2020-11-20, 08:48
Medlem
Före valet fanns inte ens Dominion system med i diskussionerna då det ansetts säkert som en del i rösträkningen. Och i Georgia har ju systemet visat sig mer än säkert efter att man handräkat rösterna och jämfört.
I Florida eller Utah där också systemet används hörs ju inte ett pip om valfusk trots att Trump(utan tvivel helt rätt och riktigt) vann med ovanligt hög marginal.

Många talar ju nu om att Trump är farligt nära att överskrida en gräns där ord som kupp och förräderi kan dyka upp i diskussionen.

MAGA har ju blivit ett skämt och en pinsam påminnelse på hur misslyckad Donald är som människa och som president. För att som Trump inte acceptera en valförlust som president är ju att inte acceptera demokratins spelregler och visar Trumps enorma svaghet och oduglighet som nog få presidenter har uppvisat i landets historia.

Svarta sorgkanter omger nu svage Trump och eftermälet blir utan tvivel därefter.
2020-11-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sedan ska guvenören signera valda elektorer. Gör han det dödar han sin politiska karriär. Han är republikan och massor av republikaner i Georgia tweetar att han är körd om han signerar.

Nu får vi se om han har bollar nog att göra rätt eller inte. Jag gissar att han inte har det. Republikaner brukar inte ha det.
Yep, dock som jag förstår det kan Trump begära omräkning med maskin när valet certifierats (deadline för denna begäran är på Tisdag). Vilket verkar helt meningslöst när handomräkning precis gjorts men hade inte förvånat mig om Trump vill dra ut på tiden så länge han kan med denna fars.
2020-11-20, 08:50
Medlem
Haddock93s avatar
Det som är intressant är om Trump kommer utlysa nationellt nödläge pga utländsk påverkan på valsystem. Han har ju skrivit en exekutiv order om just det 2018.
2020-11-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag påstod inte det heller, jag ställde en fråga.

Din fråga löd:

Citat:
Nja det är inte den informationen du ger. Vad du säger är att dom hade anvisade områden att stå på men frågan är om dom kunde kvalitetssäkra rösterna från den platsen?

Detta i kombination med nedanstående får mig att tvivla på din förståelse av vad valobservatörer gör.

Citat:
Väldigt konstigt svar på min fråga men jag testar igen:

Vad du säger är att dom hade anvisade områden att stå på men frågan är om dom kunde granska processen från den platsen?

De granskar inte rösterna sjävla, de granskar hela processmaskineriet. Från utlysandet av valet, placering av lokaler, alternativa röstmetoder (poströster, in absence, etc), rutiner vid vallokalerna osv. Valobservatörerna har inget att göra med att verifiera enskilda röster.

Valobservatörerna granskar inte "från en plats", valobservatörer sitter med i hela processen från utlysande av val till utlysande av vinnare (lite förenklat).
2020-11-20, 08:55
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Sedan ska guvenören signera valda elektorer. Gör han det dödar han sin politiska karriär. Han är republikan och massor av republikaner i Georgia tweetar att han är körd om han signerar.

Nu får vi se om han har bollar nog att göra rätt eller inte. Jag gissar att han inte har det. Republikaner brukar inte ha det.

Varför skulle han göra fel om han ger Biden elektorerna?
Om det räknats om och fortfarande är Biden vinnare ska han väl kunna stå för det.
Fok tweetade att svenska talmannen karriär var över om han inte utlyste extra val 2018, vad hände? Jo inget. Inget kommer hända så länge inga faktiska riktiga bevis föras fram som kan klara en domstol.
2020-11-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Georgia är ingen riktig audit eftersom de inte matchar underskrifter. Det som är nyckeln här.
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Som jag förstått det var det ingen audit, det vara bara en omräkning.
Stämmer, den omräkningen var egentligen rätt värdelös eftersom den räknade om alla felaktiga röster som om de vore giltiga. Frågan nu är om man kommer att begära den maskiniella omräkning man är berättigad till (som även den är lika värdelös av ovan nämna skäl):

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/19/joe-biden-keeps-lead-in-georgia-after-recount-giuliani-says-recount-means-nothing
2020-11-20, 08:59
Medlem
Som extrem anhängare av Trump måste jag säga att media och andra debattörer här får även mig att tveka på vad som är rätt och fel. Vad som är sanning och lögn. Vad jag däremot vet är att media hatar Trump. En stor del av etablissemanget hatar Trump. Det är osunt och kan medföra svårigheter att se helheten.

När så här allvarliga anklagelser läggs fram behöver det utredas. Det som är så konstigt är att media med russia och Ukraina körde all in.
Senast redigerad av HARD-WORKER 2020-11-20 kl. 09:02.
2020-11-20, 08:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Var detta bara första steget, eller? Jag hade väntat mig en presentation eller simulering på storskärm som visar hur Dominion flippar röster. De hade inga datatekniker med sig? Lite oroande om det de har är den läckta datan från Edison som varit ute ett tag. Att Powell sa att det går att ladda ned pekar på det. Håhå, jaja. Det var ju servrar de skulle ha.

