2020-11-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag skrev tidigare om hennes "lånade" bild på fröbröd. Nu har hon skrivit, efter att nån kommenterat att de vill se henne baka, att hon bakat brödet men det blev inte lika fint som på Lifesums bild så därför kunde hon inte visa sitt bröd...

Hur som helst är det uppenbart att både My och Anna läser här.
Då kan det inte ha varit så superenkelt som hon beskrev det som.
Känns som korthuset börjar falla även om det går långsammare än för blondinbella.

Klart my och Anna läser här. Vore kul om de kunde skriva.
Citera
2020-11-19, 20:24
Medlem
Citat:
Jag behöver ingen kost-app för att få i mig det jag behöver och jag behöver inte gå 1 mil om dan.

Vem går 1 mil i dunjacka? Jag har brukat gå ungefär 1 mil men bara 1 gång per vecka, oavsett väder. Aldrig att jag ens i minusgrader skulle ha gett mig iväg så påpälsad som My nu när det knappt är minusgrader. Man får upp värmen ganska snabbt.
Hur klarar man av att ljuga så mycket som alla dessa flunsor gör? Sover de bra?

De där avbildade turerna i RunKeeper-appen påminner om Anna Book. Hon och Felicia la upp sina rundor runt Hagaparken. Anna påstod på sin insta 28/4 -17 att hon promenerade tillsammans med Felicia.
Felicia hade skrivit 21/11 -15 på sin att hon promenerade tillsammans med Vanessa.
Bilderna var identiska...

Det är så de försöker lura sina följare. Ingen konst att gå 1 mil om dan med såna fuskhjälpmedel.

https://nyheter24.se/bloggbevakning/files/2017/05/bokens-1.jpg

Kollar du farten som hon går med så ser du att det långt ifrån är en PW utan snarare farten man går i när man är på Ica och funderar på vad man ska handla. För att kunna få ut någon form av träning och få upp pulsen lite behöver hon komma ner mot 9 i snittfart.

Annars är den där promenaden enbart bortkastad tid som hon kunde lagt på träning eller hänga med familjen.

Det är en annan sak som är rätt sjuk. My och Jonas är fan helt osynk i sina liv och ambitionen att leva nyttigt. Vad fasen har de ens gemensamt??

Intressant att hon promotar de goda recepten i Life sum men gör 6 matlådor med vitt ris och tacoköttfärs utan grönsaker. Om man inte räknar glaset med någon dryck i som hon säger är hennes grönsaker.

Vitt jävla ris och tacoköttfärs utan någon form av grönsaker o fibrer måste väl vara något av det sämsta att äta om man vill få ner i vikt som my vill
Citera
2020-11-19, 21:12
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
Kollar du farten som hon går med så ser du att det långt ifrån är en PW utan snarare farten man går i när man är på Ica och funderar på vad man ska handla. För att kunna få ut någon form av träning och få upp pulsen lite behöver hon komma ner mot 9 i snittfart.

Annars är den där promenaden enbart bortkastad tid som hon kunde lagt på träning eller hänga med familjen.

Det är en annan sak som är rätt sjuk. My och Jonas är fan helt osynk i sina liv och ambitionen att leva nyttigt. Vad fasen har de ens gemensamt??

Intressant att hon promotar de goda recepten i Life sum men gör 6 matlådor med vitt ris och tacoköttfärs utan grönsaker. Om man inte räknar glaset med någon dryck i som hon säger är hennes grönsaker.

Vitt jävla ris och tacoköttfärs utan någon form av grönsaker o fibrer måste väl vara något av det sämsta att äta om man vill få ner i vikt som my vill
Har inte granskat hennes "lugna kvällspromenad", ska kolla tiderna. Om hon går 1 mil om dan borde hon vara bara skinn och ben snart. Hon har tillräckligt med tid för familjen ändå, hon har inte ägnat mycket tid åt dem tidigare så det spelar ingen roll.

