2020-11-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur vet du att barn har dött "av" viruset?

Nej, det får inte kosta vad det vill ekonomiskt. Är du dum i huvudet? Ett barn har dött (troligen inte "av" covid) och du vill att alla andra barn som överlever (ca 99,999999% av dem) ska spendera resten av sina liv med att betala för detta vansinne? Vi ska alla behöva leva under ekonomisk depression i decennier för att ett barn på tio miljoner inte ska dö? Vi ska rasera hela civilisationen?

Ja, du är fan dum i huvudet.

För övrigt skrattretande att du ens jämföra detta lilla fjantvirus med spanska sjukan. Det är som att jämföra division 6 med Champions League.

Det är du som är en psykopat som tjatar om dina pengar hela tiden, hur många gamla och barn tycker du ska stryka med för din privatekonomi skull?
Citera
2020-11-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu får du läsa studien ordentligt så att det blir tydligt även för dig vad det är de har baserat sina resultat på.

Studien är lite som att be folk testa om bilbälte hjälper vid bilkörning och samtidigt får de inte köra fortare än 30 km/h.

Dessutom vet de flesta att vanliga enkla munskydd använder man för att skydda andra, INTE sig själv. Då har man ffp2-3.

Jag vet precis vad studien handlar om. Har följt detta projekt sedan de publicerade studieupplägget på clinicial trials.
Citera
2020-11-18, 17:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Nej, vad de kom fram till var inkonklusivt. Ingen signifikant skillnad.
Ja, vi har förstått att du dömer ut undersökningar som inte kommer fram till de resultat du vill ha som inconclusive.
För nån dag sen spekulerade du ju i att undersökningen kommit fram till att masker inte skyddar och att man därför blivit cencurerad. Nu när det visade sig att masker visst hjälpte så blev resultet istället inte trovärdigt.

Cherrypicking deluxe.
Citera
2020-11-18, 17:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Precis.

Sen är argumenten fullständigt horribla, jag känner massor av sjukvårdspersonal som har munskydd inte fan ser de ut som coronazombies i käften, rent trams och skrämselpropaganda.

Säger du det?

https://www.google.se/amp/s/m.timesofindia.com/life-style/health-fitness/health-news/mask-mouth-a-common-dental-problem-that-people-are-reporting-due-to-prolonged-use-of-face-mask/amp_articleshow/78403231.cms

"We all experience bad breath from time to time, but mask-wearing has made it more prevalent. Not only bad breath, but it is also leading to other dental issues like cavities, tooth decay, and inflamed gum tissue. Even people with no history of any dental problem are facing the problem of inflammation and cavities."
Citera
2020-11-18, 17:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ingen har väl påstått att kirurgmask skyddar dig själv från smitta?? Studien påvisar nu faktiskt att de skyddar till viss del, vilket ju är positivt.

Nej det påvisar studien inte alls.
Citera
2020-11-18, 17:17
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Säger du det?

https://www.google.se/amp/s/m.timesofindia.com/life-style/health-fitness/health-news/mask-mouth-a-common-dental-problem-that-people-are-reporting-due-to-prolonged-use-of-face-mask/amp_articleshow/78403231.cms

Ja, jag har aldrig haft tandproblem eller hål i tänderna. Jag är 42 år.

Gissningsvis är det andra saker i Indien som spökar med folkhälsan än munnskydd.
Citera
2020-11-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Fast du kan inte göra den slutsatsen. 15-20 % kan förklaras likväl av slumpen. Slutsatsen är att resultaten är inkonklusiva, dvs de kan inte påvisa någon skillnad.
Ja, det var därför jag skrev "om det förhöll sig så".

Som jag skrev till någon annan så skulle det ändå inte med säkerhet vara överförbart till en population. Dels så var det kirurgmasker (som är mycket bättre än en enklare mask) och de fick gratis utbytesmasker skickade till sig kontinuerligt. Dels tror jag att den som är frivillig deltagare i en studie är mer motiverad att göra det på rätt sätt, än någon som tvingas bära munskydd mot sin vilja. Och dels så tror jag att man i Danmark håller extra marginal till personer med munskydd, för att de sticker ut från det normala.
Citera
2020-11-18, 17:19
Medlem
96 döda.

Och smittan ökar på äldreboenden.

Vi pratade här inne i våras om, att så länge en okontrollerad och betydande smitta finns ute i samhället, så kommer den att leta sig in på äldreboenden med.

En del vill gärna tro att äldreboenden finns i ett annat, avskuret universum. Och att det går att spärra av det, likt ett högsäkerhetsfängelse.

Vi andra som lever i den verkliga världen, ser nu att vi åter igen hade rätt.

Hög, okontrollerad samhällssmitta = äldreboendena blir drabbade.

Suck.
Citera
2020-11-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ja, vi har förstått att dö dömer ut undersökningar som inte kommer fram till de resultat du vill ha som inconclusive.
För nån dag sen spekulerade du ju i att undersökningen kommit fram till att masker inte skyddar och att man därför blivit cencurerad. Nu när det visade sig att masker visst hjälpte så blev resultet istället inte trovärdigt.

Cherrypicking deluxe.

Du vänder och vrider på dig märker jag. Studien är en av få i världen där man gör en randomiserad studie i samhället på munskydd. Om det görs fler kan man göra metastudier på dessa och se om man får en signifikans när man slår ihop studier. Det är mycket värdefulla studier även om resultaten är inkonklusiva, oavsett vad du tycker. Eller vad du tror vad jag anser.
Citera
2020-11-18, 17:21
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ge oss mer information, annars är ditt inlägg totalt intetsägande.

Det är väl snarare du som ska belägga dina skitposter, en anekdotisk artikel i TimesofIndia räcker inte som trovärdig källa, du får posta en vetenskaplig artikel i det här forumet. Munnskydd orsakar inte syrebrist. Det kan kännas så i hög temperatur, när man går i trappor bärandes på saker etc men det är för att du har dålig kondition och inte för att masken är farlig.
Citera
2020-11-18, 17:21
Medlem
Många gymnasieelever larmar om trånga korridorer och fulla matsalar.

Men utbildningsministern vill att distansundervisning ska undvikas i största möjliga mån.

– Jag tycker det är hål i huvudet att man inte stänger ner. Det är klart att det är jobbigt, det var en fruktansvärd vår, men det är ju bättre än att folk ska dö, säger William Skoglund, 18, elev på Bromma gymnasium.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86GOaG/eleverna-hal-i-huvudet--stang-skolan-nu
Citera
2020-11-18, 17:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Säger du det?

"We all experience bad breath from time to time, but mask-wearing has made it more prevalent. Not only bad breath, but it is also leading to other dental issues like cavities, tooth decay, and inflamed gum tissue. Even people with no history of any dental problem are facing the problem of inflammation and cavities."

Ja då borde kirurger, tandläkare och målare mfl ha en sjuhelvetes jävla dragon breath och lida dessa problem. Artikeln verkar inriktad på att ha mask överallt, det är inte det jag/vi förespråkar. I affärer, kollektivtrafik och liknande situationer där trängsel inte kan undvikas. Vi pratar inte om att ha mask 24/7 men det verkar vara svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in