2020-11-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Många mordförsök och mord sker väl där gärningsmannen är hemmastadd?

Så i hans fall så ligger det honom till last främst vad gäller tidpunkterna ihop med Billy när de rekar och att han var lite tidig där på morgonen då. Lite märkligt att han är där samtidigt som Billy OCH är bekant med KL tillika har diverse ekonomiska mellanhavanden med henne.
Som minsta insats har han främjat brottet genom att reka med Billy.

Vad tycker du förresten om MR, Gropen och Max som blåst KL på pengar? Lika illa som HOL?

Jag fetar ordet blåst!

Nu tar du upp en viktig sak. Karin blir blåst på pengar. Inget konstigt alls, i tider där alla blåser alla, men med lite olika modus operandi, och med olika skydd från samhällets rättsapparat.

När människor är i underläge eller utsatta i övrigt, ökar risken för att bli blåst. Det ger omgivning en signal om att här finns det en ekonomisk vinning att göra. Nu befinner sig Karin i sällskap med samhällets olycksbarn, nya bekantskaper och hon är utan ett socialt skyddsnät, så varför skulle inte de passa på?

Risken att bli blåst ökar, särskilt i den utsatta situation Karin har befunnit sig i. Hon är tokig, alkoholiserad, hemlös och hon är ett perfekt offer att blåsa på pengar. Inget underligt alls, och det visste HOL om när han kreativt fixade till bodelningen. En gärning som blir "god", trots att det finns inget lagstöd för den slags fördelning när man fördelar egendom i bodelning. Att HOL får igenom bodelningen i domstol ser jag som en förmån som följer med yrket och den krets som tar hand om sina likasinnade.

HOLs motiv till att ta så mycket som möjligt av den egendom som tillhör Karin, är att hon ändå kommer slarva bort sina pengar och därför gör han barnen och sig själv, en tjänst när boet fördelas. En bevekelsegrund som låter bra och imponerar på omgivningen.

Rättegången är en epilog som visar att man ska vara försiktig med det man önskar och ber om, när man planerar att framstå som ett offer. Karin verkar vara mer oförutsägbar än enligt planen, och nu blir hela familjen utskämd. Vi som följer detta spektakel, tackar för underhållningen.

Altså i detta om hur pengarna rinner iväg,hade HOL rätt. Omgivningen fortsätter plocka av Karin egendom. Karin, det perfekta bytet sitter nu åtalad, och överraskar med att ge HOL och åklagaren en riktig match i domstol, där indiciekedjor och andra bevis styrker hur utsatt Karin är, efter att ha blivit av avhänd sitt hem.
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-13 kl. 07:26.
Citera
2020-11-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag fetar ordet blåst!

Nu tar du upp en viktig sak. Karin blir blåst på pengar. Inget konstigt alls, i tider där alla blåser alla, men med lite olika modus operandi, och med olika skydd från samhällets rättsapparat.

När människor är i underläge eller utsatta i övrigt, ökar risken för att bli blåst. Det ger omgivning en signal om att här finns det en ekonomisk vinning att göra. Nu befinner sig Karin i sällskap med samhällets olycksbarn, nya bekantskaper och hon är utan ett socialt skyddsnät, så varför skulle inte de passa på?

Risken att bli blåst ökar, särskilt i den utsatta situation Karin har befunnit sig i. Hon är tokig, alkoholiserad, hemlös och hon är ett perfekt offer att blåsa på pengar. Inget underligt alls, och det visste HOL om när han kreativt fixade till bodelningen. En gärning som blir "god", trots att det finns inget lagstöd för den slags fördelning när man fördelar egendom i bodelning. Att HOL får igenom bodelningen i domstol ser jag som en förmån som följer med yrket och den krets som tar hand om sina likasinnade.

HOLs motiv till att ta så mycket som möjligt av den egendom som tillhör Karin, är att hon ändå kommer slarva bort sina pengar och därför gör han barnen och sig själv, en tjänst när boet fördelas. En bevekelsegrund som låter bra och imponerar på omgivningen.

