2020-11-19, 10:24
Medlem
Har ingenting emot bögar, men när det ska framhäva sin sak och sin läggning så blir det mest men komigen kompis, jag tyckte ju att du fick tycka om och knulla vem du ville. Varför ska de trycka det i våra ansikten för? Jag anser att de är helt onaturligt och oförståeligt, men jag klandrar eller dömer dem verkligen inte! Bara jag slipper veta om det.
Citera
2020-11-19, 10:55
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Det hade nästan varit kul att se dig i ett scenario där någon agerade våldsamt mot dig bara för att du just är homosexuell. Vad hade du gjort? Lagt dig platt? Bett om ursäkt för att du fanns?

Jag är sångare i ett dödsmetalband, dricker whiskey umgåtts med diverse skumma typer. Jag skulle inte backa förens det handlar om liv eller död för ingenting. Folk respekterar mig för jag respekterar dom trots att jag umgåtts med folk som hatar bögar har de respekterat mig då jag inte trycker upp det i deras ansikten. Inte bryr jag mig heller vad folk tycker och tänker. Och märkligt nog har jag aldrig hamnat i en våldsam situation på grund utav att jag är bög medans de flesta pride/rfsl människor verkar råka ut för det dagligen om man ska tro på allt man hör.

Det jag lärt mig är att folk är tolleranta tills man trycker upp det i deras ansikten och börjar pusha då blir det farligt annars bryr sig ingen alla har andra problem i sina liv att bry sig om.

Om du inte står och grovhånglar med en kille på gatan hur ska då någon se dig som ett mål att slå ner gentemot att man bara sjunker in i folksamlingen som alla andra normala människor?

Visst jag kan inte säga att jag hade varit så stöddig om någon dragit en kniv mot mig eller pistol men det händer inte om man bara beteer sig som folk och inte pushar på.

Jag står fast vid mitt uttalande du har inga rättigheter i samhället du har skyldigheter. Och ska du börja visa dig bättre än folk och trycka upp rättigheter i deras ansikten då kommer det sluta illa.

Jag skulle säga att jag är en snäll människa irl och skulle undvika bråk så mycket jag kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Ja det finns ju det, känns ibland bara som att man är ensam om det här. Men uppenbarligen finns det folk som tycker som jag gör, tack för ditt bidrag.

Det finns ett par av oss. Bara man håller sig utanför ordinarie bög-kretsar. Jag blir alltid glad när jag ser inlägg som dessa det ger mig hopp om att det finns ännu fler av oss. Så tack för din trådstart och ändra inte på dig för någon annan tycker att du ska det. stå på dig och lev ditt liv som du själv vill leva det.

EDIT: jag vill bara tillägga att jag inte heller vill någon annan människa något illa och folk får leva hur fan dom vill så länge dom inte står och för min talan som bög lika lite som jag ska föra deras talan. Och transor får vara transor även om jag anser att man bör tillsätta mer stöd innan och efter och försöka komma underfund med grundproblemen och det psykiska mående då självmorden och självskadebeteenden inte minskar före eller efter operation för dom som behöver det givetvis. (jag kan ha fel eller gamla uppgifter då det var länge sedan jag ens brydde mig att kolla statistik på detta. så ta det inte bokstavligt)
Senast redigerad av Foxxybox 2020-11-19 kl. 11:02.
Citera
2020-11-19, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Har du några i din kompiskrets som är homosexuella? Faller de under den "stereotypen" som du ogillar?
Man behöver givetvis inte engagera sig i diverse aktivism som homosexuell, men att vara emot den är kontraproduktivt. Aktivismen har gjort att du idag kan leva ditt liv som vilken normal människa som helst. Du har fått grundläggande mänskliga rättigheter p.g.a. aktivismen.