Jonas ja... Äter han egen mat eller tvingas han leva på pulver och kycklingbitar? Han slipper ju betala för egen lägenhet men får säkert bidra till boendekostanen. Kanske betalar "in natura".

Tittade på innehållsdeklarationen för den där proteingröten Lifesum säljer. Om jag minns rätt var det havregryn, rågflingor, äppelbitar, nåt med solrosfrön, sockerbetsfiber, lite salt (det stod natriumklorid för att göra det lite märkvärdigare), chiafrön och eventuellt nåt mer. Hur svårt kan det vara att blanda ihop det själv hemma?

Grönsaker i ett dricksglas måste ju vara perfekt, tänk att slippa tugga. Skönt, för det är så jobbigt.

Slår vad om att hon eller sonen om inte båda kommer vara sjuka hela vintern. Det blir mys i soffan, tända ljus och film. Slutpromenerat. Möjligen nån tur till sjukhuset.
Citera
2020-11-19, 23:04
Medlem
TPLs avatar
Läste ett gammalt inlägg på Mys blogg. Ett från den tiden då kommentarer tilläts... Alla sjukdomar hit och dit. Det verkar vara jobbigt att få ihop en hållbar historia.
Nån hintade om att den kroniskt sjuke sonen kanske hade nån med Münchhausens i sin närhet... Mys svar visade att hon inte ens vet vad det är...

Citat:
Münchhausens syndrom by proxy är ett tillstånd där en vuxen simulerar eller skapar symtom hos ett barn för att kunna uppnå en sekundärvinst genom barnets hospitalisering. Tillståndet klassas som barnmisshandel och kan vara livshotande för barnet.
Citera
2020-11-20, 05:19
Medlem
Citat:
Mitt tips är att du först ser till att få ungen ren. Naglarna är kolsvarta som om han planterat om växter. Hur kan man bli så skitig av att bara gå i skolan eller sitta framför TV:n?
My hade lika skitiga (och nerbitna) naglar tills jag påpekade det - då skaffade hon lösnaglar.
Zooma in i bilden:

https://mymartens.se/wp-content/uploads/2020/11/img_0073-scaled.jpg

Upplever det är lite si och så med hygienen, varför blir inte sonens hår klippt utan ska se ut som ett troll medan hon springer och bleker och klipper håret osv
Citera
2020-11-20, 10:22
Medlem
Citat:
Läste ett gammalt inlägg på Mys blogg. Ett från den tiden då kommentarer tilläts... Alla sjukdomar hit och dit. Det verkar vara jobbigt att få ihop en hållbar historia.
Nån hintade om att den kroniskt sjuke sonen kanske hade nån med Münchhausens i sin närhet... Mys svar visade att hon inte ens vet vad det är...

Ja visst känns det lite som att hon försöker beskriva historian om en framgångsrik träningsinfluencer men att det lappas o lagas rätt friskt eftersom att hon är så långt ifrån en framgångsrik, hälsosam influenser.

Ja Münchhausen ligger nog fasen inte långt bort. Synd bara att grabben ska drabbas av henne och hennes galenskap o jakt på kändisskap.

Tyvärr blev han ju rätt mobbad på sin gamla skola.
Citera
2020-11-20, 10:32
Medlem
Jag önskar verkligen att hon kunde sluta lägga upp så privata bilder och filmer på och om sonen. Han börjar bli stor.
Filmer från morgongos och frukost där han är yrvaken och halvnaken, och berättelser om att han varit magsjuk, det är intima privata saker om honom och hans liv, snälla My sluta med det nu.
Någon bild då och då i förberedda påklädda situationer är en annan sak, men du behöver inte ta med alla dina följare in i ett barns privata sfär.
Citera
2020-11-20, 10:42
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
Ja visst känns det lite som att hon försöker beskriva historian om en framgångsrik träningsinfluencer men att det lappas o lagas rätt friskt eftersom att hon är så långt ifrån en framgångsrik, hälsosam influenser.

