Bra och träffande formulerat!

Upp-piggnade elakt!
Flera här i tråden börjar genomskåda vad hon har gjort, bland annat
Kurt-Sune. Det är inget som helst snack om att fru Ebba Busch försökt sig på och gjort ett "rip-off" av en gamling. Taxeringsvärdet är enligt uppgift i denna tråd:
3.493.000:-! Fru Ebba Busch bjuder först 2,5 milj.kr, höjer sedan till 3,9 milj. kr. Det är bara 11% mer än taxeringsvärdet!
Enligt Skattemyndigheten skall:
Taxeringsvärdet ska motsvara 75 procent av det sannolika marknadsvärdet för fastigheter i värdeområdet, två år före taxeringsåret. Vid småhustaxeringen 2021 är det försäljningar under åren 2017–2019 som har avgjort om taxeringsvärdena gått upp eller ner sedan förra taxeringen.
Det betyder att om farbror Esbjörn sålde fastigheten för 4 år sedan skulle han fått 4,66 milj. kr! Jag tror det inte finns en enda fastighet i Uppsala och Stockholmstrakten som nu är bara 11% dyrare än taxeringsvärdet.
Det Ebbas fan-klubb här i tråden vill förtiga är att om ett hus är gammalt och dåligt underhållet så är taxeringsvärdet lågt. Fastighetsägarna får fylla i skicket på huset innan taxeringen. Bara de som har mycket höga lån är intresserade av höga taxeringsvärden, de andra och troligen även farbror Esbjörn vill nog hålla nere taxeringsvärdet för annars blir fastighetsavgiften på 0,75% av taxeringsvärdet i deklaration mycket stor.
Nej, det troliga är att fru Ebba Busch "glömt" nionde budet och vill gärna göra sig en fin-fin affär på bekostnad av en gammal man. Som politiker har hon en mun-svada som skulle användas till att sälja snö till eskimåer eller sand till beduiner. Att övertala en vänlig 81-årig pensionär gör hon på en kafferast. Vad gäller skumma fastighetsaffärer har hon har fått lite råd och dåd från nära väns bror "back-slickmäklaren" Theo. Han insåg dock vart det barkade och ville inte ta ansvar för affären med farbror Esbjörn.
För de som här stödjer fru Ebba Busch agerande frågar jag: "Vad skulle ni säga om hon besökte era gamla föräldrar och förmådde dem sälja sina hus till henne för bara 11% över taxeringsvärdet"?
Det som slutligen är pricken över i är att hon, som den politiker hon är, lovar på Facebook att "om Esbjörn inte vill sälja drar jag mig ur affären"! Parallellt instruerar hon sin advokat att driva en rättsprocess mot Esbjörn.
Skall vi gissa att röstandelen från pensionärer till KD i nästa val blir 0,000001%?