2020-11-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kommer inte riktigt ihåg hur K och HOL fick tillgång till denna lägenhet. Köpte K den av sina föräldrar eller fick hon den. Eller köpte K och HOL den gemensamt från Karins föräldrar? Jag vet att jag har läst det tidigare i tråden men har glömt bort hur det ligger till. Finns det någon här som vet? Det är väl det som är mest avgörande för att kunna bedöma om bodelningen gått rättvist till. Att veta det.

KL har hävdat i bodelningen att de kunde köpa lägenheten tack vare hennes kontakter. Vilket givetvis är bullshit. Det enda föräldrarna kan ha varit inblandade i är hennes finansiering av den.
Sen var det ju viktigt att de bodde runt hörnet.

KL ägde 60 % och HOL 40 %. Det är här många menat att det var orättvist att han fick behålla den.

TVÅNGSBodelningen såg ut så här:

https://cdn-33.forumfiles.com/kcG43551nf/520acd67-1605280377/Bodelning%20Lilja.pdf
Senast redigerad av Avel 2020-11-13 kl. 16:20.
Citera
2020-11-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det är ingen walk in the park här. Försök till mord måste kopplas till Billy och möjligen även vapnet så minsta lilla tvivel så går han fri. Man kan tycka att försöksbrott har punkter som anses vara uppfyllda, men ju högre upp rubriceringen bedöms ju mer krav. Att vara runt i området är alltså inte tillräckligt. Att man pekar ut honom på någon bild är möjligt, men det räcker inte då resten av bilderna är suddiga och inte riktigt klarlagt vem som är i bilen. Det tyngsta i sammanhanget är guldet som spanarna påstår att KL lämnat över i en svart påse. Saken är den att ingen vet vad det är i påsen eftersom det är just en påse som lämnats över.

När det gäller kontakterna med KL så erkänner han detta och berättar om att han drivit in pengar för KL. Och redogör för vad det handlar om. Jag tror att han kan fällas i TR men sen ökar kraven då det hamnar i Svea Hovrätt. Hans advokat är inte heller usel, så säger Advokaten i förhör påstående så är det också vad fhl och deras förundersökningsledare levererat. Vi får se som sagt vad. Men ställt utom rimligt tvivel gäller och jag tycker att åtalet mot MR är det mest svajiga i sammanhanget.

Ja han pratar glatt om naprapaten och lånar förhörsledarens glasögon när han ska kolla underlag vid förhör. Sen blir det tack men nej tack till förhör angående Encron.

Får se vad han svarar om Encron i rätten. Varför inte lika pratglad där som när han berättar om dricka kaffe hos biltrimmaren på Kungsholmen? Är han oskyldig så är det väl bara att snacka på? Lite märkligt med tystnad där tycker kanske rätten?

MR vill ju läsa fupen och göra en Billy - anpassa berättelsen efter vad som framkommit i den. Kriminellas ABC.

I slutändan så räcker det att åklagaren kan visa att han främjat brottet på minsta sätt så åker han på detta.
Citera
2020-11-13, 20:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hon har ju lite problem med ensamheten. Mickie och Dickie var ju inne på det. Lite rörigt här med alla karlar att hålla reda på. Barnen ville ju ha mindre krut på alkoholen och mer på eget boende.
Vi vet vad KL satsade på. Big tajm.

Finns en domare i Canada som mördade frugan. Dömdes men han har i efterhand menat att hon begick självmord. Även här under trådens glans dagar hävdades det att HOL skjutit sig själv eller beställt attentatet på sig själv. Det var tider det.

Ja kanske lite vinstvinning där i början men på senare tid har hennes killaffärer kostat en slant.

På tal om. Synd att spanarna tappade MR en stund mellan Norra Latin och bilen som han sedermera blev stoppad i för genomsök. Guldet försvann i den luckan. Måste känts surt för spanarna som suttit och ruttnat så många timmar under span på MR och KL.
Alphahannen och Dickie menar du.
Som kuriosa är det annars psykopaters benämning på sig själva.
Men det kanske inte MR vet.... Mjaoooeeeller.

Att hon är ensam är ju inte minsta märkligt, hon är ju som en eldsprutande drake på fyllan ihop med att kväva folk med monologer med några tema.
HOL är hemsk, jag är domare och superintelligent, min buk är sjuk.
Kan vid behov och dagsform kompletteras med jag-har-stroke-pga-HOL samt jag-har-ramlat-i-en-grop och har 15 frakturer, 30 titanskruvar och 462 ärr.
Om ingen förstår hennes Via Dolorosa kan det förstärkas med super, dunder och jätte.
Hennes sista förhör hon begärt själv är nåt i särklass.
Citera
2020-11-14, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Att hon är ensam är ju inte minsta märkligt, hon är ju som en eldsprutande drake på fyllan ihop med att kväva folk med monologer med några tema.
Kan vid behov och dagsform kompletteras med jag-har-stroke-pga-HOL samt jag-har-ramlat-i-en-grop och har 15 frakturer, 30 titanskruvar och 462 ärr.
Om ingen förstår hennes Via Dolorosa kan det förstärkas med super, dunder och jätte.

