2020-11-16, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Han var inte en ledare, troligtvis mer springpojke. Ledaren vet väl alla vem det är, står ju i Aftonbladets granskning. Det är för att folk ska läsa och för att skapa publicitet.

Min gissning är att detta är en hämnd för mordet på han som dog i Liseberg, han har ju lån bror som ska ha blivit skjuten förut. Kanske blivit en spricka i östberga och några lämnat eller om det brutits upp i 2 grupper som tex biskopgängen gjorde?
va en mordförsök i bredäng för några timmar sedan 2 personer greps så det va kanske en hämnd attack för pojken som blev skjuten i skogen, tror det kan vara folk från bredäng eller kanske vårberg som ligger bakom det här mordet.
Citera
2020-11-16, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
va en mordförsök i bredäng för några timmar sedan 2 personer greps så det va kanske en hämnd attack för pojken som blev skjuten i skogen, tror det kan vara folk från bredäng eller kanske vårberg som ligger bakom det här mordet.
Oj !! Redan... det verkar vara riktigt hetsk stämning..

Hmm , är inte vårberg splittrat ???
Citera
2020-11-16, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

inte vad jag vet. men alla vet att dom är väldigt våldsamma.
Citera
2020-11-16, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Vi har också nuförtiden världens bästa traumasjukvård, så skottskador vore en bättre statistisk parameter.

Vad får dig att tro att Sverige skulle vara bäst på akutsjukvård?
Citera
2020-11-16, 01:14
Medlem
Citat:

vet du något om att vårberg är splittrat?
Citera
2020-11-16, 01:17
Avslutad
Citat:
vet du något om att vårberg är splittrat?
Tyckte jag läste det .. vänta ska jag försöka hitta det igen.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sa-knacktes-fruktade-varby-natverket-mitt-under-lyxlivet/
Senast redigerad av Massonite 2020-11-16 kl. 01:21.
Citera
2020-11-16, 01:20
Medlem
Citat:
Tyckte jag läste det .. vänta ska jag försöka hitta det igen.
du kanske tänker på vårberg vårby kriget som va för längesen?
Citera
2020-11-16, 01:22
Avslutad
Citat:
du kanske tänker på vårberg vårby kriget som va för längesen?
Ja det stämmer , fel av mig ..
Citera
2020-11-16, 01:28
Medlem
Citat:
Ja det stämmer , fel av mig ..
vårberg har mycket vapen samt är dom också kända för narkotika handel skrivits mycket om hur polisen tar större mängder narkotika och pengar där ifrån ofta tror nog dom vill inte vs inblandat i något krig pga att deras knark handel går så bra och vill inte ha mer press från polisen
Citera
2020-11-16, 01:37
Medlem
Citat:

Ja det finns väl 2 spår i Alex fallet. Antingen en hämnd för mordet han häktades för i Liseberg, alternativt hämnd från bredäng för gamla oförrätter.
Jag tror dock att det lutar mer mot Liseberg-hämnd. Det luktar verkligen "vän som lurat in i fälla" om det här mordet. Vad gör killen ute i en skog i skärholmen liksom?

Kan iofs vara ett mord i en konflikt vi inte vet om, antigen relaterat till östberga eller som grabben själv varit med i.
Vi vet i nuläget för lite för att kunna utesluta några tänkbara scenarion, för att citera polisen haha.

Men i och med mordförsök i bredäng så snart inpå känns ju inte det helt orimligt att det var bredäng som mördade Alex. Iofs vet vi inte om det i bredäng ens är kopplat till östberga i nuläget.

Vi får vänta och se helt enkelt
Citera
2020-11-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Ja det finns väl 2 spår i Alex fallet. Antingen en hämnd för mordet han häktades för i Liseberg, alternativt hämnd från bredäng för gamla oförrätter.
Jag tror dock att det lutar mer mot Liseberg-hämnd. Det luktar verkligen "vän som lurat in i fälla" om det här mordet. Vad gör killen ute i en skog i skärholmen liksom?

Kan iofs vara ett mord i en konflikt vi inte vet om, antigen relaterat till östberga eller som grabben själv varit med i.
Vi vet i nuläget för lite för att kunna utesluta några tänkbara scenarion, för att citera polisen haha.

Men i och med mordförsök i bredäng så snart inpå känns ju inte det helt orimligt att det var bredäng som mördade Alex. Iofs vet vi inte om det i bredäng ens är kopplat till östberga i nuläget.

Vi får vänta och se helt enkelt
kan vara så att bredäng tog bara första killen dom såg från östberga
Citera
2020-11-16, 01:43
Avslutad
Citat:
vårberg har mycket vapen samt är dom också kända för narkotika handel skrivits mycket om hur polisen tar större mängder narkotika och pengar där ifrån ofta tror nog dom vill inte vs inblandat i något krig pga att deras knark handel går så bra och vill inte ha mer press från polisen
Det dröjer säkert inte länge innan det blir någon tabbe gjord ifrån deras håll i vårberg. De har ju redan förlorat om de tror att de klarar av att fortsätta med brottsligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in