2020-11-20, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Har Ebba ens fått tillbaka handpenningen eller har gubben satt sprätt på dom? Om hon inte fått det är det givet att hon avser att affären ska gå vidare.

Sedan detta med minnesproblem. Ser att Expressen ändrade till "vissa minnesproblem". Ja den enda som gubben inte kommer ihåg var att skriva under kontraktet som något skrev. Det är "vissa" det väl utvalda problem med minnet.
2020-11-20, 13:17
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Bra och träffande formulerat! Upp-piggnade elakt!

Flera här i tråden börjar genomskåda vad hon har gjort, bland annat Kurt-Sune. Det är inget som helst snack om att fru Ebba Busch försökt sig på och gjort ett "rip-off" av en gamling. Taxeringsvärdet är enligt uppgift i denna tråd: 3.493.000:-! Fru Ebba Busch bjuder först 2,5 milj.kr, höjer sedan till 3,9 milj. kr. Det är bara 11% mer än taxeringsvärdet!
Enligt Skattemyndigheten skall:
Taxeringsvärdet ska motsvara 75 procent av det sannolika marknadsvärdet för fastigheter i värdeområdet, två år före taxeringsåret. Vid småhustaxeringen 2021 är det försäljningar under åren 2017–2019 som har avgjort om taxeringsvärdena gått upp eller ner sedan förra taxeringen.
Det betyder att om farbror Esbjörn sålde fastigheten för 4 år sedan skulle han fått 4,66 milj. kr! Jag tror det inte finns en enda fastighet i Uppsala och Stockholmstrakten som nu är bara 11% dyrare än taxeringsvärdet.

Det Ebbas fan-klubb här i tråden vill förtiga är att om ett hus är gammalt och dåligt underhållet så är taxeringsvärdet lågt. Fastighetsägarna får fylla i skicket på huset innan taxeringen. Bara de som har mycket höga lån är intresserade av höga taxeringsvärden, de andra och troligen även farbror Esbjörn vill nog hålla nere taxeringsvärdet för annars blir fastighetsavgiften på 0,75% av taxeringsvärdet i deklaration mycket stor.

Nej, det troliga är att fru Ebba Busch "glömt" nionde budet och vill gärna göra sig en fin-fin affär på bekostnad av en gammal man. Som politiker har hon en mun-svada som skulle användas till att sälja snö till eskimåer eller sand till beduiner. Att övertala en vänlig 81-årig pensionär gör hon på en kafferast. Vad gäller skumma fastighetsaffärer har hon har fått lite råd och dåd från nära väns bror "back-slickmäklaren" Theo. Han insåg dock vart det barkade och ville inte ta ansvar för affären med farbror Esbjörn.

För de som här stödjer fru Ebba Busch agerande frågar jag: "Vad skulle ni säga om hon besökte era gamla föräldrar och förmådde dem sälja sina hus till henne för bara 11% över taxeringsvärdet"?

Det som slutligen är pricken över i är att hon, som den politiker hon är, lovar på Facebook att "om Esbjörn inte vill sälja drar jag mig ur affären"! Parallellt instruerar hon sin advokat att driva en rättsprocess mot Esbjörn.
Skall vi gissa att röstandelen från pensionärer till KD i nästa val blir 0,000001%?

Tack för en bra förklaring och sammanfattning. Bedrägeri mot äldre är det var EB sysslar med. Det är en blåsning i miljonklassen. Tyvärr kanske en laglig sådan, men jag hoppas att lagstiftaren kommer att se över den här frågan. Tror faktiskt att Ebbas eget parti skulle kunna tänka sig att driva den.
2020-11-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robban1904
Ebba är så snygg så det är svårt att känna agg mot henne.

Hon är smal och har en yppig figur. Hon klär sig så att det framhävs. Hon är blond och har markerade drag, och jag uppfattade henne som snygg innan hennes fula inre gjorde att jag tycker hennes ansikte ser ut som ett gristryne med kalla ögon.

Märkligt med dessa politiker att de alltid ska motivera sina utfall med baaarnen.
2020-11-20, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ketaminsenpeta
Avtal ska hållas. Frågan är huruvida det är ett giltigt avtal när ena parten är dement.

Sen kan hennes karaktär ifrågasättas här. Bör en partiledare som företräder pensionärer hamna i tvister med sina kärnväljare? Här uppfattas hon som en karriärpolitiker utan hjärta. Hon är inte på riktigt.

Ebba Busch skulle sälja sina egna kärnväljare.

Kärnväljarna är ytterst få och dör ut.

