2020-11-19, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Du är helt klart rätt ute.

När set börjar handla om mer än vilket kön man tänder på så spårar det alltid.

Tänk såhär istället, vilken jävla tur att du tänket vettigt och inte utnyttjat din maktposition i samhället.

Var en bög på min utbildning som hatade, mobbade, förstörde. Med skydd och välsignelse av skolan såklart.

Innan honom var jag ganska öppen inför homos... men efter att han tog det så långt och alla skyddade/hjälpte honom har jag förstått att han måste ha mått väldigt dåligt.

Så nu för tiden tycker jag synd om homos. Dom har uppenbarligen väldigt svårt att skilja på deras sexualitet och att vara elak mot andra.

För normala människor är det inge konstigt att olika gillar olika i sovrummet.
Men när det börjar pratas om saker förutom just sexuell läggning, då vet man att de försöker få fördelar eller sätta dit någon.

Trist när folk som säger sig representera minoritetsgrupper får folk att hata dom minoriteterna baserat på beteendet. Lite som feminazis. Dom verkar på riktigt tro att om alla hatar dom kommer det gå vägen. Lite samma öde börjar bögar gå. Ingen orkar med deras skit längre.

Dessutom gör man bara inte som dom gör då får det konsekvenser, sen blir samma bögar CHOCKADE när folk blir helt galna på dom.... gud så konstigt. Det handlar inte om att dom är bög bara vedervärdiga "människor".

Kunde inte skrivit det bättre själv! Helt klockren kommentar, tack för att du delade med dig av tankarna här i diskussionen.
Citera
2020-11-19, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Jo jag förstår och är oerhört tacksam för den kamp som har förts genom åren, men håller du inte med om att det har blivit lite väl politiskt?

Jag menade inte att vara nedsättande mot någon med mitt ordval, men det jag har lite svårt med är att de gör om sig till en helt annan person. Jag är medveten om att många lever i en kropp de kanske inte har önskat, men idag är det väl snarare regel än undantag att folk opererar om sig bara för att man "känner för det". Det finns ju också en baksida av det hela, psykisk ohälsa med mera som man måste våga prata om och diskutera sakligt utan att man är transfob eller vad det nu kallas.

Vet att det är stor skillnad på att vara transperson och transsexuell men jag har nog alltid haft svårt med män som klär sig i kvinnokläder. Dumt? Ja, kanske, men det är min uppfattning.
Jag tycker att många av dina synpunkter är ogrundade. Jag själv deltar inte i någon aktivism, men jag har alltid sett det som politiskt - just för att det är politiskt. Social progressivism är svårt att göra opolitiskt tyvärr. Jag förstår dock inte heller vad du menar med att det är stor skillnad på att vara transperson och transsexuell? Det är enligt mig samma sak. Du får gärna utveckla hur du ser på det.

Att vara transperson, säg att du byter kön från man till kvinna, gör dig inte till en "man i kvinnokläder" - det gör dig till en kvinna. Personen i fråga känner sig mer bekväm som det kvinnliga könet, och varför kan man inte bara respektera det? Du behöver inte idka älskog med personen, bara visa respekt. Det kostar ingenting och det bidrar bara till mer samhörighet i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Detta är varför hbtq-människor får på tafsen, det ständiga mästrandet och pekandet över den egna sexualiteten. Vi som är hetero har inga skyldigheter att smeka alla andra böjelser medhårs. Vill man vara trygg med sin läggning bör man inte tvinga ner den i halsen på alla andra.
Okej tuffing. Jag respekterar din läggning om du respekterar min, deal?
Senast redigerad av .sh 2020-11-19 kl. 15:39.
Citera
2020-11-19, 15:47
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Du är helt klart rätt ute.

När set börjar handla om mer än vilket kön man tänder på så spårar det alltid.

Tänk såhär istället, vilken jävla tur att du tänket vettigt och inte utnyttjat din maktposition i samhället.

Var en bög på min utbildning som hatade, mobbade, förstörde. Med skydd och välsignelse av skolan såklart.

Innan honom var jag ganska öppen inför homos... men efter att han tog det så långt och alla skyddade/hjälpte honom har jag förstått att han måste ha mått väldigt dåligt.

Så nu för tiden tycker jag synd om homos. Dom har uppenbarligen väldigt svårt att skilja på deras sexualitet och att vara elak mot andra.

För normala människor är det inge konstigt att olika gillar olika i sovrummet.
Men när det börjar pratas om saker förutom just sexuell läggning, då vet man att de försöker få fördelar eller sätta dit någon.

