Citat:
Ursprungligen postat av
brunoDjungel
Jag får bara gratulera Dan till en bra rekrytering!
Jag lägger hellre pengar på mat, nöjen och självförbättring för min familj, än på Dans familj. Det kanske låter jättekonstigt för er som är ansluta till den här scientologkyrkan, men det är min syn på saken.
Ja, alla föreningar som har anställda är scientologikyrkor och pyramidspel, och alla som går med i dem är dumma sektmedlemmar som hellre borde lägga pengarna på mat, nöjen och självförbättring, därför att 100 kr i månaden är vad deras mat, nöjen och självförbättring står och faller med.
Citat:
Vad vill du att jag ska säga om skrytet? I avsnitt 542, 1h 13min in säger Magnus det.
Länk? Hittar inte någon podcast från DfS som är uppe i 542 avsnitt.
Citat:
Ta gärna en titt på huspriset för gamla ruckel utanför Göteborg och Stockholm.
Jag hittar inget som är ens i närheten av lika stort till samma pris.
Citat:
DfS behöver inte en vindsvåning på öfvre Östermalm. Om det hjälper till att borsta sanden ur din vagina, så finns det även mindre städer: Örebro, Linköping, Eskilstuna... Som sagt, Älgarås ligger inte lika nära till allting, det ligger lika långt bort från allting.
Ingen ort hade varit invändningsfri, det vet du lika bra som jag. Det finns fördelar med att ligga ute på vischan.
Citat:
Vem ska jag namnge som eran överstepräst? Vem som helst är bättre än en bondfångare. De människor som har haft en framtid, har lämnat den nationella rörelsen, medan bottenskrapet har blivit kvar. De som inte har någon annan stans att vända sig.
Ge mig ett namn.
Citat:
Det är du som drar in ADL i det här hela tiden. De har inget med varandra att göra. Gå med i ADL då?
Jag är inte intresserad av att kämpa för judisk makt. ADL är en etnisk intresseförening som avlönar sitt ledarskap utan att utsättas för löjliga angrepp från efterblivna judar som tycker att andra judar hellre borde lägga sina pengar på mat och nöjen. Judarna angriper inte folk som kämpar för deras intressen därför att de har synpunkter på ledarnas privatliv eller hur pengarna används. De ger sitt stöd eller låter bli.
Citat:
Det är väl ingen som hindrar dig ifrån att följa Dan. Du skrev inledningsvis och frågade vad vi kritiker har emot DfS. Jag skriver vad det är jag har emot DfS. Du börjar istället tjafsa om hur mycket sämre ADL är och att du mer än gärna betalar tusen spänn till två bedragare, så att de kan supa upp pengarna och köpa negerbollar.
Jag frågade inledningsvis vad "kritikerna" i den här tråden har emot att DfS tar ut medlemsavgifter och avlönar ledarskapet. Och jag har fått svar: Ni tycker att alla föreningar som avlönar folk är pyramidspel och sekter. Det gör er till idioter och er kritik till rent trams.
Ölen och negerbollarna var metaforiska. Poängen är att med det synsätt som de flesta kritiker här i tråden tycks ha, skulle ingen förening kunna avlöna folk därför att lönerna äter upp en del av medlemsavgifterna och ledarna kan använda sina löner på ett sätt som inte faller alla i smaken. För att återigen ta ADL som exempel går hälften av deras budget till anställda, med en genomsnittlön på ca en miljon kronor för drygt 300 anställda och fem miljoner var till ledarna.
Man får det man betalar för. Dan och Magnus är säkert mindre effektiva än ADL:s välutbildade ledare, som är jurister och erfarna CEO:s, även utan att ta hänsyn till de helt andra omständigheter ADL arbetar under, men Dan och Magnus har å andra sidan inte fem miljoner i årslön.
Förhoppningsvis finns det medlemmar som kan komma med rimlig kritik om hur föreningens pengar används. Jag har inte själv orkat engagera mig i saken ännu.
Citat:
En annan sak som gjorde vissa förbannade i våras var när covid dök upp och butiker började tömmas på dasspapper och konserver. Det första DfS gjorde var att skicka ut Daniel "Bagdad Bob" Frändelöv i radio för att berätta att det inte kommer bli tal om att Svenskarnas hus "som vi alla åger tillsammans" kommer ställa upp med vatten eller ärtsoppa åt medlemmar i nöd. Där har du din "intresseorganisation för svenskar". I nöden prövas vännen. Och innan nöden ens hade slagit till, visade DfS var de stod.
Jag vet inte vad som sades, men tror inte att någon medlem trodde att de skulle få ärtsoppa och sovplatser för medlemsavgiften.