2020-11-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Alltså ännu värre. Antingen har det möjliggjort fusk för ena parten, eller som du nu antyder; bägge parter.

Anledningen till observatörer är att ingen ska kunna fuska. Det räcker inte med att säga "säkerheten var obefintlig för alla, alltså gick det rätt till."

Jag tror du har grovt missförstått vad syftet med valobservatörer är. Observatörerna får inte se saker som bryter valhemligheten, utan är till för att processtekniskt säkerställa att allt ser att gå rätt till.

Citat:
Ursprungligen postat av https://en.m.wikipedia.org/wiki/Election_monitoring
The monitoring parties aim primarily to assess the conduct of an election process on the basis of national legislation and of international election standards. There are national and international election observers. Monitors do not directly prevent electoral fraud, but rather record and report instances of suspicious practices.

Du är inne på ett oerhört farligt spår när du antar att alla fuskat. Du bidrar till att underminera demokratiska institutioner när du grundlöst påstår saker som grunden till det västerländska samhällsbygget.
2020-11-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så domstolarna har inte slagit fast att man fick fullgod insyn på de anvisade områdena?

Nja det är inte den informationen du ger. Vad du säger är att dom hade anvisade områden att stå på men frågan är om dom kunde kvalitetssäkra rösterna från den platsen?

Det är ingen som påstår, inom domstolsväsendet, att observatörerna inte hade tillräcklig tillgång.

Observatörerna ska inte kvalitetssäkra rösterna. De ska granska processen. Det är en väldigt stor skillnad mellan de två. Observatörerna ska egentligen inte kunna urskilja individuella röster.
2020-11-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är ingen som påstår, inom domstolsväsendet, att observatörerna inte hade tillräcklig tillgång.
Jag påstod inte det heller, jag ställde en fråga. Väldigt konstigt svar på min fråga men jag testar igen:

Vad du säger är att dom hade anvisade områden att stå på men frågan är om dom kunde granska processen från den platsen?
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-11-19 kl. 17:15.
2020-11-19, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Trumpkampanjen har nu lämnat in sin Nevada stämning mer av samma utan bevis. Dommaren kommer kasta it denna också.
Tycker det är kul att vissa väntar som barn före julafton på ett berg av bevis insamlade av Team Trump. Det finns inte och det är tydligare dag efter dag. They are running out of time and the judges patience.

Hur känns det nu när allt börjar falla ihop som ett korthus? När fler och fler börjar inse demokraternas omfattande fusk? När bevisen fortsätter strömma in?

På Bidens sociala medier skryter han nu med att han är ”the projected president”.

Har en demokratisk vän i USA. Till och med han erkände att hela valet verkar vara riggat av demokratiska aktivister.
2020-11-19, 17:20
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Lin Powell säger det bäst "Good versus evil".

Tror man på riktigt att goda slåss mot onda är man sjuk i huvet.
2020-11-19, 17:21
Medlem
Hycklar-Trumpeten påstår att det fuskats som bara den i "många år" i Detroit, men 2016 lät det annorlunda...
https://twitter.com/GlennKesslerWP/status/1329414562681118722
Senast redigerad av wejo 2020-11-19 kl. 17:24.
2020-11-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och där gör du en klassisk tankevurpa. Det är säkert så att 100% av all ”looting” på tv utförs av demokrater. Men det handlar om några tusen pers av 100.000.000. Det är idiotiskt att dra ALLA demokrater över en kam.

Det är som att säga att ALLA republikaner kör pick-up med gunrack.

I princip alla lootings utfördes i demokratiska stater och städer. Jag tar mig friheten och gissar vilka dessa röster på, eller åtminstone inte röstar på. Säkert inte 100% men jäkligt nära.

Jag menar du behöver väll inte en undersökning från Harvard för att se det självklara?
2020-11-19, 17:23
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Är väl Serbernas sätt o ge tillbaka för 1999 Fuck with American elections haha

Det ironiska är att Biden röstade för krig mot Serbien. Trump gjorde det inte.
2020-11-19, 17:27
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Tror man på riktigt att goda slåss mot onda är man sjuk i huvet.

Förlåt. Jag syftade inte på de som slåss på gatorna. Utan korrupta, onda politiker och människor i överlag som gör omoraliska handlingar. Både direkt eller indirekt.
2020-11-19, 17:28
Medlem
Citat:
Och där gör du en klassisk tankevurpa. Det är säkert så att 100% av all ”looting” på tv utförs av demokrater. Men det handlar om några tusen pers av 100.000.000. Det är idiotiskt att dra ALLA demokrater över en kam.

Det är som att säga att ALLA republikaner kör pick-up med gunrack.

Ja, typ alla demokrater har hejat på "demonstrationerna". Typ alla republikaner är helt ok med pickups med gun racks.

Så båda är ju rätt.
2020-11-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Det ironiska är att Biden röstade för krig mot Serbien. Trump gjorde det inte.

Jo ja känner till det. Satt och funderade om detta kring mjukvaran och utvecklarna i Serbien.
Eftersom presidenten i Serbien är en väldigt hal jävel balanserandes mellan Ryssland och EU/USA så hade jag inte förvånat mig om han försökt slicka röv på demokraterna och erbjudit lite gratis röster

Men nu är detta teorier långt ifrån verkligheten
2020-11-19, 17:31
Medlem
Idag fr norsk press. Kan det finnas någon substans i detta?

Citat:
Trump mener brikkene faller på plass:

USAs president Donald Trump varsler at advokater skal legge fram en «veldig klar og levedyktig vei til seier».

Trump tvitrer torsdag at advokatene skal holde en pressekonferanse i Det republikanske partiets kontorer klokka 12, det vil si 18 norsk tid.

- Brikkene er i ferd med å falle veldig pent på plass, mener den avtroppende presidenten.

På samme tidspunkt har valgmyndighetene i delstaten Georgia varslet en rapport fra håndtellingen av over 5 millioner stemmer.

Omtellingen ble satt i gang automatisk i henhold til delstatslovene, og det er ventet at den vil bekrefte Joe Bidens knepne seier i kampen om delstatens 16 valgmenn. Selv uten disse er Biden valgvinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in