2020-11-17, 21:54
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Vad är nu detta? Jag kunde ej finna någon tidigare tråd om fallet?

Citat:
Rätten slog fast att den 28-årige mannen begått sexuella handlingar mot en elvaårig flicka.
Men han hävdade att allt skett i sömnen.
Och friades.
– Vi vill bara att han ska låsas in, säger flickans mamma.

[...]
https://www.expressen.se/gt/krim/man-frias-for-overgrepp-mot-elvaaring-gick-i-somnen/
Citera
2020-11-17, 22:30
Avslutad
Det kan handla om så kallas stilnoct-gång, dvs när någon överdoserat sömnpreparat och fått paradoxal reaktion.
Man kan undra hur mycket som var slumpen som gjorde att mannen hamnade just i en elvaårig flickas säng. Vore otroligt om han hade lagt sig i sängen tillhörande Barbro 82 år.
Citera
2020-11-17, 22:36
Medlem
Ingen aning, bara läst nyheterna. Är såklart möjligt att det kan vara på det viset.

Noterar att han gått upp ur sängen, ut ur rummet och sedan lagt sig i moderns sovrum där både mamma och dotter ligger och sover. Spontant kan det låta som det inte osannolikt hade gått annorlunda till om det fanns ett uppsåt. Till exempel att mannen skulle gå från moderns sovrum och in till dotterns sovrum där hon sov ensam. Men men, jag har inte läst någonting, det kan vara hur som helst helt enkelt.
Citera
2020-11-17, 23:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Vad är nu detta? Jag kunde ej finna någon tidigare tråd om fallet?

https://www.expressen.se/gt/krim/man-frias-for-overgrepp-mot-elvaaring-gick-i-somnen/
Man baxnar alltmer över konstigheterna i svenskt rättsväsende. Ska detta pli prejudicerande också nu då?
Citera
2020-11-17, 23:28
Medlem
Vad är det för naiv dum j*vla mamma, som släpper in en pundare i lägenheten. Hon som borde bli omyndighetsförklarad. Sätt ungen i foster-familj för hennes egna bästa.
Citera
2020-11-17, 23:36
Medlem
Gromyko-666s avatar
Citat från expresen

mannen lagt sig hos elvaåringen, hållit fast henne, berört hennes underliv och gjort försökt att genomföra ett samlag.*

Elvaåringen har berättat att mannen var hårdhänt.

Slut citat

Hur i helvete kan inte nämndemännen genomskåda mannen, det är ju helt uppenbart att han försökt förgripa sig på flickan, inte en chans han utförde detta I sömnen.

Svensk rättssystem i främst tingsrätterna med politiskt tillsatta nämndemän utan juridisk utbildning borde göras om helt så att endast juridiskt utbildade kan döma.

Någon som kan lägga ut domen? Vill veta vem kräket är.
Citera
2020-11-17, 23:37
Bannlyst
Jaså. Så även Skaraborgs tingsrätt är korrupt? Det är ju uppenbarligen väldigt sjuka individer som tar dessa domstolsbeslut. Extremt störda individer.. går det att kolla upp vilka domare och nämndemän som friat pedofilen?
Citera
2020-11-17, 23:57
Medlem
koovid-bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarvaken
Ingen aning, bara läst nyheterna. Är såklart möjligt att det kan vara på det viset.

Noterar att han gått upp ur sängen, ut ur rummet och sedan lagt sig i moderns sovrum där både mamma och dotter ligger och sover. Spontant kan det låta som det inte osannolikt hade gått annorlunda till om det fanns ett uppsåt. Till exempel att mannen skulle gå från moderns sovrum och in till dotterns sovrum där hon sov ensam. Men men, jag har inte läst någonting, det kan vara hur som helst helt enkelt.

Nej, du har visst inte orkat läsa nånting, märkligt att folk har kraft att skriva en massa utan att ens ha en aning om vad de skriver..
Vadå inte uppsåt, läs innantill! :

"På grund av en renovering fick mannen en tillfällig sovplats i elvaåringens rum och flickan sov i stället tillsammans med mamman i dennes sovrum.

Mamman berättar om upptäckten:

– Jag vaknade på natten av att hunden verkade stressad. Jag kände en lukt som var främmande och förstod att han var där. När jag tände en lampa såg jag att täcket rörde sig. Och så slet jag av täcket.

Enligt åtalet hade mannen lagt sig hos elvaåringen, hållit fast henne, berört hennes underliv och gjort försökt att genomföra ett samlag.

Elvaåringen har berättat att mannen var hårdhänt och hon blev skräckslagen.

– Han hade händerna innanför hennes trosor. Men så tog han upp händerna i luften när jag drog av täcket, som att han var avslöjad, berättar mamman."
Citera
2020-11-18, 00:00
Medlem
koovid-bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
Jaså. Så även Skaraborgs tingsrätt är korrupt? Det är ju uppenbarligen väldigt sjuka individer som tar dessa domstolsbeslut. Extremt störda individer.. går det att kolla upp vilka domare och nämndemän som friat pedofilen?

Ja, nu är det verkligen på tiden att rada upp dessa jävla nämndemän och domare!

Ska vi kolla upp målnummer m.m. och sätta igång!

OT möjligtvis, men det finns ett nytt domslut där en tränare som hade händerna innanför trosorna och tafsade på en flickas stjärt, som friades i Jönköpings Tingsrätt. Nu jävlar ska dessa domare hängas ut!
Senast redigerad av koovid-bob 2020-11-18 kl. 00:04.
Citera
2020-11-18, 00:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag tyckte först att det här verkade helt absurt att han blev frikänd. Men när man läser att han alltså lagt sig med 11-åringen i samma säng som mamman sov i så börjar jag fundera på om det kanske inte kan vara så att han gjorde det i sömnen och att det är så Tingsrätten också resonerat.

Ingen kan väl vara så dum att man tror man kan komma undan att göra en sån sak i samma säng som mamman också sov i?

Men detta var Tingsrätten. De dömer ofta helt galet och har massa nämndemän som är totala stollar. Jag förutsätter att detta går upp i Hovrätten.
Citera
2020-11-18, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koovid-bob
Ja, nu är det verkligen på tiden att rada upp dessa jävla nämndemän och domare!

Ska vi kolla upp målnummer m.m. och sätta igång!

Ja absolut , vad är målnumret då? Någon som vet? Ut med namnen då. Skicka PM om ni inte vill outa .
Citera
2020-11-18, 00:25
Medlem
LeifD2s avatar
Vad är det för snubbe? Ensamkommande eller annan asylsökare? Lukter lite som ännu ett vänsterluder som tagit in en exotisk älskare i huset och dottern får ta smällen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in