KL sista förhör , finns det möjligen som egen länk... vill så gärna läsa just det, men Fup är tusentals sidor
Citera
2020-11-14, 14:49
Medlem
develis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
KL sista förhör , finns det möjligen som egen länk... vill så gärna läsa just det, men Fup är tusentals sidor
Tyvärr inte, men det är på slutet i den största delen som Picasso laddat upp.
Det är iofs missvisande att kalla det förhör. Det är enbart hon som pratar i drygt 1.5 timme.
Rent imponerande.
Citera
2020-11-14, 22:12
Medlem
Citat:
Tyvärr inte, men det är på slutet i den största delen som Picasso laddat upp.
Det är iofs missvisande att kalla det förhör. Det är enbart hon som pratar i drygt 1.5 timme.
Rent imponerande.

Ok, tack. Kollar senare, fb är så segt o trögt sista dygnet.
Men , lite OT . På Norr Mälarstrand 16 finns det en 5,5 R o K till salu för ca 22 M sek. Tror att den ger en hyfsad bild av den som HOL sålde i somras... läge o utsikt woow👌
Citera
2020-11-16, 16:29
Medlem
Jofs avatar
Men ok då. Karins psyke. Ni som har läst hela fuppen. Vem är hon.
Känner att jag avfärdat henne med GW:s omdöme: Skogstokig. Men han är inte psykolog. Har inga ambitioner åt det håller heller.
Men vem är hon. Vad är era intryck? Från fuppen, inte minst.
Har hon fungerat bättre förr. (Det får man hoppas).
Verkar hon vara en såsig fyllis? Eller bara allmänt neurotisk?
Skogstokig kan hon väl inte vara?

(Jag har inte velat ta i fuppen själv. Vill inte läsa. Efter det jag hört brottstycken av.)
Senast redigerad av Jof 2020-11-16 kl. 16:49.
Citera
2020-11-16, 19:32
Medlem
Hunnerkungens avatar
Mån-tors är det som gäller i Stockholms Tingsrätt denna vecka.
Citera
2020-11-16, 20:38
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Kommer inte riktigt ihåg hur K och HOL fick tillgång till denna lägenhet. Köpte K den av sina föräldrar eller fick hon den. Eller köpte K och HOL den gemensamt från Karins föräldrar? Jag vet att jag har läst det tidigare i tråden men har glömt bort hur det ligger till. Finns det någon här som vet? Det är väl det som är mest avgörande för att kunna bedöma om bodelningen gått rättvist till. Att veta det.
Det är nog ingen här som vet hur köpet av lägenheten gick till. Betalades den kontant eller äger banken lägenheten tills lånen är betalda?

Det här vet vi: ”Båda parter har yrkat att tilldelas den gemensamma bostaden på sin lott i bodelningen.
HOL harar i huvudsak. anfört:
Han har Störst behov av bostaden. Han har ingivit och åberopat Stockholms tingsrätt dom 2015-12-07 (mål nr T 15411-13), där han dels erhåller ensam vårdnad om parternas gemensamma :barn, X och X dels tillerkänns kvarsittanderätten till den gemensamma bostaden.

KL har i huvudsak anfört:
Hon har störst behov av bostaden och bon nar ekonomiska möjligheter att överta klina: Hon har bott i lägenheten med barnen i sju år. Köpet av' bostadsrätten möjliggjordes genom hennes kontakter. Hon räknar med en ändring av vårdnadsbeslutet vid kommande nya prövningar av tvisten”

Vi vet också att oavsett vem de köpte bostaden av och hur de finansierades så ÄR bostaden deras gemensamma i och med att de var gifta. HOL har köpt ut Karin. Hon fick exakt halva värdet av lägenheten, 9-10 miljoner. De pengarna tog hon tacksamt emot. Han har inte lurat Karin.
Citera
2020-11-17, 19:15
Medlem
miihs avatar
Bara jag som inte längre kan läsa fup? Står att Safari inte kan hitta sidan typ. Måttligt frustrerande när man kommit till sista delen och när man ska fortsätta går de inte komma åt.
Citera
2020-11-17, 19:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Bara jag som inte längre kan läsa fup? Står att Safari inte kan hitta sidan typ. Måttligt frustrerande när man kommit till sista delen och när man ska fortsätta går de inte komma åt.
Forumfiles ligger nere, vilken aktbilaga är du på jakt efter?
Citera
2020-11-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Forumfiles ligger nere, vilken aktbilaga är du på jakt efter?

Länge sen vi fick en rapport från rättegången, Bengt Birger, planer på att återvända eller ngn annan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in