2020-11-17, 17:57
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ni verkar ha fel om vi ska tro Spyder. Båda sidor missköter sig lika mycket vad gäller varningar och avstängningar.
Vi är lika mycket skit och piss oberoende vår syn på Trump.

Fick för övrigt själv en varning i tråden, från Spyder, den satt exakt där den skulle. Inget att klaga på där.

Mvh,
Biden-lovern

Personligen har jag aldrig stört mig på dig. Det var vissa andra element.
Citera
2020-11-17, 17:58
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag tycker det är talande vilka som klagar i tråden. Jag har blivit kallad för vänsterbliven, TDS och liknande för att jag, helt korrekt, påpekat Trumps små vinstchanser. Det är Flashback och jag har varit med ett tag minst sagt så jag ser det som en komisk grej med de kompletta idioter som representerat Trump i tråden men att sen se folk från den sidan kräva åtgärder mot folk som säger mot dem är för mycket.

Jag ser det som viktigt att bekämpa sektmentalitet vare sig det är trumpfans, snälla killar eller vad fan som helst. Flashback är inte immunt och det är trist att se.

Jag har aldrig sett dig bete dig som jag beskriver. Du tillhör inte dom jag klagade på. Sen vad andra tycker får stå för dom.
Citera
2020-11-18, 07:04
Medlem
Citat:
Ja jävlar i det vilken sörja den tråden är. Skulle vara kul att höra hur många inlägg som raderats och om det är övervägande Trump-hatare eller lovers som blivit avstängda. Har du nån känsla?

Känsla?

Citat:
Ni verkar ha fel om vi ska tro Spyder. Båda sidor missköter sig lika mycket vad gäller varningar och avstängningar.
Vi är lika mycket skit och piss oberoende vår syn på Trump.

Fick för övrigt själv en varning i tråden, från Spyder, den satt exakt där den skulle. Inget att klaga på där.

Mvh,
Biden-lovern

Känsla och "källa" bekräftad, i form av en anonym flashbackare som råkar ha en moderator-titel. Vad betyder den?

Ingenting

Citat:
Tackar!

Visst är oberoende flashback fantastiskt!

Edit,
TS,
Fint av dig att inte spruta ditt ämne mot alla "motståndare". Alla som följt tråden i fråga vet vem de är och inte ingen avstängd, noterar dock 3st pro.

Det är väl OK att kommentera anonyma eventuella modsåtgärder i trådar som dessa?
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-11-18 kl. 07:12.
Citera
2020-11-18, 08:35
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Känsla och "källa" bekräftad, i form av en anonym flashbackare som råkar ha en moderator-titel. Vad betyder den?
Alla avstängningar är publika, så du kan själv starta en undersökning för att se om det jag säger stämmer. Jag har själv inte suttit och räknat på saken, men min helt ärliga känsla är att det är 50/50.

Citat:
Det är väl OK att kommentera anonyma eventuella modsåtgärder i trådar som dessa?
Nej, du följer de regler som står som pinnade i detta forum.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-18 kl. 08:37.
Citera
2020-11-18, 08:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Känsla?

Ingenting

Visst är oberoende flashback fantastiskt!

Edit,
TS,
Fint av dig att inte spruta ditt ämne mot alla "motståndare". Alla som följt tråden i fråga vet vem de är och inte ingen avstängd, noterar dock 3st pro.

Svårt att se vitsen för Spyder med att ljuga om det, andra Mods kan ju lätt rätta honom. Och du kan säkert gå igenom avstängningar om lusten faller på.

Fattar inte din edit? Spruta mitt ämne mot alla motståndare och ingen är avstängd? Helt obegripligt.
Citera
2020-11-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Alla avstängningar är publika, så du kan själv starta en undersökning för att se om det jag säger stämmer. Jag har själv inte suttit och räknat på saken, men min helt ärliga känsla är att det är 50/50.

Nej, du följer de regler som står som pinnade i detta forum.

Nä, alla avstängningar är inte offentliga - kör en 1.07 = poff! Och många troll ryker på den regeln.

Tack, då vet jag. Uppskattas(!).
Citera
2020-11-18, 14:25
Medlem
Citat:
Svårt att se vitsen för Spyder med att ljuga om det, andra Mods kan ju lätt rätta honom. Och du kan säkert gå igenom avstängningar om lusten faller på.

Fattar inte din edit? Spruta mitt ämne mot alla motståndare och ingen är avstängd? Helt obegripligt.

Min edit handlade om inte om dig utan om TS. Tro det eller ej, men jag uppskattar dig som flashbackare även om vi råkar ha helt olika politiska åsikter.
Citera
2020-11-19, 21:06
Medlem
nerdnerds avatar
I såna ämnen blir många lätt lite för engagerade och lättriggade, så att de t ex ramlar in på sidospår.

En bra grej är nog att fråga sig vad man faktiskt tror sig kunna åstadkomma. Den där tråden spelar ju egentligen ingen roll för vad som faktiskt kommer hända med t ex tRumps stämningar. Man kan dyka in där och bara säga sin On Topic-grej, ev även få med sig något man tycker är bra eller klokt från någon annan, och sen bara lyfta.
Citera
2020-11-19, 21:31
Medlem
Om deep state skulle lyckas få Biden till nästa president så räknar jag med att ni stänger de trådarna för att städa. För de kan ju bli stökiga.

Inte olikt hur det idag blev då Trumps advokater presenterade sina bevis. Och man direkt stängde tråden.
Citera
2020-11-19, 22:47
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det skiftar. Ibland är det mer skräpinlägg till höger, och ibland mer till vänster. Mycket lugnare än för några dagar sedan dock, förmodligen beroende på att rekordmånga skribenter har blivit avstängda (samt att modereringen är stenhård - de som har gått lite offtopic i tråden vet sig förmodligen ha fått en varning).

Man kan dock inte stänga av folk för att de är troll, utan skrivs skräpinlägg som är varningsvärda får de en varning, och har man fått tillräckligt med varningar stängs man av. Detta är en process som tar ett tag, beroende på postfrekvensen hos respektive användare.

Det bästa man kan göra mot de som man uppfattar som troll - är att inte svara. Då bidrar man själv till OT och kan själv få en varning. Så - ignorera.

Har inget emot låsa en tråd.. men göra det i 3h precis efter en av USA:s mest omskakande presskonferens på 10 år.
Kom igen... 🙄
Citera
2020-11-19, 22:55
Medlem
GoldFinger100s avatar
Tycker trollen förstör hela tråden, hade jag varit mod hade jag raderat dom direkt.
1 av 15 kommer med någon konstruktiv diskussion, resten lusar bara ner..exakt som vänstermobben fungerar.
Citera
2020-11-19, 23:01
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Har inget emot låsa en tråd.. men göra det i 3h precis efter en av USA:s mest omskakande presskonferens på 10 år.
Kom igen... 🙄
Den här tråden har grova problem med nedlusning, tråden ska såklart öppnas igen men det är möjligt att det blir under morgondagen. Vi har varit lite snälla med att varna den senaste tiden men det verkar som att det kommer börja varnas igen. Tyvärr.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-19 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in