De väljarna hon ska akta sig för är oss som stödröstat på KD för att rädda partiet från att hamna under riksdagsspärren. KD är också ett parti för folk som vill ha SD light.

Nu hoppas jag på att M och SD klarar sig i nästa val utan alla dessa skräppartier där käringar som Ebba, Annie eller Sabuni tagit skamgrepp på medborgarna.
2020-11-20, 13:58
Medlem
Kan inte Busch lägga ner allt? Fattar hon inte att vad hon än gör så kommer det bara att slå hårdare mot sig själv?
2020-11-20, 14:09
Medlem
pandemonium71s avatar
Det är många här som verkar vilja se Ebba i negativ dager och det är självklart ok men ska man vara lite krass så är det bara trams.

Ebba har köpt ett hus, hur spelar noll roll, hon lade ett bud som säljaren valde att acceptera. Att säga nej till att sälja ett hus är inte särskilt svårt, det är bara att låta bli. Tror folk på fullaste allvar att man "pressas" till att sälja ett hus när man inte accepterar första budet? Då pressas man inte, man förhandlar pris. Att priset för det där rucklet hamnar över taxeringsvärdet är ett under med tanke på skicket. Någon nämde att taxeringsvärde brukar vara 75% av säljpriset, jag kan garantera att det är där huset inte har något som helst värde i sitt nuvarande skick.

Jag är och kommer aldrig bli en KD-väljare men jag kan skilja på en ensamstående mamma som försöker hitta ett hem och tankehämmande boys på flashback.
2020-11-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH

11% över taxeringsvärdet låter verkligen inte konstigt på ett hus som är i riktigt dåligt skick!

Köpte själv ett hus i finare område i storstad till 8% under taxeringsvärdet. Rip off? Nja, det var helt enkelt ingen annan som ville köpa det till det priset.

Att en anhörig kommer och börjar bråka om något som hen kanske vill ärva är ju en helt annan fråga. Kontrakt är skrivet. Förmodligen blir det svår att krångla sig ur detta för de anhöriga. Dom verkar ju inte heller ha så mycket att komma med.
2020-11-20, 14:17
Medlem
pelle.baumgarths avatar
Sluta snyfta - sålt ÄR sålt !
2020-11-20, 14:18
Medlem
Evaristos avatar
Ebba tar det till domstol.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAlbMX/ebba-busch-stammer-esbjorn-81--ger-sin-bild-av-tvisten
"En kvinna som säger att hon för hans talan säger att allt som skrivs i tidningarna inte stämmer, men hon vill inte utveckla vad hon syftar på."
Dags att efterlysa Esbjörn som försvunnen?
Senast redigerad av Evaristo 2020-11-20 kl. 14:20.
2020-11-20, 14:35
Medlem
Antoinettes avatar
Skulle vara intressant att veta vilka mer runt den gamle mannen som är inblandade. Jag är inte så övertygad som en del andra i den här tråden om att Ebba har gjort något principiellt fel. Det känns mer som om någon släkting eller ”vän” till Esbjörn spänkat in sig på fastigheten och nu ser den glida ur händerna.
2020-11-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är många här som verkar vilja se Ebba i negativ dager och det är självklart ok men ska man vara lite krass så är det bara trams.

Ebba har köpt ett hus, hur spelar noll roll, hon lade ett bud som säljaren valde att acceptera. Att säga nej till att sälja ett hus är inte särskilt svårt, det är bara att låta bli. Tror folk på fullaste allvar att man "pressas" till att sälja ett hus när man inte accepterar första budet? Då pressas man inte, man förhandlar pris. Att priset för det där rucklet hamnar över taxeringsvärdet är ett under med tanke på skicket. Någon nämde att taxeringsvärde brukar vara 75% av säljpriset, jag kan garantera att det är där huset inte har något som helst värde i sitt nuvarande skick.

Jag är och kommer aldrig bli en KD-väljare men jag kan skilja på en ensamstående mamma som försöker hitta ett hem och tankehämmande boys på flashback.

Ett värde måste naturligtvis huset och tomten ha. Annars hade väl knappast Ebba lagt någon som helst kraft på att få köpa huset. Ett hus som inte ens var till salu, innan Ebba startade sin övertalningskampanj mot den gamle mannen.

Vad Ebba nu sysslar med är att försöka skrämma den gamle mannen, genom att dra in honom till rätten.
För se Ebba har tidigt bestämt sig. Hon ska ha huset till varje pris.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-11-20 kl. 14:42.
2020-11-20, 14:41
Medlem
Fin partiledare för ett kristet parti, verkar gränslös på något sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in