2020-03-15, 21:52
Medlem
Jag mår riktigt gott av att komma 1 gång per dag så om jag hade haft partner så mår jag som bäst när vi också har sex 1 gång om dagen. Sen kanske man inte pallar varje dag om det är mycket med jobb eller så men i vanliga tider så är det inte all för ansträngande.

Sen är det väldigt intimt och stärkande att ha sex ofta tycker ja. Allvarligt, nu kanske jag funderar för mycket men jag brukar alltid tänka att just nu är jag i henne när man har sex och det är triggande och intimt.
Citera
2020-11-19, 19:44
Medlem
hur viktigt är sex i en relation?

Jag såg på Therese Lindgrens Instagram att hon var förvånad över de kommentarer hon fått på hennes senaste Youtube video, i vilken hon hade sagt att hon inte haft någon sexlust alls det senaste och hon och hennes partner har därför inte sex. Hon tycket detta var en självklarhet och inget konstigt.

I kommentarerna på videon så skrevs det bland annat från killar att de hade gjort slut med sin partner om den inte ville ha sex. Flera tjejer hade även kommenterat och frågat om hur hennes partner tycker om att de inte har sex och antytt att det är synd om honom.

Hur tänker ni?
Hur viktigt är det med sex i romantisk relation?
Är det en deal breaker om den ena inte vill ha sex alls eller om den har en period där sexlusten är mindre?
Citera
2020-11-19, 19:48
Medlem
Unisertits avatar
Ja det är viktigt. Det är en fundamentalt behov folk har. Om man är i hennes ålder och saknar en sexuell drift, då är det något fel och hon behöver antagligen hjälp för det. Vilken toffel till kille hon har, men han kanske hittar sex på annat håll då eller delar samma problematik.

Hon är en bloggerska? Jag då är detta mycket möjligt bara ett plojj där hon ska testa vara speciell ett litet tag så att hon kan starta en konversation och få fler läsare.
Citera
2020-11-19, 20:02
Bannlyst
Det är nog viktigt men det ska inte vara så att en relation är baserad på sex.
Att det kommer stunder då sexlusten försvinner tillfälligt får man väl räkna med kan hända och stå ut med, men om den försvinner totalt kan jag förstå att man gör slut .
Citera
2020-11-19, 20:08
Medlem
halaltarzans avatar
Hon har inte någon sexlust. Det där snacket går att köpa en kortare tid men kvinnan har ju en partner så då är det väl bara att sära upp och i alla fall låta mannen köra av sig.
Senast redigerad av halaltarzan 2020-11-19 kl. 21:05.
Citera
2020-11-19, 20:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Klart det är viktigt. Väldigt viktigt för en del. För några inte.
Sedan kommer det och går beroende på flera saker. T.ex. barn, ork, psyken, etc.
Citera
2020-11-19, 20:12
Medlem
Knucklehugss avatar
Skulle säga 1/3 av en relation innehåller sex. Normalt har alltid det funkat men inte de andra 2/3 delarna av förhållandet, så ganska komiskt att man lever utan sex men att dom andra delarna gör så att förhållandet fungerar ändå.... Det fungerar men visst är det inte optimalt när en vill mer än den andra.
Citera
2020-11-19, 20:16
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amom
Jag såg på Therese Lindgrens Instagram att hon var förvånad över de kommentarer hon fått på hennes senaste Youtube video, i vilken hon hade sagt att hon inte haft någon sexlust alls det senaste och hon och hennes partner har därför inte sex. Hon tycket detta var en självklarhet och inget konstigt.

I kommentarerna på videon så skrevs det bland annat från killar att de hade gjort slut med sin partner om den inte ville ha sex. Flera tjejer hade även kommenterat och frågat om hur hennes partner tycker om att de inte har sex och antytt att det är synd om honom.

Hur tänker ni?
Är det en deal breaker om den ena inte vill ha sex alls eller om den har en period där sexlusten är mindre?

Vad är poängen med en partner som man inte har sex med?
Citera
2020-11-19, 20:24
Medlem
Det är förstås olika för olika människor men en relation där det finns stora skillnader i behovet tror jag får svårt att hålla såvida inte det görs andra "överenskommelser". För mig är sex viktigt och jag skulle få svårt att leva i ett förhållande där skillnaden mellan mig och min partner är stor.
Citera
2020-11-19, 20:25
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Precis så tänker jag också. Varför binda upp sig liksom?
Citera
2020-11-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon

Det kan finnas flera. Ekonomiskt är en. Bekvämlighet är en annan. Slippa obekväma frågor från släkt o vänner är en tredje.
Citera
2020-11-19, 20:32
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amom

I början av relationen, och när man är yngre är sex oftast en viktig del. Men med tiden (och åldern) har man ”gjort allt” och då finns det förhoppningsvis annat värdeskapande i relationen än rutinsex - som t.ex. närhet och gemensamma drömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in