Ja Münchhausen ligger nog fasen inte långt bort. Synd bara att grabben ska drabbas av henne och hennes galenskap o jakt på kändisskap.

Tyvärr blev han ju rätt mobbad på sin gamla skola.
Det är väl därför han kräks - av ångest. Han skyfflas mellan föräldrarna, som ett ensamt kolli på flyget.
Först skola på Öland, sen i Stockholm och nu i Sigtuna. Rotlös.
My har försvarat det här att han exponeras så hårt på bloggen och säkert även på insta med att han själv valt det... Ingen 9-åring är mogen att ta ett sånt beslut.
Riktigt sorgligt när hon berättade att han ville sluta skolan och bli influencer/bloggare... Då var han 8-9 år. 😢

Hunden, katterna, Ludvig och Jonas är käcka accessoarer i hennes blingblingvärld. 😠
Citera
2020-11-20, 10:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Mitt tips är att du först ser till att få ungen ren. Naglarna är kolsvarta som om han planterat om växter. Hur kan man bli så skitig av att bara gå i skolan eller sitta framför TV:n?
My hade lika skitiga (och nerbitna) naglar tills jag påpekade det - då skaffade hon lösnaglar.
Zooma in i bilden:

https://mymartens.se/wp-content/uploads/2020/11/img_0073-scaled.jpg
Jag måste erkänna att jag från och till ser ut så där under naglarna för mitt ständiga petande för att känna av jorden i alla mina växter. Brukar dock se till att vara ren när jag går ut.
Citera
2020-11-20, 10:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag önskar verkligen att hon kunde sluta lägga upp så privata bilder och filmer på och om sonen. Han börjar bli stor.
Filmer från morgongos och frukost där han är yrvaken och halvnaken, och berättelser om att han varit magsjuk, det är intima privata saker om honom och hans liv, snälla My sluta med det nu.
Någon bild då och då i förberedda påklädda situationer är en annan sak, men du behöver inte ta med alla dina följare in i ett barns privata sfär.
Sonen exponeras skoningslöst på nätet. Hade inte blivit förvånad om hon fotat honom när han kräktes, om så bara för att visa hur sjuk han var...
Numera sällsynt med färska bilder på henne själv. Hon fotar andra, återanvänder gamla bilder, lånar andras bilder (som när man bytte filmstjärnor eller bokmärken förr) eller redigerar hårt plus använder filter. 🤮
Citera
2020-11-20, 10:55
Medlem
Citat:
Sonen exponeras skoningslöst på nätet. Hade inte blivit förvånad om hon fotat honom när han kräktes, om så bara för att visa hur sjuk han var...
Numera sällsynt med färska bilder på henne själv. Hon fotar andra, återanvänder gamla bilder, lånar andras bilder (som när man bytte filmstjärnor eller bokmärken förr) eller redigerar hårt plus använder filter. 🤮

Tror det är ca 3 år sedan hon la ut en nakenbild på honom när han badade men tog bort bilden sen för ljuga ihop en historia att hon inte såg att han var naken!?
Citera
2020-11-20, 11:01
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag måste erkänna att jag från och till ser ut så där under naglarna för mitt ständiga petande för att känna av jorden i alla mina växter. Brukar dock se till att vara ren när jag går ut.
När bilden togs hade han ju varit hemma sedan eftermiddag eller kväll dan före. Gräver han i blomkrukorna på nätterna?
Nu är ju L inte trädgårdsmästare. Han blir skjutsad till och från skolan i mammas MB, har svårt att tänka mig att han tillbringar rasterna i sandlådan. Hemma fipplar han med sin iPhone (fint ska det va) eller ligger i soffan och tittar på film.

Har svårt att se varifrån det svarta kommer. Jag hade aldrig tillåtits visa mig med såna fingrar, mamma hade örnkoll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in