Trist när folk som säger sig representera minoritetsgrupper får folk att hata dom minoriteterna baserat på beteendet. Lite som feminazis. Dom verkar på riktigt tro att om alla hatar dom kommer det gå vägen. Lite samma öde börjar bögar gå. Ingen orkar med deras skit längre.

Dessutom gör man bara inte som dom gör då får det konsekvenser, sen blir samma bögar CHOCKADE när folk blir helt galna på dom.... gud så konstigt. Det handlar inte om att dom är bög bara vedervärdiga "människor".

Du gör misstaget att tro att alla bögar är sådana. Det är vi inte. Men den kapade HBTQ-rörelsen har lyckats bra med att marknadsföra sig som en universell talesperson för alla bögar/flator/transor. Men det är en falsk bild.
Citera
2020-11-19, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Varför håller du på och dummar dig, din fjant? Jag söker inte din respekt, det kvittar för mig om du ens existerar. Förstår du problemet med att du beter dig påträngande med dina sexuella avvikelser? Ingen är intresserad av vem du ligger med men fortsätt sitta på din höga böghäst så åker du på en fet smäll när du möter fel person. Okej?
Citera
2020-11-19, 15:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Jag tycker att många av dina synpunkter är ogrundade. Jag själv deltar inte i någon aktivism, men jag har alltid sett det som politiskt - just för att det är politiskt. Social progressivism är svårt att göra opolitiskt tyvärr. Jag förstår dock inte heller vad du menar med att det är stor skillnad på att vara transperson och transsexuell? Det är enligt mig samma sak. Du får gärna utveckla hur du ser på det.

Att vara transperson, säg att du byter kön från man till kvinna, gör dig inte till en "man i kvinnokläder" - det gör dig till en kvinna. Personen i fråga känner sig mer bekväm som det kvinnliga könet, och varför kan man inte bara respektera det? Du behöver inte idka älskog med personen, bara visa respekt. Det kostar ingenting och det bidrar bara till mer samhörighet i samhället.

Okej, jag kanske uttryckte mig lite klumpigt innan, men det jag vill få fram (och som någon skrev i forumet) så mår många dåligt och kanske inte tänker över konsekvenserna gällande könsbyte. Där tänker jag mig att RFSL kanske har ett bra syfte att fylla (vilket de kanske redan gör) med information om vad allt innebär. Och nej, transperson (eller transvestit som jag fortfarande vill kalla det) är en man som klär sig i kvinnokläder men som vill vara kvar i sin manskropp, är man transsexuell så byter man som sagt kön helt och hållet. Jag googlade skillnaden innan och fick rätt bra med information.

Jo politiskt har det alltid varit, säger inget om det. Men låt mig säga så här; under Pride 2018 var alla partiledare samlade på en scen men inte SD, de fick representeras av en elefant. För mig som gay och som röstar på just det förbjudna partiet inom hbtq så var det lite som ett slag i magen. Är det inte meningen att alla ska vara välkomna på Pride? Även de som "inte tycker som alla andra"? Och ja, jag vet att SD har röstat emot förslag som underlättar för oss, men de har ju sina värderingar och jag kan till viss del förstå varför de värnar om vissa saker.
Citera
2020-11-19, 15:56
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du gör misstaget att tro att alla bögar är sådana. Det är vi inte. Men den kapade HBTQ-rörelsen har lyckats bra med att marknadsföra sig som en universell talesperson för alla bögar/flator/transor. Men det är en falsk bild.
Misstag och misstag. Skrev tydligt att jag var väldigt öppen för det innan jag träffade en person som använde sin minoritetsroll för att mobba, förstöra, förnedra och skada andra.

Sett liknande saker, men inte så nära, när det blir nära brukar man få starka åsikter om saker, vilket jag fått. Har andra polare som är bögar och inte alls beter sig sådär, dock blir dom arga om man berättar vad han gjorde.

Det är liksom tabu att lyfta en elak bög. Men det var just vad han var, en elak bög. Aldrig stött på sådant hat hos en människa förut, så jag kopplar ihop det med sexualiteten, att han hatar sig själv för att han är annorlunda. Vilket ingen annan gjorde, tills hans handlingar talade klarspråk om vilken sorts människa han var.

Detta i sig är inte att koppla ihop med bögeri, men MAKTEN man har som minoritetsroll i det nuvarande samhället är helt galet. Hans ord är mäktigare än stat, skola och polis liksom. Det är orimligt. Dessutom var han så elak att jag är väldigt vaksam nu för tiden om jag ska lära känna nått homo, vem vet när dom kommer använda den makten som samhället ger dom för att sätta dit mig?

Med stor makt kommer stort ansvar. Något som bögarna inte alls verkar förstå.

