2020-11-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Nej, ett par år sedan. Det var gällande huruvida det sköts runt barn eller inte.
Om Östberga bryr sig om barn? De "beslagtog" ett förråd på ett dagis, fyllde det med smuggelsprit och annat skit och bytte lås.

Vi diskuterade ifall det sköts i närheten av barn eller inte, vilket du bevisade med det du skrev innan att bredäng visst gör.

Nej det är självklart inte snyggt, men samtidigt kom ju inte barnen åt det förrådet. Men sånt här ska fan inte förekomma runt barn alls.
Det är allmänt i hela Stockholm att det är för nära barnen. Pistoler göms i sandlådor, knark i buskarna, droghandel sker vid skolor
Citera
2020-11-18, 21:49
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeqqo
Det länkades tidigare i tråden till en artikel där det stod att BO var misstänkt för att ha agerat chaufför vid ett annat mord i somras. Det kan ha med det att göra, det kan ha med narkotikaförsäljning att göra, det kan ha med många saker att göra.

Oavsett anledning så är det väldigt tragiskt att en så ung kille blir mördad. Ingen som är så ung väljer att bli gängkriminell och samtidigt förstå att man riskerar sitt liv. Killen hade uppenbarligen en trasslig familjesituation med en kvinnomisshandlare till farsa (dömd) så det är mycket som bidrar till att en ungdom söker sig till sånt här skit. Och jag syftar inte på etnicitet.
Men snälla? Tioåringar vet vad som är rätt och fel så hur tänkte du nu?
Citera
2020-11-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men snälla? Tioåringar vet vad som är rätt och fel så hur tänkte du nu?

Ja tänk om det vore så enkelt att så fort man vet att något är fel så gör man det inte.
Citera
2020-11-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag ger dig delvis rätt i ditt påstående.
I den åldern saknar de flesta konsekvenstänk och många saknar helt förebild i hemmet för ett val av rätt väg i livet.

Då kommer klassikern fram: Samhällets ansvar....
Samhället är den som skall ta ansvar för att så många människor som möjligt skall välja rätt väg!
Fan vad jag hatar det uttrycket men tyvärr blir det i många fall en sanning.

Den frågan som jag verkligen skulle vilja ha svar på är:

Hur många ungdomar är beredda på att verkligen skaffa sig ett 7-16 arbete och se till att sköta det.
Jag är rädd för att i många förorter är den siffran skrämmande hög där man INTE vill knega,slava och lägga sig tidigt eftersom det är arbete dagen efter.
Varför då inte hellre vakna kl: 12 gulla lite med arbetslösa 5 barns morsan för att sedan gå ut på eftermiddagen och langa lite knark och casha in ett par tusen...
Då har man gjort sitt val och man ligger troligen inte sömnlös för alla problem som uppstår i spåren av knarket man säljer till andra människor.
Där jag tvättar min bil är det ett gäng med utländsk härkomst som jobbar som satan.
Alltid glada,positiva och förbannat noga med att arbetet skall bli bra!
Jag är som ursvensk skitstolt över att de har gjort det här valet.

Har de många s.k kompisar som tycker att de är nördar för att de väljer att slava 7-16 i en tvätthall.
Högst troligt JA.
Lever de längre i genomsnitt än sina kriminella polare, JA
Sover de bättre om natten, JA

Är detta inlägg ett förbannat samhällsproblem, JA

Är det politikernas fel? Kanske, men vad fan skall dem göra?
Svara på den frågan och vi får en bättre värld om 10 år....

Samhället tar ansvar genom att ha obligatorisk skolgång och funktionen orosanmälningar som skolan kan använda om de misstänker att allt inte står rätt till med en ungdom. Det är dock inte bara föräldrarnas motivation som är avgörande, det är hur samhället är uppbyggt som är kruxet. Vissa hamnar utanför och då händer sånt här, just nu alltför ofta.

Man testar olika saker för att ta folk ur utanförskap men det är som du är inne på, en lång process. Och politiker har kravet på sig att uppvisa snabba lösningar för att få regera ytterligare en mandatperiod så ideer om långsiktiga lösningar lyser med sin frånvaro från politiskt håll.

SD har fått rätt i att om man tar emot för mycket folk från krigsdrabbade länder utan en egentlig plan så går det utför. Vilket är tydligt då övriga nu tjatar om en åtstramad flyktingpolitik.

Jag är obotlig i min övertygelse att skolan, skolan, skolan och att mera resurser till den samt föreningslivet är en stor del av lösningen. Hårdare tag? Visst, men det är som att ta en Alvedon, det underliggande problemet kvarstår: framtidshoppet hos unga invandrarkillar finns knappt i dessa områden och de vill, som du säger, inte slita röven av sig för 100kr/h när man kan langa och tjäna mångt mycket mer med "mindre" insats.

Denna killen och flera andra som har blivit skjutna och de som kommer bli skjutna hade gynnats av en bättre skolgång och en hobby där man kan känna sammanhang.
Senast redigerad av zeqqo 2020-11-18 kl. 22:30.
Citera
2020-11-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Vad får dig att tro att Sverige skulle vara bäst på akutsjukvård?

Ks håller faktiskt jävligt hög standard när det gäller trauma.
Mycket därför att man gjorde om akuten där till en traumaenhet som tar emot dom absolut flesta traumapatienter.
Övning ger färdighet osv osb.
Citera
2020-11-18, 23:19
Medlem
18 år och gängledare, vad händer i Sverige egentligen kan man fråga sig.
Citera
2020-11-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robban1904
18 år och gängledare, vad händer i Sverige egentligen kan man fråga sig.
han va ingen ledare han va bara en pojk
Citera
2020-11-18, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kelthusad
Bump. Ingen som har bild på jätte fina fotbolls killen som aldrig skulle slå fluga på skärten?
Vad i helvete är det här? Fram med bild på den avlidna, nyanlända, högutbildade raketforskaren, tack!
Citera
2020-11-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kelthusad
Vad i helvete är det här? Fram med bild på den avlidna, nyanlända, högutbildade raketforskaren, tack!
https://m.facebook.com/stephanie.kiela.5
bild finns på hans systers fb profil
Citera
2020-11-19, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
https://m.facebook.com/stephanie.kiela.5
bild finns på hans systers fb profil
Snälla, vem har ens facebook? Ladda upp bild på anonym hoster.
Citera
2020-11-19, 09:40
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det är väl ingen slump knattar blir höga inom gängen. Småkillar på 12-14 år tas ju in för div uppdrag då de ju inte får nåt straff i princip. Hade du hårda straff även för småkillar så stoppar du flödet in till gängen men det går ju inte av PK orsaker.
Så om du styrde skulle du fängsla 12-åringar? Är du helt vettlös?
Citera
2020-11-19, 11:27
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Kommer Östberga kanske bli lugnare nu om alla därifrån verkar försvinna på ett eller annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in