iaf på: 182
Härligt, dags att korka upp Champagnen då.
Citera
2020-11-20, 14:14
Medlem
Om man räknas som ett bekräftat fall idag, när blev man i så fall sjuk, hur lång tid tar det innan man får svar på prover?
Och hur många dagar är inkubationstiden i genomsnitt? Förstår att det varierar men vad brukar det ligga på?

För dom nya bekräftade fallen måste ju vara en produkt av inkubationstiden och den tid det tar att få svar på proverna. Om Janne Muhammed Andersson räknas in som ett bekräftat fal idag, när blev han i så fall smittad?
Citera
2020-11-20, 14:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
"Restnoterade" dödsfall samlas väl alltid ihop onsdagar och fredagar om jag inte minns fel.

Frågan är vad snittet/dag ligger på nu.
Rapporterade denna vecka 246st.
35/dag i snitt. Men det är med viss eftersläpning så det dagsfärska snittet ligger troligtvis runt 40 avlidna/dag.
Citera
2020-11-20, 14:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Härligt, dags att korka upp Champagnen då.
Tills nästa uppdatering.
Citera
2020-11-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Om man räknas som ett bekräftat fall idag, när blev man i så fall sjuk, hur lång tid tar det innan man får svar på prover?
Och hur många dagar är inkubationstiden i genomsnitt? Förstår att det varierar men vad brukar det ligga på?

För dom nya bekräftade fallen måste ju vara en produkt av inkubationstiden och den tid det tar att få svar på proverna. Om Janne Muhammed Andersson räknas in som ett bekräftat fal idag, när blev han i så fall smittad?

Två veckor sedan i värsta fall.
Citera
2020-11-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
40 av dödsfallen i Stockholm. Hur i helvete kan de misslyckas så igen med att hindra smittan från äldreomsorgen? Stockholm har 20% av landets befolkning men står just nu för runt eller över hälften av dödsfallen.

För att personalen är oseriös och jobbar med symtom, fullt av invandrare och white trash + massa vikarier. Inget har blivit bättre sedan i våras.
Citera
2020-11-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irish-Guy
Enligt tom britton var ju sthlm på väg mot flockimmunitet i juni.

https://www.svd.se/ny-berakning-stockholm-kan-na-immunitet-i-juni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in