Erkänn bara att ni älskar makten ni fått. Men som allt som givits, kan det tas tillbaka. Tror inte maktmissbruket från bögarnas sida kommer slå ut som man vill. Det har ju inte gjort det på mig iaf. Passar mig väldigt noga för att umgås med bögar och bröt med ett par stycken pga. att jag inte kunde berätta för dom om vad som hade hänt på skolan utan att dom gav sig på mig.

Om jag får makt i framtiden kommer jag garanterat verka för mindre rättigheter åt homos i samhället. Det bara blir så.

Vill ni ha acceptans i samhället bör ni acceptera samhället.
Citera
2020-11-19, 16:02
Medlem
Bokstavsrörelsens olika organisationer som t.ex. RFSL skulle vinna mycket trovärdighet på att skippa det sluga skitsnacket om hur dom är partipolitiskt obundna och istället bekänna färg som dom vänsterextrema identitetsideologer dom är.
Citera
2020-11-19, 16:04
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Var finner man då vår gemenskap? Och vem hör vår röst?

Ja, det är inte lätt. Idag borde det vara enklare än det var för mig på 90-talet när jag började vilja träffa likasinnade, med tanke på sociala medier. Men då var det iof inte lika marinerat i PK/vänster/ID inom gayrörelsen som det är nu. Man hade inte helt kapats och likriktats av de krafterna. Det fanns fortfarande olika åsikter. Jag trivdes t.o.m på Europride -98 i Stockholm.

Men en bit in på 00-talet hade det blivit helt olidligt. En slags märklig mischmasch av extrem ID-politik blandad med PK och rå kommersialism. Alla stora företag ville vara med och visa sig fina och toleranta och alla höga politiker ville visa upp sig i Pride-tåget och hålla tal. Nej fy fan!

Technoklubbar och den kulturen var det som räddade mig socialt och sexuellt på 00-talet.
Citera
2020-11-19, 16:31
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Misstag och misstag. Skrev tydligt att jag var väldigt öppen för det innan jag träffade en person som använde sin minoritetsroll för att mobba, förstöra, förnedra och skada andra.

Sett liknande saker, men inte så nära, när det blir nära brukar man få starka åsikter om saker, vilket jag fått. Har andra polare som är bögar och inte alls beter sig sådär, dock blir dom arga om man berättar vad han gjorde.

Det är liksom tabu att lyfta en elak bög. Men det var just vad han var, en elak bög. Aldrig stött på sådant hat hos en människa förut, så jag kopplar ihop det med sexualiteten, att han hatar sig själv för att han är annorlunda. Vilket ingen annan gjorde, tills hans handlingar talade klarspråk om vilken sorts människa han var.

Detta i sig är inte att koppla ihop med bögeri, men MAKTEN man har som minoritetsroll i det nuvarande samhället är helt galet. Hans ord är mäktigare än stat, skola och polis liksom. Det är orimligt. Dessutom var han så elak att jag är väldigt vaksam nu för tiden om jag ska lära känna nått homo, vem vet när dom kommer använda den makten som samhället ger dom för att sätta dit mig?

Med stor makt kommer stort ansvar. Något som bögarna inte alls verkar förstå.

Erkänn bara att ni älskar makten ni fått. Men som allt som givits, kan det tas tillbaka. Tror inte maktmissbruket från bögarnas sida kommer slå ut som man vill. Det har ju inte gjort det på mig iaf. Passar mig väldigt noga för att umgås med bögar och bröt med ett par stycken pga. att jag inte kunde berätta för dom om vad som hade hänt på skolan utan att dom gav sig på mig.

Om jag får makt i framtiden kommer jag garanterat verka för mindre rättigheter åt homos i samhället. Det bara blir så.

Vill ni ha acceptans i samhället bör ni acceptera samhället.

Är du helt korkad eller? Du gör om samma igen.

Du kan inte bedöma hur "alla" bögar är genom att upplevt hur en person på din arbetsplats betedde sig och inte heller på att titta på hur den kapade HBTQ-rörelsen beter sig.

Vad är det du inte begriper i det jag skriver?
Citera
2020-11-19, 16:49
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Är du helt korkad eller? Du gör om samma igen.

Du kan inte bedöma hur "alla" bögar är genom att upplevt hur en person på din arbetsplats betedde sig och inte heller på att titta på hur den kapade HBTQ-rörelsen beter sig.

Vad är det du inte begriper i det jag skriver?

Men du kanske ska lära dig hur människor fungerar.

Du lever utifrån att du tror att människor bara "analyserar korrekt", där din analys är den korrekta.

Jag säger att efter att ha upplevt den makt bögar har, så håller jag mig hellre borta.

Du tror på riktigt att du är så jäkla upplyst, men förstår inte människor för fem öre.