Rättegången är en epilog som visar att man ska vara försiktig med det man önskar och ber om, när man planerar att framstå som ett offer. Karin verkar vara mer oförutsägbar än enligt planen, och nu blir hela familjen utskämd. Vi som följer detta spektakel, tackar för underhållningen.

Altså i detta om hur pengarna rinner iväg,hade HOL rätt. Omgivningen fortsätter plocka av Karin egendom. Karin, det perfekta bytet sitter nu åtalad, och överraskar med att ge HOL och åklagaren en riktig match i domstol, där indiciekedjor och andra bevis styrker hur utsatt Karin är, efter att ha blivit av avhänd sitt hem.

Det luktar ju lite skunk om överföringen till Raiffeisen Bank va?
1,3 miljoner skulle enligt KL gå till nåt trivsamt boende utomlands på Balkan?
Jag tänker att det snarare skulle gå till ett mordförsök. Hon blev blåst då antagligen. Storyn där att de lyckades få ut hennes pengar från bankkontot finns det ju en del frågetecken kring. Förklaringen om hon blev anhållen efter det mordförsöket skulle vara då att det bara rörde sig om en utlandsaffär.

Sen kliver MR in i bilden. Javisst han ska fixa ett mord. Inga problem! De kan ju börja med att få tillbaka de 1,3 miljonerna från Max och pengarna från Gropen så får det beloppet eller delar av de sponsra allt kring mordet.

MR kan då, precis som nu, hävda att han bara hjälpt KL med lite indrivning i all enkelhet.

Det som istället händer är att hon inte får tillbaka mer än kanske hälften av pengarna från Gropen. Resten behåller MR. Som en del i en redan påbörjad mordplan eller ej är svårt att sia om.

HOL, Gropen, Max, MR, Billy (misslyckades ju) och de två ynglingarna har ju då blåst KL på ett eller annat sätt.

Samtidigt har vi KL som inte betalar hyra, inte betalar tillbaka till advokat ME, låter CF ta lån osv.

Lite blåser hon också folk va? Hon har väl bott en hel del gratis här och var och HOL fick lägga ut kostnaderna för bodelning och bl.a elen i stugan osv i all evighet.

Känner du som ömmar för henne så hårt att det kanske finns en liten del i henne som sätter sig i en situation som kanske inte är bäst alla gånger?

Umgås alla med hjärnblödning och tarmvred med såna som MR, Gropen, Max, Dickie osv?

Och de som gör det har de sådana här ekonomiska mellanhavanden med dem?

Nog att hon själv är rätt blåst men det här med att bralla iväg 1,3 miljoner till utlandet utan att ha koll på läget är enligt mig inte troligt. Det är inte superlätt att öppna ett konto som svensk i en bank i Sarajevo. Var det Max konto så ljuger hon ju i förhör och som jag skrev ovan så finns det en väldigt god anledning till det.

Så finansieringen av mordplan har alltså varit olika. Raiffesien. Driva in Raiffeisen. Tavex. Låta CF ta lån.

Vem är den bedrägliga i allt ovan kan man tycka? KL skulle t.ex köpa svartkontrakt. Och du menar att det är HOL som inte har rent mjöl i påsen? Vad hade KL i påsen på Norra Latin då?

Edit: Redan en dryg vecka efter mordförsöket nämner någon i tråden Max. Fick ingen respons alls.
Senast redigerad av Avel 2020-11-13 kl. 10:11.
Citera
2020-11-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag fetar ordet blåst!

Vad tänker du om att Karin utnyttjar andra ekonomiskt och flyttar runt på olika soffor trots att hon är god för miljoner?

