Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Men det är ju ett liknande system. Själva kontrollen om en person har röstat två gånger är något som måste göras för varje person som poströstat och rösträknarna kan göra misstag här, de kan även medvetet introducera fusk (vilket kommer upptäckas). Problemet att det går inte att backa tillbaka och återskapa räkningförloppet utan har något gått fel så sitter man där med ett felaktigt röstresultat.
Fullt återskapande av ett röstresultat måste vara ett krav tycket jag. Vad jag tycker är att man avslutar poströstandet några dagar innan valdagen. Om man redan är registrerad poströstare får man inte rösta igen. Denna metod tycker jag är säkrare. Förstår inte poängen att man ska få rösta under valdagen om man har poströstat.
Det går inte att backa tillbaka eller återskapa något och en vanlig omräkning ger i stort sett samma resultat vid handen som första gången. Det hela är minst sagt absurt. Att ha ett så klumpigt system för röstning och sedan knappt kunna granskas giltigheten efteråt. Skunk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkelstewart
Så Trump försökervinna genom sabotage?
Nä, han utnyttjar samtliga lagliga möjligheter för att sitta kvar. Med fyra år till i Vita huset vinner han tid och kan inleda slutstriden mot sin nemesis, Dr. No. Eller om det är media, big tech och några andra skurkar. Du får gissa. Insatsen är hög och jag applåderar Trumps ansträngningar.