Jag hoppas att det stämmer att FBI har intresserat sig för fallet, vilket Dobbs ju sa att det finns källor som menar. CIA är ett hett spår. Undersök det och låt inte spekulationer om Venezuela och Kuba överskugga allt. Att man sett liknande saker i Venezuela är bra att nämna, men i övrigt bör man nog vara lite återhållsam så att det hela inte verkar för fantastiskt.
2020-11-20, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Var detta bara första steget, eller? Jag hade väntat mig en presentation eller simulering på storskärm som visar hur Dominion flippar röster. De hade inga datatekniker med sig? Lite oroande om det de har är den läckta datan från Edison som varit ute ett tag. Att Powell sa att det går att ladda ned pekar på det. Håhå, jaja. Det var ju servrar de skulle ha.

Jag hoppas att det stämmer att FBI har intresserat sig för fallet, vilket Dobbs ju sa att det finns källor som menar. CIA är ett hett spår. Undersök det och låt inte spekulationer om Venezuela och Kuba överskugga allt. Att man sett liknande saker i Venezuela är bra att nämna, men i övrigt bör man nog vara lite återhållsam så att det hela inte verkar för fantastiskt.

Tror att det gäller att sänka ambitionen lite. Fokuserar man på en internationell storkonspiration så kommer den aldrig att bli utredd i tid. Då blir Joe Biden president och tiden springer ifrån Trumpeten...

Det spår jag tycker man skall ta med sig från Rudy Guiliani på presskonferensen, som var konkret, är påståendet att det finns County's med över 100% valdeltagande. Det är uppenbart fusk och finns det siffror bör det enkelt gå att leda i bevis. Det är den typen av mål de måste börja beta av i domstol. Börjar de inte ta sådant till myndigheterna så måste man ju misstänka att deras bevis inte är så starka som det verkar...
2020-11-20, 09:15
Medlem
Jag noterar att dom som är mest aktiva här inne nu har ett förhållningssätt till källkritik som låter dom avvisa allting som "mainstream media" säger som falskt, medan man litar 100-procentigt på källor som Breitbart, O'Keefe, Roger Stone, samt Trumps personliga advokater. Allting som de sistnämnda behagar twittra om använder man i denna tråd som ovedersägliga fakta och bevis. Alla andra källor är en del av konspirationen. Detta gör att det är svårt att diskutera ämnet; lika svårt som det är att diskutera pizza-gate, om det finns en new world order, eller en platt jord.

Hur som helst.

Tucker Carlson verkar man lita på. I detta segment påpekar till och med han att Sidney Powells brist på konkreta bevis är problematisk.

https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-rudy-giuliani-sidney-powell-election-fraud

Tiden rinner ut för dom som vill avslöja denna konspiration. Det räcker inte att visa upp en bunt papper och lova att man har bevis. Det räcker inte att plocka fram enskilda individer som "lovar" det ena eller andra. Det räcker inte att hitta slarv, även om magnituden på detta slarv är oroväckande (som dom borttappade rösterna i Georgia), eller ens enskilda fall av försök till mygel - det som måste bevisas är omfattande, avsiktligt och systematiskt fuskande, som dessutom bara ska ha gynnat ena sidan.

Ingenting av det som har påståtts i tråden om Dominion och den militära räden av serverhallar i Tyskland stämmer. Man ska inte ens behöva förneka sådana rykten, för förnekandet i sig använder konspirationsteoretiker som intäkt för att det har hänt, och den enda skillnaden i hur man formulerar sina publiceringar är att man lägger till "dominion förnekar" före anklagelsen. Och armén förnekar att man utfört någon räd. Man ska inte behöva förneka en beskyllning som inte kan bevisas. Även ni måste hålla reda på bevisbörda.

Guillianis första edsvurna vittne visade sig vara en total bluff - det borde väl säga något om hur värdefulla dessa "affidavits" är. Det som krävs är bevis - inte löfte om bevis. Hälften av inläggen i denna tråd är "nu har X tagit fram nya bevis, saken är avgjord!" men bevisen kommer inte. Man listar bara upp påståenden. Och påståenden kommer hela tiden från samma källor. Breitbart, project veritas, Trumps advokater, mystiska anonyma youtubekonton. "Vi har vunnit, Powell har sagt att hon har bevis!" men bevisen är bara papper som viftas med framför kameror.

Man lovar att bevisen kommer hålla i domstol. Men när domstolarna lägger ner fallen ett efter ett så expanderas konspirationen till att gälla även domare; dom är skrämda till tystnad, dom är partiska, dom är demokrater. Ingenting gäller längre. Bara Trumps ord.
2020-11-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Rudy har en framgångsrik karriär bakom sig och han var den förste som efter valet sa att det var meningslöst att räkna om rösterna om man inte verifierade alla röster också.
Rudy hade inte koll på grundläggande koncept och visste inte ens vad opacitet betydde i tisdagens domstolsförhör i Pennsylvania. Dags att sluta låtsas att han är så himla superkompetent och förträfflig.
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-20 kl. 09:19.
2020-11-20, 09:18
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Georgia är ingen riktig audit eftersom de inte matchar underskrifter. Det som är nyckeln här.
Vad menas med "matcha underskrifter"? Finns det en underskrift på varje valsedel?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in