2020-11-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Jag noterar att dom som är mest aktiva här inne nu har ett förhållningssätt till källkritik som låter dom avvisa allting som "mainstream media" säger som falskt, medan man litar 100-procentigt på källor som Breitbart, O'Keefe, Roger Stone, samt Trumps personliga advokater. Allting som de sistnämnda behagar twittra om använder man i denna tråd som ovedersägliga fakta och bevis. Alla andra källor är en del av konspirationen. Detta gör att det är svårt att diskutera ämnet; lika svårt som det är att diskutera pizza-gate, om det finns en new world order, eller en platt jord.

Jag tycker du slog huvudet på spiken här. Det finns i dagsläget inget som styrker systematiskt valfusk. Jovisst, det finns tokstollar som röstat på båda partierna som försökt fuska, men inget strukturerat öht.

Men, och det här är ett betydande men, den mediala tongången är att det inte finns strukturerat valfusk, så då måste _sanningen_ vara att det finns strukturerat valfusk (!). Och då faller också all möjlighet till strukturerad dialog.

Och har man väl köpt sig in i konceptet att strukturerat valfusk har skett och finns så kan man inte droppa det, särskilt inte på så lösa boliner som att domstolar kastar ut i stort all förd klagan direkt på grund av det inte finns något bevis (en del av stämningarna är, bokstavligen, "det fuskades i distrikt A, så det så!" utan minste belägg för påståendet).

Men jag måste ställa mig frågande till Sidney Powell, även om hon inte direkt har utmärkt sig kompetensmässigt (hon fick sig en rejäl käftsmäll i svallvågorna av Enron, och hennes senare karriär kan nästan sammanfattas som hämnd på dem som fick henne att lida) så har hon ändå haft ganska höga ämbeten.

Så, har hon hittat något som hon tycker är bevis nog? Eller är det någon som har en hållhake på henne? Vad är hon lovad? Hon av alla vet, bortom allt rimligt tvivel, att man inte har ett domstolsärende för att man kan bevisa att det går att fuska, utan hon måste bevisa att någon har fuskat för att ogiltigförklara valet (i någon delstat eller county).
2020-11-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför det inte skulle vara säkert att ha ett röstsätt som inte går att kontrollera? Varför det skulle vara säkert att som enda skydd ha en signatur? Har du så dålig fantasi att du inte kan se brister i det här?
Rösträtten kontrolleras ju när man verifierar signaturen på samma sätt som man prickar av någon i röstlängden på plats och precis som man inte kan omkontrollera en i röstlängden med deras valsedel kan man inte omkontrollera en signatur med en valsedel för att skydda valhemligheten. Detta är inte svårt att greppa.
2020-11-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Mitt svar var inte till dig, utan till alla, denna presskonferens sändes live precis.
Nej det där var gårdagens fiaskokonferens. Klockan är 6 på morgonen på USAs östkust just nu tror du på riktigt att de håller presskonferens nu?
2020-11-20, 10:08
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Före valet fanns inte ens Dominion system med i diskussionerna då det ansetts säkert som en del i rösträkningen. Och i Georgia har ju systemet visat sig mer än säkert efter att man handräkat rösterna och jämfört.
I Florida eller Utah där också systemet används hörs ju inte ett pip om valfusk trots att Trump(utan tvivel helt rätt och riktigt) vann med ovanligt hög marginal.

Många talar ju nu om att Trump är farligt nära att överskrida en gräns där ord som kupp och förräderi kan dyka upp i diskussionen.

MAGA har ju blivit ett skämt och en pinsam påminnelse på hur misslyckad Donald är som människa och som president. För att som Trump inte acceptera en valförlust som president är ju att inte acceptera demokratins spelregler och visar Trumps enorma svaghet och oduglighet som nog få presidenter har uppvisat i landets historia.

Svarta sorgkanter omger nu svage Trump och eftermälet blir utan tvivel därefter.

I Texas ansåg man inte Dominion system som tillförlitligt.

Texas Rejected Use of Dominion Voting System Software Due to Efficiency Issues
Citat:
Evaluations show Texas officials had concerns about Dominion Voting Systems product's efficiency and reliability when they rejected their use in January of this year.
https://thetexan.news/texas-rejected-use-of-dominion-voting-system-software-due-to-efficiency-issues/
2020-11-20, 10:08
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Nej det där var gårdagens fiaskokonferens. Klockan är 6 på morgonen på USAs östkust just nu tror du på riktigt att de håller presskonferens nu?
Haha. Nä, det vore ju konstigt. Fel av mig!
2020-11-20, 10:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag vet inte var du fått det ifrån? Tror du att själva valsedeln har en registrerad signatur ?

Principen är att man kollar att den som avgivit valsedeln är behörig (samma som vi gör) oavsett om man är på plats eller har skickat in den.

