Citat:
Ursprungligen postat av
Mysadname
Har vi några 70+ i tråden som kan förklara hur de tänker, menar de som dagligen kommer och handlar av mig i en bygghandel ?
Vad vill de bevisa, att de inte är sjuka ?
Att de inte bryr sig ?
Någon sorts bekräftelse måste det vara, tycker det är väldigt märkligt hur de som är i riskgrupp fortfarande dagligen utsätter sig för risker helt i onödan.
Jag menar, så viktigt kan det innevarande attdumåste köpa 1 skruv för att sätta upp en tavla och dagen efter komma tillbaka och byta den skruven då den var för kort eller hittat ännu en tavla som behöver 1 skruv.
Flertalet , jag är ett exempel, har anpassat livet till rådande situation. Jag går inte in i någon butik och absolut inte i ett köpcentrum. Maten får jag hemlevererad till dörren. Någon kollektivtrafik är inte aktuell. Däremot långa promenader med halvsenila vänner.
Tennis spelar jag inomhus några gånger per vecka. Byter om och duschar gör jag hemma.
Någon mycket kort biltur tillsammans med tenniskamraten förekommer.
Jag är numera ensamstående så utan ovanstående aktiviteter hade livet nog blivit väldigt tråkigt. Nu går det mer än bra.Jag skall inte klaga. Att ungdomarna skiter i smittspridningen är tråkigt men ganska naturligt. Vaccinationerna ger oss framtidshopp. Hur antivaxxarna tänker är en gåta. Jag litar på vetenskapen. De kan ha fel men det är sannolikare att knäppskallar har det.