Du får även förtydliga detta:

För att hålla oss till en mer rumsren diskussion så ber jag dig vänligen att använda uttrycket transpersoner, "transvestit" är ett nedsättande ord. Hur uttrycker sig en typisk transperson menar du?
Detta är varför hbtq-människor får på tafsen, det ständiga mästrandet och pekandet över den egna sexualiteten. Vi som är hetero har inga skyldigheter att smeka alla andra böjelser medhårs. Vill man vara trygg med sin läggning bör man inte tvinga ner den i halsen på alla andra.
Citera
2020-11-19, 11:21
Medlem
Olagligt-Fuls avatar
Jag röstar grönrött men hatar när folk skriker ”rasist!” så fort någon pratar om invandring. Gör det mig politiskt blå?
Det går så fort att sätta stämplar på folk nuförtiden, kan man inte bara acceptera att människor är nyanserade och har komplicerade och fluktuerande känslor och åsikter?
Citera
2020-11-19, 11:36
Medlem
Jag har HBT personer på arbetet som är HETERO fober.
Det skulle man vilja ha en diskussion om.
Det är ständigt elakheter om oss heterosexuella.
Det är lika fel som homofobi. Tänka är fortfarande OK.
Personligen tycker jag att homosex är onormalt.
Som att köra bil på vänster sida i Sverige och få
det PK till att det är normalt och att man skall
acceptera det...
Citera
2020-11-19, 13:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag och många bögar som jag känner deltar inte i den där cirkusen som kapats av vänsterextrema som kräver att man ska vara på ett visst sätt och tycka på ett visst sätt bara för att man har en homosexuell läggning.

Vi är många, många fler än du lurats tro av mediebilden!
Citera
2020-11-19, 13:54
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, så admin får gärna flytta på den om ämnet inte anses passa in just här.

Ordet homofobi är, enligt mig, ganska uttjatat och ett ord som jag personligen inte tycker om. Det är så lätt att använda på minsta sak någon säger, även fast det kanske inte handlar om uttalat hat mot just hbtq-personer.

Nu till min frågeställning; jag är öppen med min sexuella läggning men däremot har jag svårt för en del saker inom hbtq-världen och som jag inte tycker om. Till exempel har jag svårt med RFSL som organisation (grundtanken var säkert bra, men det har gått till överstyr), Prideveckan är bara ett enda stort jippo enligt mig, har svårt för transvestiter (notera, inte med personen i fråga, utan själva sättet de uttrycker sig på) samt att jag ogillar när män eller kvinnor ska överdriva sin homosexualitet (läs: oerhört fjolliga män respektive kvinnor som beter sig väldigt macho).

Gör det här mig till homofob? Som jag skrev ovan; jag hatar inte några personer och vill inte döda någon som beter sig "konstigt", utan jag har bara svårt med vissa saker inom mitt eget område så att säga. Vissa vänstermänniskor skulle säkert kalla mig "förrädare" eller "homofob" men det är inte vem jag är. Tycker som sagt bara ordet homofobi har blivit så urvattnat.

Luddigt inlägg kanske, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Fritt fram för diskussion.

Nej, du är inte homofob. Du gillar bara inte stereotypiska bögar. Den stereotype bögen älskar glitter och glamour och är så politiskt korrekt att man vill kräkas. Qruiser har väldigt många sådana medlemmar, t.ex. den där gubben från Blekinge och många andra som skriver på deras forum.
Citera
2020-11-19, 14:03
Medlem
Suecotes avatar
Jag är lite kluven till den s.k. HBTQ-rörelsen. Ja det fanns en kamp för acceptans och lika rättigheter att föra, och det behovet finns till en mindre grad kvar ännu idag. Särskilt som vi importerat så mycket våldsam och hatisk homofobi från Tredje Världen.

MEN organisationer som Pride och RFSL gör oss "vanliga" bögar en björntjänst genom att alltid trycka på för att gå längre och längre. Jag vore nöjd med en organisation som spred information och jobbade mot äkta homofobiska attityder, och attityder för de finns, istället för att underblåsa dem. Bland svenskar är det mest en fråga om okunskap, bland importerna är det rent och skärt hat.