Nu försöker jag för femte eller sjätte gången med er Karinvurmare: Kan du, steg för steg, beskriva hur bodelningen borde gått till? Alltså hur du ser det framför dig i din lilla, dumma dumma, hjärna?
Citera
2020-11-13, 10:09
Medlem
Citat:
Det luktar ju lite skunk om överföringen till Raiffeisen Bank va?
1,3 miljoner skulle enligt KL gå till nåt trivsamt boende utomlands på Balkan?
Jag tänker att det snarare skulle gå till ett mordförsök. Hon blev blåst då antagligen. Storyn där att de lyckades få ut hennes pengar från bankkontot finns det ju en del frågetecken kring. Förklaringen om hon blev anhållen efter det mordförsöket skulle vara då att det bara rörde sig om en utlandsaffär.

Sen kliver MR in i bilden. Javisst han ska fixa ett mord. Inga problem! De kan ju börja med att få tillbaka de 1,3 miljonerna från Max och pengarna från Gropen så får det beloppet eller delar av de sponsra allt kring mordet.

MR kan då, precis som nu, hävda att han bara hjälpt KL med lite indrivning i all enkelhet.

Det som istället händer är att hon inte får tillbaka mer än kanske hälften av pengarna från Gropen. Resten behåller MR. Som en del i en redan påbörjad mordplan eller ej är svårt att sia om.

HOL, Gropen, Max, MR, Billy (misslyckades ju) och de två ynglingarna har ju då blåst KL på ett eller annat sätt.

Samtidigt har vi KL som inte betalar hyra, inte betalar tillbaka till advokat ME, låter CF ta lån osv.

Lite blåser hon också folk va? Hon har väl bott en hel del gratis här och var och HOL fick lägga ut kostnaderna för bodelning och bl.a elen i stugan osv i all evighet.

Känner du som ömmar för henne så hårt att det kanske finns en liten del i henne som sätter sig i en situation som kanske inte är bäst alla gånger?

Umgås alla med hjärnblödning och tarmvred med såna som MR, Gropen, Max, Dickie osv?

Och de som gör det har de sådana här ekonomiska mellanhavanden med dem?

Nog att hon själv är rätt blåst men det här med att bralla iväg 1,3 miljoner till utlandet utan att ha koll på läget är enligt mig inte troligt. Det är inte superlätt att öppna ett konto som svensk i en bank i Sarajevo. Var det Max konto så ljuger hon ju i förhör och som jag skrev ovan så finns det en väldigt god anledning till det.

Så finansieringen av mordplan har alltså varit olika. Raiffesien. Driva in Raiffeisen. Tavex. Låta CF ta lån.

Vem är den bedrägliga i allt ovan kan man tycka? KL skulle t.ex köpa svartkontrakt. Och du menar att det är HOL som inte har rent mjöl i påsen? Vad hade KL i påsen på Norra Latin då?

Edit: Redan en dryg vecka efter mordförsöket nämner en skribent Max i tråden förresten. Fick ingen respons alls.

Lyckades väl trycka två jävla gånger här på knapparna så editen blev fel men då blev det ännu tydligare kring Max då...
Senast redigerad av Avel 2020-11-13 kl. 10:19.
Citera
2020-11-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Vad tänker du om att Karin utnyttjar andra ekonomiskt och flyttar runt på olika soffor trots att hon är god för miljoner?

Nu försöker jag för femte eller sjätte gången med er Karinvurmare: Kan du, steg för steg, beskriva hur bodelningen borde gått till? Alltså hur du ser det framför dig i din lilla, dumma dumma, hjärna?

Hon hade ju lånat pengar också av advokat ME? Rätta mig om jag har fel. Utöver felöverföringen. Hennes livsstil är inte i linje med en tjänstledig adjungerad ledamot i hovrätten.

Vresrosen kommer stampa på om att det är KL som utnyttjas gång på gång. Hon mår ju så dåligt. Samhället svek henne. Hon fick ingen hjälp. Där kommer inget ändras.
Citera
2020-11-13, 12:57
Medlem
Vill bara flika in lite här till angående KL:s tio år äldre fd pojkvän som hon tyckte det var en bra idé att luta sig mot när det gällde att föra ut pengar, alltså 1,3 miljoner, ur landet till en bank i Sarajevo. Han är från Bosnien och medborgare där. Han har minst tre olika Instagramkonton varav ett han använder för att följa snygga brallisar.

