Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Jag förstår ditt syfte, men tänker inte lusläsa flera hundra sidor. Jag upprepar att jag jag tror på specialåklagare Muellers slutsats. Jag ser också fram emot att utredningen återupptas.
Syftet är att visa vad den officiella källan säger, vet inte varför du tror du vet bättre än de officiella dokumenten eller varför du har svårt att tro att Clinesmith ändrat i bevisningn när den officiella rapporten visar det och han själv har erkänt att han gjort det.
Du är inte bara liiiite konspiratorisk av dig du inte..
Återigen officiella källan:
https://www.justice.gov/storage/120919-examination.pdf
" Omitted Page's prior relationship with another
U.S. government agency, despite being
reminded by the other agency in June 2017,
prior to the fil ing of the fi nal renewal
application, about Page's past st atus with that
other agency;
instead of including this
information in the final renewal application, the
OGC Attorney altered an email from the other
agency so that the email stated t hat Page was
" not a source" for the other agency, which the
FBI affiant relied upon in signing t he final
renewal application; "
https://www.justice.gov/usao-ct/pr/fbi-attorney-admits-altering-email-used-fisa-application-during-crossfire-hurricane
"Clinesmith pleaded guilty to one count of making a false statement within both the jurisdiction of the executive branch and judicial branch of the U.S. government, an offense that carries a maximum term of imprisonment of five years and a fine of up to $250,000. Judge Boasberg scheduled sentencing for December 10, 2020."
Om du ser fram emot att detta case återupptas behöver du inte vänta länge, Clinesmith ska få sitt straff 10 December.
Du upprepar att när någon ljuger dig rakt upp i ansiktet så litar du lika naivt som tidigare på personen ändå, det är starkt att stå för det.
Vad tror du är grunden till att man presenterar fabricerad bevisning och bevis man vet inte är pålitlig om man nu hade ett starkt case med riktiga bevis, hade det inte varit bättre att använda dom?
Som vanligt när man pratar om FISA skandalen med någon som har TDS ska det blundas "men tänker inte lusläsa flera hundra sidor." Alla jag diskuterat FISA med som har tecken på TDS har sagt som dig "jag tänker inte sätta mig in i det här" "jag orkar inte läsa det" "jag har inte koll" samtidigt som dom, precis som dig, ska berätta hur det ligger till och vara experter på ämnet de själva säger de inte orkar/vill sätta sig in i.
Det är helt OK att du inte orkar sätta dig in i det här, men ha då tillräckligt med vett och etikett för att inte leka expert på ämnet.