RFSL började gå på tomgång redan på 80-talet. Då fick de rollen som AIDS-informatörer och därmed garanterade skattepengar. Nu är de en del av den vänsterliberala hjärntvättsapparaten och därmed mer skattepengar. Som intresseorganisation företräder de inte mig, snarare gör de mer skada än nytta genom att just tänja gränserna så mycket att gemene svensk tror att alla bögar är transor, pedofiler eller heterofober. Jag har inte det minsta emot heteron som visar mig respekt, och jag fattar att kärnfamiljen är samhällets grundpelare. Även om det finns väldigt många dysfunktionella kärnfamiljer också.

Pride har jag heller inte mycket till övers för. Alltför många vill bara visa upp sina nakna kroppar till allmän beskådan. Är det höjden av homsexuell frigörelse? Pride i Tjockhult hette ju i början "Frigörelsehelgen/veckan". Nu har det ju ersatt Vattenfestivalen som någon slags generell festvecka i huvudkommunen i augusti. Budskapet om just "pride" vet jag inte om det går fram till Svensson längre, samtidigt som budskapet som jag uppfattar det blir alltmer extremt och vänstervridet.

Så nej, att känna avsmak för "HBTQ-rörelsen" som den ser ut idag har inget med homofobi att göra. Det är bara en indikation på en sund samhällsuppfattning. HBTQ, anti-rasism och feminism är alla grenar på det totalitära kommunistiska ideologiträdet och borde skys som pesten av varje sunt tänkande man och kvinna. Jag tror också att svenskarnas "homofobi" skulle gå att tvätta bort om dessa organisationer jobbade mer med upplysning och information än att trycka upp regnbågsfärgade dildos och skrikande grönhåriga flator i svenska folkets ansikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag och många bögar som jag känner deltar inte i den där cirkusen som kapats av vänsterextrema som kräver att man ska vara på ett visst sätt och tycka på ett visst sätt bara för att man har en homosexuell läggning.

Var finner man då vår gemenskap? Och vem hör vår röst?
Citera
2020-11-19, 14:35
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, så admin får gärna flytta på den om ämnet inte anses passa in just här.

Ordet homofobi är, enligt mig, ganska uttjatat och ett ord som jag personligen inte tycker om. Det är så lätt att använda på minsta sak någon säger, även fast det kanske inte handlar om uttalat hat mot just hbtq-personer.

Nu till min frågeställning; jag är öppen med min sexuella läggning men däremot har jag svårt för en del saker inom hbtq-världen och som jag inte tycker om. Till exempel har jag svårt med RFSL som organisation (grundtanken var säkert bra, men det har gått till överstyr), Prideveckan är bara ett enda stort jippo enligt mig, har svårt för transvestiter (notera, inte med personen i fråga, utan själva sättet de uttrycker sig på) samt att jag ogillar när män eller kvinnor ska överdriva sin homosexualitet (läs: oerhört fjolliga män respektive kvinnor som beter sig väldigt macho).

Gör det här mig till homofob? Som jag skrev ovan; jag hatar inte några personer och vill inte döda någon som beter sig "konstigt", utan jag har bara svårt med vissa saker inom mitt eget område så att säga. Vissa vänstermänniskor skulle säkert kalla mig "förrädare" eller "homofob" men det är inte vem jag är. Tycker som sagt bara ordet homofobi har blivit så urvattnat.

Luddigt inlägg kanske, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Fritt fram för diskussion.

Du är helt klart rätt ute.

När set börjar handla om mer än vilket kön man tänder på så spårar det alltid.

Tänk såhär istället, vilken jävla tur att du tänket vettigt och inte utnyttjat din maktposition i samhället.

Var en bög på min utbildning som hatade, mobbade, förstörde. Med skydd och välsignelse av skolan såklart.

Innan honom var jag ganska öppen inför homos... men efter att han tog det så långt och alla skyddade/hjälpte honom har jag förstått att han måste ha mått väldigt dåligt.

Så nu för tiden tycker jag synd om homos. Dom har uppenbarligen väldigt svårt att skilja på deras sexualitet och att vara elak mot andra.

För normala människor är det inge konstigt att olika gillar olika i sovrummet.
Men när det börjar pratas om saker förutom just sexuell läggning, då vet man att de försöker få fördelar eller sätta dit någon.