Som exempel. Om jag känner 10 bögar. Där en av dom använder sin makt i samhället för att sätta dit mig, förstöra eller mobba. Då är det inte värt det.

Kan känna 10 hetero, ingen av dom har makten att göra det bögen kan. Möjligtvis om dom är brun/muslim.

Edit: Kollade lite snabbt på din posthistorik och såg att du försvarar peddos.

Alltså om du inte vill spä på en stereotypisk bild av homos som förvirrade peddoförsvarare som älskar att jävlas med barn, kanske du bör se över dig själv och dina åsikter.

Fy fan för sådana som dig som försvarar peddos, usch. Bög OCH försvarar peddos? Kom igen! Var mer normal!!!!!!!
Senast redigerad av Custom_made 2020-11-19 kl. 16:53.
Citera
2020-11-19, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Och nej, transperson (eller transvestit som jag fortfarande vill kalla det) är en man som klär sig i kvinnokläder men som vill vara kvar i sin manskropp, är man transsexuell så byter man som sagt kön helt och hållet. Jag googlade skillnaden innan och fick rätt bra med information.

Jo politiskt har det alltid varit, säger inget om det. Men låt mig säga så här; under Pride 2018 var alla partiledare samlade på en scen men inte SD, de fick representeras av en elefant. För mig som gay och som röstar på just det förbjudna partiet inom hbtq så var det lite som ett slag i magen. Är det inte meningen att alla ska vara välkomna på Pride? Även de som "inte tycker som alla andra"? Och ja, jag vet att SD har röstat emot förslag som underlättar för oss, men de har ju sina värderingar och jag kan till viss del förstå varför de värnar om vissa saker.
Saxat från Wikipedia:
Citat:
"Att vara transperson har inte något med personens sexuella läggning att göra. Det hänger istället ihop med personens könsidentitet och könsuttryck, och hur dessa relateras till personens biologiska kön. Transpersoner kan vara hetero-, homo-, bi-, eller asexuella eller definiera sin sexuella läggning på annat sätt, precis som vem som helst."
Inget här tyder egentligen på att det ska implicit vara en man som klär sig i kvinnokläder. Tänker du möjligtvis på drag/crossdressing? En helt annan bollpark nämligen.

Angående SD och Pride så tycker jag att du i slutet svarar på din egna fråga egentligen. SD har många partimedlemmar, röstare och sympatisörer som absolut avskyr homosexuella, och då menar jag verkligen det. Även fast man så fint kan läsa i deras politikprogram att de står för si och så, så stämmer det sällan överens med verkligheten (deras röstare). SDs politik har dock förändrats de senaste åren, de har börjat inkludera HBT-frågor och det är alltid bra.

Om du trots allt hittar SD-människor som stödjer din sexuella läggning så kommer oftast svar som "jag är okej med homosexuella, men jag tycker inte att de borde få göra x och y". De respekterar dig, fast ändå inte. Förstår du vad jag menar? Att försöka leta respekt hos homofober genom att förminska dig själv är inte sunt. De hatar dig fortfarande lika mycket.
Citera
2020-11-19, 17:08
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Edit: Kollade lite snabbt på din posthistorik och såg att du försvarar peddos.

Alltså om du inte vill spä på en stereotypisk bild av homos som förvirrade peddoförsvarare som älskar att jävlas med barn, kanske du bör se över dig själv och dina åsikter.

Fy fan för sådana som dig som försvarar peddos, usch. Bög OCH försvarar peddos? Kom igen! Var mer normal!!!!!!!

Du är ett oärligt svin, helt enkelt. Jag har inte försvarat peddos. Du ser världen i svart och vitt. Här är inlägget jag antar du menar och som jag står för till 100%. Folk får göra en egen bedömning om de tycker att jag "försvarar peddos":
Citat:
Jag tyckte först att det här verkade helt absurt att han blev frikänd. Men när man läser att han alltså lagt sig med 11-åringen i samma säng som mamman sov i så börjar jag fundera på om det kanske inte kan vara så att han gjorde det i sömnen och att det är så Tingsrätten också resonerat.

Ingen kan väl vara så dum att man tror man kan komma undan att göra en sån sak i samma säng som mamman också sov i?

Men detta var Tingsrätten. De dömer ofta helt galet och har massa nämndemän som är totala stollar. Jag förutsätter att detta går upp i Hovrätten.

Du hotar själv att mörda folk. Hur trevligt är det?
Citat:
Kata Nilsson kan få en skiftnyckel i Julklapp av mig. I bakhuvudet. Sen kan jag använda en spade till att begrava hennes kropp.

Sen pissa på graven, bajsa, kanske en liten dans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in