Max förekommer under nästan 20 punkter i belastningsregistret sedan 2004. Det är mestadels trafikbrott. Precis som MR (olovlig körning här senast) och Billy så går det lite vilt till i trafiken ibland.
Men på senare tid olaga hot, våldsamt motstånd, våld mot tjänsteman och stölder i butik.

Han har under de senaste fem åren haft minst fem olika bostadsadresser. Ofta c/o.

Precis som en av T-killarna i ärendet så har han nämligen en förkärlek för att sno jackor och parfym i butiker. Han har varit lite berusad då vilket tyder på ett alkoholproblem.

Även Taxi-Micke är dömd för misshandel, motstånd och nu senast olovlig körning.

Igen, är det ”hjärnblödningen och tarmvredet” som får KL att dras till de här killarna?
Citera
2020-11-13, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Vill bara flika in lite här till angående KL:s tio år äldre fd pojkvän som hon tyckte det var en bra idé att luta sig mot när det gällde att föra ut pengar, alltså 1,3 miljoner, ur landet till en bank i Sarajevo. Han är från Bosnien och medborgare där. Han har minst tre olika Instagramkonton varav ett han använder för att följa snygga brallisar.

Max förekommer under nästan 20 punkter i belastningsregistret sedan 2004. Det är mestadels trafikbrott. Precis som MR (olovlig körning här senast) och Billy så går det lite vilt till i trafiken ibland.
Men på senare tid olaga hot, våldsamt motstånd, våld mot tjänsteman och stölder i butik.

Han har under de senaste fem åren haft minst fem olika bostadsadresser. Ofta c/o.

Precis som en av T-killarna i ärendet så har han nämligen en förkärlek för att sno jackor och parfym i butiker. Han har varit lite berusad då vilket tyder på ett alkoholproblem.

Även Taxi-Micke är dömd för misshandel, motstånd och nu senast olovlig körning.

Igen, är det ”hjärnblödningen och tarmvredet” som får KL att dras till de här killarna?
Har inte kollat än. vad är norsken för typ?
Hon bor med honom på Gärdet då parasiterande mångmiljomären Karin attackerar och slår sina barn så de får fly därifrån.
Citera
2020-11-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har inte kollat än. vad är norsken för typ?
Hon bor med honom på Gärdet då parasiterande mångmiljomären Karin attackerar och slår sina barn så de får fly därifrån.

Han verkade rätt stabil. Det var ju runt 2014 och till slut fick han meddela tingsrätten att KL inte bodde där längre osv. Han verkar inblandad i ett tech-företag som anställer snygga tjejer, har Kickoff på Malta och satsar på att vinna SM i corporate bullshit varje år.
Senast redigerad av Avel 2020-11-13 kl. 14:41.
Citera
2020-11-13, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Han verkade rätt stabil. Det var ju runt 2014 och till slut fick han meddela tingsrätten att KL inte bodde där längre osv.
Synd det inte är mer detaljer kring händelsen för det lär väl inte ha varit stabilt boende så sett om hon är alika hon slår sina barn?
Hon har väl haft kontakt tills hon greps.

Edit. Det är journalister hit och dit. Ena stunden är hon förbannad på nån i förhör (SVT?) i andra uppgifter har hon relation.
Hon verkar bygga nätverk där det finns vinstvinning.

Asså... sprang på Revenge Mother i USA. Fast där är det Annie get your gun.
I otålig väntan på uppdatering av rättegången kan man förkovra sig i rättsfall och läsa böcker.