Trist när folk som säger sig representera minoritetsgrupper får folk att hata dom minoriteterna baserat på beteendet. Lite som feminazis. Dom verkar på riktigt tro att om alla hatar dom kommer det gå vägen. Lite samma öde börjar bögar gå. Ingen orkar med deras skit längre.

Dessutom gör man bara inte som dom gör då får det konsekvenser, sen blir samma bögar CHOCKADE när folk blir helt galna på dom.... gud så konstigt. Det handlar inte om att dom är bög bara vedervärdiga "människor".
Citera
2020-11-19, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke

Underbart att höra!! Tusen tack för att du skrev den här kommentaren, den behövde jag höra. =)
Citera
2020-11-19, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Nej, du är inte homofob. Du gillar bara inte stereotypiska bögar. Den stereotype bögen älskar glitter och glamour och är så politiskt korrekt att man vill kräkas. Qruiser har väldigt många sådana medlemmar, t.ex. den där gubben från Blekinge och många andra som skriver på deras forum.

Ja du, jag undrar ibland i mitt stilla sinne varför man ska vara så oerhört PK bara för att man hör till den här världen?? Eller andra minoritetsgrupper för den delen. Så fort man inte tycker som alla andra bögar, lesbiska, bisexuella och gud vet vad, ja då får man minsann höra det med besked!
Citera
2020-11-19, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jag är lite kluven till den s.k. HBTQ-rörelsen. Ja det fanns en kamp för acceptans och lika rättigheter att föra, och det behovet finns till en mindre grad kvar ännu idag. Särskilt som vi importerat så mycket våldsam och hatisk homofobi från Tredje Världen.

MEN organisationer som Pride och RFSL gör oss "vanliga" bögar en björntjänst genom att alltid trycka på för att gå längre och längre. Jag vore nöjd med en organisation som spred information och jobbade mot äkta homofobiska attityder, och attityder för de finns, istället för att underblåsa dem. Bland svenskar är det mest en fråga om okunskap, bland importerna är det rent och skärt hat.

RFSL började gå på tomgång redan på 80-talet. Då fick de rollen som AIDS-informatörer och därmed garanterade skattepengar. Nu är de en del av den vänsterliberala hjärntvättsapparaten och därmed mer skattepengar. Som intresseorganisation företräder de inte mig, snarare gör de mer skada än nytta genom att just tänja gränserna så mycket att gemene svensk tror att alla bögar är transor, pedofiler eller heterofober. Jag har inte det minsta emot heteron som visar mig respekt, och jag fattar att kärnfamiljen är samhällets grundpelare. Även om det finns väldigt många dysfunktionella kärnfamiljer också.

Pride har jag heller inte mycket till övers för. Alltför många vill bara visa upp sina nakna kroppar till allmän beskådan. Är det höjden av homsexuell frigörelse? Pride i Tjockhult hette ju i början "Frigörelsehelgen/veckan". Nu har det ju ersatt Vattenfestivalen som någon slags generell festvecka i huvudkommunen i augusti. Budskapet om just "pride" vet jag inte om det går fram till Svensson längre, samtidigt som budskapet som jag uppfattar det blir alltmer extremt och vänstervridet.

Så nej, att känna avsmak för "HBTQ-rörelsen" som den ser ut idag har inget med homofobi att göra. Det är bara en indikation på en sund samhällsuppfattning. HBTQ, anti-rasism och feminism är alla grenar på det totalitära kommunistiska ideologiträdet och borde skys som pesten av varje sunt tänkande man och kvinna. Jag tror också att svenskarnas "homofobi" skulle gå att tvätta bort om dessa organisationer jobbade mer med upplysning och information än att trycka upp regnbågsfärgade dildos och skrikande grönhåriga flator i svenska folkets ansikten.

Var finner man då vår gemenskap? Och vem hör vår röst?

Exakt, jag är inne på samma spår som du. RFSL i grund och botten är nog en fin tanke men nu är de ju bara ute efter att vara så PK det bara går. Nåde dig, mig eller någon annan bög om man vågar tänka annorlunda och sticka ut hakan. Då är det plötsligt inte tal om allas lika värde längre. Vilket jag tycker är oerhört synd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in