Därefter läser man av den, med maskin eller manuellt. Då fångar man upp röster som maskinen inte kunnat läsa (men människan kan, kallas falska negativer) respektive röster som maskinen läst, men som i verkligheten är ogiltiga, sk falska positiver.

JAg vet inte om du tycker det är bra eller dåligt att man inte signerar sin röstsedel, men sk "valhemlighet" brukar vara ett av kraven på demokratiska val.

Det där är lite för komplicerat för Trumpeterna. Jag skickade in en länk till valobservatörernas roll i USA som beskrev just det där. Det flög rätt högt över trådtrumpeternas huvuden kan jag säga.
2020-11-20, 10:10
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Den upplevelsen är jag högst bekant med. Det är så jävla sorgligt. Att detta utgör ett reellt hot mot nationers välstånd, där det finns. "Never underestimate the power of stupid people in large groups."
Detta är det största hotet idag med sociala medier som det främsta vapnet för den som utnyttjar dem.
^This.

Bananrepublikanerna har förstått hur man använder sociala medier och människors dumhet som stridsmedel:
https://edition.cnn.com/2020/10/27/politics/trump-gretchen-whitmer-kidnapping-michigan/index.html
Citat:
Trump appears to give a pass to the domestic kidnapping plot against Whitmer
https://www.businessinsider.com/fbi-foiled-right-wing-militia-plot-kidnap-michigan-gretchen-whitmer-2020-10
Citat:
Armed right-wing militia hatched a plot to kidnap the governor of Michigan and violently overthrow the state government

För de vet att fundamentalisterna man riktar dessa budskap till kommer gå på precis alltihop:
https://theconversation.com/right-wing-extremism-the-new-wave-of-global-terrorism-147975
Citat:
Right-wing extremism: The new wave of global terrorism
https://slate.com/technology/2017/11/why-conservatives-are-more-susceptible-to-believing-in-lies.html
Citat:
Why Are Conservatives More Susceptible to Believing Lies?
An interplay between how all humans think and how conservatives tend to act might actually explain a lot about our current moment.

Kommer bli intressant om USA kan avprogrammera den sekt som GOP har skapat under de senaste 30+ åren. För demokrati, lag och ordning spelar ingen som helst roll för dem i nuläget. Vilket iofs. förklarar deras förluster:
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1329557212159746055
Citat:
Judge Grimberg DENIES a federal injunction in a Georgia election lawsuit.
https://twitter.com/jeremyduda/status/1329548341689032706
Citat:
Judge Hannah specifically invited the Secretary of State's Office to seek attorney's fees from the @AZGOP under a state law allowing attorney's fees in “unjustified actions” that are “groundless and ... not made in good faith.”
2020-11-20, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är så mycket fel med denna epistemologi att jag inte vet var jag ska börja. Kommer ändå att kräva ett så långt inlägg som svar att du aldrig skulle läsa det.

Ta med dig argumentet till filosofiavdelningen och se om du får svar.
Så du ger upp så lätt? Innan du börjat?

Vilken konspirationsteori menar du dina meningsmotståndare tror på som inte stämmer?

Har msm skrivit något artikel i stil med "10 myter"?
2020-11-20, 10:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Rudy menar att det var väntat att resultatet skulle vara det samma. Det behövs en s.k. audit, inte en omräkning. Att bara räkna om rösterna ger såklart samma resultat som tidigare.

Kan de få till en audit? GA verkar inte certifierad ännu!?

Precis. Han var väldigt tydlig med det igår. Bortsett från det, var befinner sig alla röster och vem övervakar dem så inget fuffens sker medan utredningarna pågår?

Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Varför skulle hon släppa bevisen till msm o riskera caset pga det? Dom förklarade ju på presskonferensen igår varför dom inge ger dom nått, dom verkade jäkligt less på msm.

De återkom flera gånger till att oavsett vad MSM skriver så sker allt beslutande i domstolen. MSM bevisade team Trump rätt igår med sin rapportering av presskonferensen. Valfusk av den här omfattningen med dessa aktörer borde varit krigsrubriker på alla löpsedlar, istället "svetten gjorde att hårfärden rann på Rudi". MSM alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja precis, jättedumt, klart som fan hon inte släpper sina triumfkort innan rättegången. Domstolar skulle inte bli glada.

Bevisen kommer så småningom och då kan domen mot dessa advokater komma. Om de ljugit kommer de aldrig få ett annat jobb igen. Vågar de riskera det om de inte har starka bevis?

Hon håller sina kort nära kroppen.

Jag tyckte alla tre gav ett vederhäftigt intryck. Hoppas de kommer leverera pungsparkar och käftsmällar om vartannat i kommande domstolsförhandlingar.

Något flera här återkommit till är att team Trump förlorat massa mål, vilket Rudi med eftertryck avfärdade. Intressant.

