2020-11-19, 23:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Har inget emot låsa en tråd.. men göra det i 3h precis efter en av USA:s mest omskakande presskonferens på 10 år.
Kom igen... 🙄
Jag själv missade presskonferensen och hann posta ett inlägg i tråden samma minut som tråden låstes, och när jag nu läser det som skrivits under själva konferensen är det i princip bara ren skit i form av oneliners späckade med ord som "hora".

Blir väl lätt så när folk sitter och kommenterar en större händelse i realtid... Bäst att rensa.
Citera
2020-11-19, 23:16
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Har inget emot låsa en tråd.. men göra det i 3h precis efter en av USA:s mest omskakande presskonferens på 10 år.
Kom igen... 🙄
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Tycker trollen förstör hela tråden, hade jag varit mod hade jag raderat dom direkt.
1 av 15 kommer med någon konstruktiv diskussion, resten lusar bara ner..exakt som vänstermobben fungerar.
Folk kan inte diskutera vuxet. Det kom in 200 RP på en timme, sen stängde vi tråden.

Som spyder123 skriver kommer tråden öppna men först på morgonen i morgon, vi har ingen lust att låta nattskiftet fylla den med några hundra RP till under natten.
Citera
2020-11-19, 23:30
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Folk kan inte diskutera vuxet. Det kom in 200 RP på en timme, sen stängde vi tråden.

Som spyder123 skriver kommer tråden öppna men först på morgonen i morgon, vi har ingen lust att låta nattskiftet fylla den med några hundra RP till under natten.

Känns som något annat är fel om en tråd måste hållas stängd för att man ska slippa få in fler rapporteringar.
Valvakor brukar man ju släppa fritt.. den här gränsar ju mot det under kvällspasset när usa har vaknat och ny info kommer löpande.
Citera
2020-11-19, 23:36
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Känns som något annat är fel om en tråd måste hållas stängd för att man ska slippa få in fler rapporteringar.
Valvakor brukar man ju släppa fritt.. den här gränsar ju mot det under kvällspasset när usa har vaknat och ny info kommer löpande.
Valvakor är för det mesta inte lika infekterade som ämnet för den här tråden. Valvakan för presidentvalet hade dock moderatortäckning hela natten i år. Men till och med moderatorer har liv, vi kan inte göra så hela tiden.
Citera
2020-11-19, 23:59
Medlem
frdks avatar
Citat:
Valvakor är för det mesta inte lika infekterade som ämnet för den här tråden. Valvakan för presidentvalet hade dock moderatortäckning hela natten i år. Men till och med moderatorer har liv, vi kan inte göra så hela tiden.

Jo det kan jag förstå, gigantiskt jobb ni gör, all credit för det. Funderar mest om tiden väger upp resultatet, jag tror många är införstått att det är infekterat, då kanske man leva med lite grus och irritation bara för att kunna läsa vidare hellre än att det stängs ner under när det är som intensivast.

Kanske lite annat ämne, men känns som ni behöver ett snabb-modererings läge, mest för hålla nivån uppe.
för många poster med dålig kvalite och man åker på uppförande timeout.
Citera
2020-11-19, 23:59
Medlem
westrandys avatar
Citat:

låt ordet va fritt då...
Citera
2020-11-20, 01:16
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
låt ordet va fritt då...

Eeeh... Är du go eller? Troll - fattar du ens vad dom kan göra? Tänk om någon skriver något dumt, eller ännu värre, när moderatorerna sover, vad fan gör du då tänkte du?

Låt moderatorerna ha ett liv ffs. Decenniets kanske viktigaste ämne kan gott och väl pausa under tiden. Försök leva dig in i situationen hos alla människor som är tvingade att klicka sig in i den omodererade tråden mot sin vilja. Aftonbladet kanske ligger nere, bigot. Tänkte väl det, inte så kaxig längre.
Citera
2020-11-20, 02:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
låt ordet va fritt då...

Så Flashback skulle då bestå av en enda stor tråd där alla får skriva vad som helst, alltid, när som helst?

Det skulle fungera bra, menar du?
Citera
2020-11-20, 02:02
Medlem
Querners avatar
Tror inte ett skit på 50/50 fördelning i vilka som blir avstängda i tråden.

Flashback borde byta ut moderator för tråden.
Det blir väldigt tydligt när attacker kommer från en svärm av konton som spammar sönder tråden. Att dra slutsatsen att moderator delar politiska åsikter med troll-armen blir uppenbar.

Bättre än så här kan ni.
Citera
2020-11-20, 02:09
Medlem
Querners avatar
Citat:

Om ni inte klarar av moderera tråden kanske ni borde bli entledigad och ersatta av några som gör det bättre.

Som sagt. Viktigaste politiska händelsen i mannaminne och ni låter Flashback haverera.
Citera
2020-11-20, 02:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det skiftar. Ibland är det mer skräpinlägg till höger, och ibland mer till vänster. Mycket lugnare än för några dagar sedan dock, förmodligen beroende på att rekordmånga skribenter har blivit avstängda (samt att modereringen är stenhård - de som har gått lite offtopic i tråden vet sig förmodligen ha fått en varning).

Man kan dock inte stänga av folk för att de är troll, utan skrivs skräpinlägg som är varningsvärda får de en varning, och har man fått tillräckligt med varningar stängs man av. Detta är en process som tar ett tag, beroende på postfrekvensen hos respektive användare.

Det bästa man kan göra mot de som man uppfattar som troll - är att inte svara. Då bidrar man själv till OT och kan själv få en varning. Så - ignorera.
Jo man borde ignorera. Sen hör det ju till saken att det krävs viss erfarenhet för att känna igen ett troll. Och att man inte låter sig dras med.

Varför är ni snälla? Det blir lite saft och bulle över det. Admin pratar om försök att stänga ned forumet. Det sker ju med olika sortsers attacker.
Nog borde det gå att utvidga kvalitet före kvanitet. Mao strängare lagstiftning.
Jag har haft uppfattningen att nu månar om läsvärdet. Eftersom många trådar blir mastodonttrådar så tappar de läsvärde av sin blotta storlek. Nej låt yxan gå så länge den inte baseras på personliga antipatier.

Jag såg idag ett gult popup-inlägg från mod i en tråd när jag tänkte svara.
Bra idé. Jag avhöll mig.

Jag skulle gärna vilja läsa tråden men jag anser det inte vara nån idé att ens försöka. Jag har inte så mycket fritid jag inte vet vad jag ska göra med.
Citera
2020-11-20, 06:35
Medlem
Trollen försöker se till så man inte kan diskutera valfusket i USA eftersom det är full blown damage control som pågår där.man försöker göra allt för att dementera bevis och försöka slå ner folk som säger emot "vad de säger".

Detsamma gör dom på många andra forum och Flashback är inte ensam. Det pågår en påverkans kampanj för att försöka tysta och kalla folk som tror på valfusket för lögnare och "Det finns inga bevis" fast det existerar hur mycket som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in