A female lawyer. A divorce. Lost custody. New partner, his first serious relationship.
Pang. Död.
Senast redigerad av develi 2020-11-13 kl. 15:03.
Citera
2020-11-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det stämmer att MR inte gör som BR, utan babblar på, det är det han brukar göra.
jag har läst hela FUP, även BRs Fup, så vi har det sagt.

Jag har inte sagt att det är en självklar seger för åklagarsidan i detta. Däremot är det så att utgången på inget sätt är självklar i andra riktningen heller. Att rätten kommer att känna igen MR på filmen precis innan mordförsöket är jag övertygad om. Det stämmer att han har förklaringar till saker men jag menar på att jag inte tror att det är något som rätten kommer att ta för troligt utan jag menar på att jag tror att de kommer att fälla honom. Vi får helt enkelt se hur det går.

Nej, det är ingen walk in the park här. Försök till mord måste kopplas till Billy och möjligen även vapnet så minsta lilla tvivel så går han fri. Man kan tycka att försöksbrott har punkter som anses vara uppfyllda, men ju högre upp rubriceringen bedöms ju mer krav. Att vara runt i området är alltså inte tillräckligt. Att man pekar ut honom på någon bild är möjligt, men det räcker inte då resten av bilderna är suddiga och inte riktigt klarlagt vem som är i bilen. Det tyngsta i sammanhanget är guldet som spanarna påstår att KL lämnat över i en svart påse. Saken är den att ingen vet vad det är i påsen eftersom det är just en påse som lämnats över.

När det gäller kontakterna med KL så erkänner han detta och berättar om att han drivit in pengar för KL. Och redogör för vad det handlar om. Jag tror att han kan fällas i TR men sen ökar kraven då det hamnar i Svea Hovrätt. Hans advokat är inte heller usel, så säger Advokaten i förhör påstående så är det också vad fhl och deras förundersökningsledare levererat. Vi får se som sagt vad. Men ställt utom rimligt tvivel gäller och jag tycker att åtalet mot MR är det mest svajiga i sammanhanget.
Citera
2020-11-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger

Kommer inte riktigt ihåg hur K och HOL fick tillgång till denna lägenhet. Köpte K den av sina föräldrar eller fick hon den. Eller köpte K och HOL den gemensamt från Karins föräldrar? Jag vet att jag har läst det tidigare i tråden men har glömt bort hur det ligger till. Finns det någon här som vet? Det är väl det som är mest avgörande för att kunna bedöma om bodelningen gått rättvist till. Att veta det.
Citera
2020-11-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Synd det inte är mer detaljer kring händelsen för det lär väl inte ha varit stabilt boende så sett om hon är alika hon slår sina barn?
Hon har väl haft kontakt tills hon greps.

Edit. Det är journalister hit och dit. Ena stunden är hon förbannad på nån i förhör (SVT?) i andra uppgifter har hon relation.
Hon verkar bygga nätverk där det finns vinstvinning.

Asså... sprang på Revenge Mother i USA. Fast där är det Annie get your gun.
I otålig väntan på uppdatering av rättegången kan man förkovra sig i rättsfall och läsa böcker.

A female lawyer. A divorce. Lost custody. New partner, his first serious relationship.
Pang. Död.

Hon har ju lite problem med ensamheten. Mickie och Dickie var ju inne på det. Lite rörigt här med alla karlar att hålla reda på. Barnen ville ju ha mindre krut på alkoholen och mer på eget boende.
Vi vet vad KL satsade på. Big tajm.

Finns en domare i Canada som mördade frugan. Dömdes men han har i efterhand menat att hon begick självmord. Även här under trådens glans dagar hävdades det att HOL skjutit sig själv eller beställt attentatet på sig själv. Det var tider det.

Ja kanske lite vinstvinning där i början men på senare tid har hennes killaffärer kostat en slant.

På tal om. Synd att spanarna tappade MR en stund mellan Norra Latin och bilen som han sedermera blev stoppad i för genomsök. Guldet försvann i den luckan. Måste känts surt för spanarna som suttit och ruttnat så många timmar under span på MR och KL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in