Citat:
Ursprungligen postat av
spyder123
Det skiftar. Ibland är det mer skräpinlägg till höger, och ibland mer till vänster. Mycket lugnare än för några dagar sedan dock, förmodligen beroende på att rekordmånga skribenter har blivit avstängda (samt att modereringen är stenhård - de som har gått lite offtopic i tråden vet sig förmodligen ha fått en varning).
Man kan dock inte stänga av folk för att de är troll, utan skrivs skräpinlägg som är varningsvärda får de en varning, och har man fått tillräckligt med varningar stängs man av. Detta är en process som tar ett tag, beroende på postfrekvensen hos respektive användare.
Det bästa man kan göra mot de som man uppfattar som troll - är att inte svara. Då bidrar man själv till OT och kan själv få en varning. Så - ignorera.
Jo man borde ignorera. Sen hör det ju till saken att det krävs viss erfarenhet för att känna igen ett troll. Och att man inte låter sig dras med.
Varför är ni snälla? Det blir lite saft och bulle över det. Admin pratar om försök att stänga ned forumet. Det sker ju med olika sortsers attacker.
Nog borde det gå att utvidga kvalitet före kvanitet. Mao strängare lagstiftning.
Jag har haft uppfattningen att nu månar om läsvärdet. Eftersom många trådar blir mastodonttrådar så tappar de läsvärde av sin blotta storlek. Nej låt yxan gå så länge den inte baseras på personliga antipatier.
Jag såg idag ett gult popup-inlägg från mod i en tråd när jag tänkte svara.
Bra idé. Jag avhöll mig.
Jag skulle gärna vilja läsa tråden men jag anser det inte vara nån idé att ens försöka. Jag har inte så mycket fritid jag inte vet vad jag ska göra med.