Nyhet för mig var att de inte har rätt till statsapparatens möjlighet att utreda. De har inte mer mandat än vilken advokat som helst. Vilka var det då som hämtade servrarna i Tyskland?! Vad gjorde DOJ i Toronto under tre dagar?!

Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Visst fast det bör ju visa att Dominion åtminstone inte helt enkelt ändrat siffrorna utan de siffror som rapporteras stämmer verkligen överens med de pappers valsedlar som finns i respektive vallokal.

Finns det något kvar av Dominion spåret så bör det ju vara att bevisa att systemet tillåter Demokraterna att följa valresultatet i realtid så att de kan köra ut lastbilar med falska valsedlar till de distrikt där det behövs för att producera önskvärt valresultat. Det linjen skjuts inte i sank av en hand räkning.

Det kräver dock en betydligt större organisation än om man helt enkelt kunnat ändra siffrorna som redovisas digitalt. En större organisation bör ju vara enklare att avslöja. Fler fysiska bevis bör också vara möjliga att få tag på.

Vi får se var det slutar. Det blev ju inte direkt mer konkret av gårdagens presskonferens. Även om Guiliani har rätt i att vittnesmål bör räknas som bevis. Annars var presskonferensen lite av en besvikelse helt klart...

Frågan är om alla trafik till rösträkningsapparaterna finns lagrad hos NSA. Det är väl de som spelar in alla samtal, sms och epost. Eller snarare de gjorde detta redan i början av 2000-talet. Gud vet vilken förmåga de har idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Om jag sitter i ett mörkt rum och räknar papperslappar, kommer fram till 137 och du inte tror mig, vad gör du då?

a) låter mig räkna om lapparna igen och är nöjd med vad resultatet blir.
b) begär att själv få kolla på lapparna och räkna själv.

Tycker du verkligen alternativet här är så svårt om du vill veta vad resultatet blir?

+1. Naturligtvis om man misstänker valfusk så måste man låta en oberoende räkna rösterna. Oberoende är inte nödvändigtvis en republikan eftersom det här står inte mellan demokrater och republikaner utan globalism/nationalism.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Precis vad jag tänkte. När man väl tagit fram valsedeln kan det inte finnas någon signatur kvar att prata om. Så om det var valfusk genom att smyga in eller byta ut valsedlar så är det inte möjligt att se det längre. Men man kan ju kolla att antal röster stämmer mot röstlängden. Mer än så kan man knappast göra eller begära.

Det fanns ju flera distrikt där antalet röster var 2-300% av registrerade röster. I de flesta områden röstar bara 50-60% men nu hade vissa distrikt i framför allt swing states ett röstdeltagande på 90% där Biden hade överpresterat enormt. Ett röstdeltagande på 90% anses vara helt uteslutet. Biden presterade sämre än Clinton precis överallt utom i vissa områden i swing states där han hade osannolikt högt stöd.
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Haha. Nä, det vore ju konstigt. Fel av mig!
Ja, föga förändring på den fronten. Runk-Rudys pinsamma föreställning var rätt oväsentlig i vilket fall:
https://twitter.com/brooklynmutt/status/1329503459444465666
Citat:
Fox's @KristinFisher: "So much of what Giuliani said was simply not true"
Medlem
Citat:
@TeamTrump holds DC Press Conference with @RudyGiuliani and @JennaEllisEsq
Verkar som dom har på fötterna...
https://twitter.com/maggi0/status/1329478815391813634
Vad som presenteras som bevis är givetvis inget man kan stå och visa utanför domstolarna. Säger de att de har obestridliga bevis så får vi inte reda på vilka dessa är innan allt är avhandlat i domstol.

Är det fortfarande oklarheter den 14e december blir det representanthuset som avgör. Biden skulle tjäna på att säkerhetsställa valet och få saken ur världen, givet att han inte fuskat.

Jag är inget jättefan av Trump, men han är ett långt mycket bättre alternativ än krigshetsaren Biden.
2020-11-20, 10:20
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Har msm skrivit något artikel i stil med "10 myter"?
Flera gånger. Det är bara att ni blundar och håller för öronen om det inte är Dear Leaders twitter...
https://www.brennancenter.org/our-work/research-reports/10-voter-fraud-lies-debunked
Citat:
10 Voter Fraud Lies Debunked
Get the Facts: American elections are clean and trustworthy despite what President Trump and others claim.
http://pulse.ncpolicywatch.org/2020/11/16/the-truth-about-the-gops-election-fraud-lies-and-fantasies/
Citat:
The truth about the GOP’s election fraud lies and fantasies

...samtidigt som ni dagdrömmer allt vildare historier och bortförklaringar för att försöka hantera er förlust: Sad!
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Tror dock inte att det handlar om några vanliga människor som fuskar i denna skala. Tror det handlar om välplacerade tränade undercover-agenter som agerar vanliga personer, som genomför fusket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in