2020-11-19, 20:41
Medlem
Jag hade gjort slut om killen inte ville ha sex. Vad ska jag då ha honom till?
Citera
2020-11-19, 20:56
Bannlyst
Sex är mycket viktigt i en relation. Kom ihåg att Therese Lindgren är vegan. På grund av dom rubbningar som sker i kroppen tack vare all näring man missar så kan sexlusten mycket väl ta stryk. Stackars Anders...
Citera
2020-11-19, 21:01
Medlem
Viktigt , i alla fall en gång i månaden kan man ha 😜
Citera
2020-11-19, 21:01
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Vad är poängen med en partner som man inte har sex med?

Bögiga grejer som närhet, sällskap och stöd antar jag. Man tycker mycket om varandra känslomässigt helt enkelt, men vad vet jag.
Citera
2020-11-19, 21:06
Medlem
Livet går upp o ner, ibland har man. Mer och ibland mindre eller ingen lust. Bara att acceptera och försöka hitta tillbaka liksom. De flesta om inte alla som varit i längre relationer har ju sannolikt upplevt både kortare och längre svackor liksom.
Citera
2020-11-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Ja det är viktigt. Det är en fundamentalt behov folk har. Om man är i hennes ålder och saknar en sexuell drift, då är det något fel och hon behöver antagligen hjälp för det. Vilken toffel till kille hon har, men han kanske hittar sex på annat håll då eller delar samma problematik.

Hon är en bloggerska? Jag då är detta mycket möjligt bara ett plojj där hon ska testa vara speciell ett litet tag så att hon kan starta en konversation och få fler läsare.

Varför tycker du att hennes partner är en toffel? Vad bör han göra?
Citera
2020-11-19, 21:12
Medlem
Etta.Places avatar
Lär ju vara individuellt. Men för mig är det viktigt, jag skulle inte kunna tänka mig att långsiktigt ha en relation utan sex. Sen om det har hänt en stabil partner man älskar något, sjukdom, traumatisk upplevelse eller något så skulle jag såklart kunna vänta ut det om de inte hade lust en period. Men om det inte fanns en konkret orsak skulle jag nog åtminstone vilja se att personen själv hade ett starkt driv att gå till botten med saken och lösa det. (Vilket inte betyder att den ska "ställa upp ändå" enligt mig, utan att den ska se hur den kan få tillbaka lusten).

För egen del har jag tappat lusten de gånger relationen sugit och jag tappat attraktionen och känslorna för partnern. Jag är inte så smart på det sättet, inte så bra på att läsa av mina känslor, så kroppen har helt enkelt reagerat innan huvudet hängt med. Först har jag tappat lusten, senare har jag förstått att det beror på att jag var så pass missnöjd i relationen att jag inte ville ligga med personen mer.

Jag hade tolkat en partners förlorade lust i det ljuset. Dvs, om det inte fanns någon uppenbar förklaring och personen inte själv var bestört och genast ville åtgärda saken, så hade jag utgått att det var för att han inte gillade mig längre. Det hade såklart inte blivit långvarigt då...
Citera
2020-11-19, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hon har inte någon sexlust. Det där snacket går att köpa en kortare tid men kvinnan har ju en partner så då är det väl bara att sära upp och i alla fall låta mannen köra av sig.

Vad menar du med det där snacket? tror du att det kan vara så att hon inte har mindre sexlust och i så fall varför tror du hon påstår det?

Jag funderar på om man som partner verkligen vill ha sex med ens partner som inte vill? vilket det blir om man ska "låta mannen köra av sig"
Citera
2020-11-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Vad är poängen med en partner som man inte har sex med?

Förstår jag dig rätt att du anser att poängen med en romantisk relation är att ha sex? eller finns det andra viktiga delar men sex är viktigast?

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Precis så tänker jag också. Varför binda upp sig liksom?

Tänker du likadant?
Citera
2020-11-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jag hade gjort slut om killen inte ville ha sex. Vad ska jag då ha honom till?

Du anser inte att det finns något annat utbyte i en relation?
Citera
2020-11-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Lär ju vara individuellt. Men för mig är det viktigt, jag skulle inte kunna tänka mig att långsiktigt ha en relation utan sex. Sen om det har hänt en stabil partner man älskar något, sjukdom, traumatisk upplevelse eller något så skulle jag såklart kunna vänta ut det om de inte hade lust en period. Men om det inte fanns en konkret orsak skulle jag nog åtminstone vilja se att personen själv hade ett starkt driv att gå till botten med saken och lösa det. (Vilket inte betyder att den ska "ställa upp ändå" enligt mig, utan att den ska se hur den kan få tillbaka lusten).

För egen del har jag tappat lusten de gånger relationen sugit och jag tappat attraktionen och känslorna för partnern. Jag är inte så smart på det sättet, inte så bra på att läsa av mina känslor, så kroppen har helt enkelt reagerat innan huvudet hängt med. Först har jag tappat lusten, senare har jag förstått att det beror på att jag var så pass missnöjd i relationen att jag inte ville ligga med personen mer.

Jag hade tolkat en partners förlorade lust i det ljuset. Dvs, om det inte fanns någon uppenbar förklaring och personen inte själv var bestört och genast ville åtgärda saken, så hade jag utgått att det var för att han inte gillade mig längre. Det hade såklart inte blivit långvarigt då...
Håller med här. Sexlivet är litet en barometer på hur det står till med närheten i förhållandet. Och utan närhet.... visst, kanske bekvämt, men inte ett äktenskap.
Citera
2020-11-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amom
Vad menar du med det där snacket? tror du att det kan vara så att hon inte har mindre sexlust och i så fall varför tror du hon påstår det?

Jag funderar på om man som partner verkligen vill ha sex med ens partner som inte vill? vilket det blir om man ska "låta mannen köra av sig"
Det måste vara väldigt osexigt. Då kunde han skaffa en docka istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in